گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

۹ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

نکاتی در مورد نحوه درست کردن قهوه اسپرسو و حرفه ای شدن

ادمین | يكشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰ ق.ظ | ۰ نظر


قهوه اسپرسو نوشیدنی دلپذیری است که این روزها در بسیاری از کافه های کشور به یکی از اقلام اصلی تبدیل شده است. قهوه اسپرسو نیز یکی از محبوب ترین انواع قهوه در جهان است.

شاید از مهمترین دلایل محبوبیت آن می توان به سرعت بالای فرآیند تهیه قهوه اسپرسو، غلظت بالای تولید قهوه، تاثیرگذاری و سرعت تاثیر زیاد بر روی بدن اشاره کرد. امروزه دستگاه های زیادی در ایران و جهان برای تهیه این قهوه فوق العاده تولید می شود. دستگاه هایی که می توانند قهوه اسپرسو را با گاز یا برق و با کیفیت های مختلف تولید کنند.

در این مقاله قصد داریم به طور خلاصه به تاریخچه و چیستی قهوه اسپرسو بپردازیم. سپس طرز تهیه قهوه اسپرسو با استفاده از وسایل برقی را یاد می گیریم. در آخر نکاتی را به شما آموزش می دهیم تا در ساخت این معجون فوق العاده مهارت بیشتری پیدا کنید. برای قهوه با ایلیا باشید

قهوه اسپرسو چیست؟

طبق تعریف کلی که همه پذیرفته اند، اسپرسو به نوعی قهوه غلیظ اطلاق می شود که توسط آنجلو موریندو در اوایل قرن بیستم در میلان ایتالیا اختراع شد.

به طور خلاصه داستان تولد این روش دم کردن قهوه از این قرار است که پس از محبوبیت قهوه در بین همه مردم، بسیاری از آنها فرصت کافی برای صبر کردن برای تهیه قهوه را نداشتند. بنابراین، یک روش سریعتر باید جایگزین شود. در این بین آقای موریندو دستگاه اسپرسوساز را اختراع کرد تا کارگران ایتالیایی بتوانند به سرعت قهوه خود را تهیه کنند.

البته باید به خاطر داشت که قهوه اسپرسو مدل دانه قهوه نیست. بلکه راهی برای تهیه قهوه است. روشی برای عبور آب از دانه های آسیاب شده قهوه تحت فشار بالا تا نقطه جوش. اسپرسو با نام های کاپوچینو، لاته، کافه ماکیاتو و کافه آمریکانو نیز شناخته می شود. اساس تهیه بسیاری از نوشیدنی ها است.

میزان کافئین موجود در اسپرسو در واحد حجم نسبت به سایر نوشیدنی ها بیشتر است. همچنین به این دلیل است که آنها اغلب در مقیاس کوچکتر سرو می شوند. به طور کلی 60 میلی لیتر اسپرسو 80 تا 150 میلی گرم کافئین دارد. در حالی که یک فنجان قهوه معمولی در حجم 240 میلی لیتر حاوی 95 تا 200 میلی گرم کافئین است.

قهوه اسپرسو با انواع دیگر قهوه متفاوت است

همانطور که گفته شد نام های مختلفی برای قهوه با توجه به روش تهیه آنها انتخاب می شود. به عنوان مثال، قهوه ترک یک روش خاورمیانه ای برای تهیه قهوه است. این روش نیاز به آسیاب بسیار ریز دارد و با ابزاری به نام جازو یا قهوه جوش ترکی درست می شود. حالا این موارد در مورد قهوه اسپرسو نیز صدق می کند.

به طور کلی، قهوه اسپرسو روشی است که در آن دانه های قهوه به بهترین وجه مناسب هستند. برای تهیه آن آب جوش را با فشار زیاد از دانه های آسیاب شده عبور می دهند. البته با تخصصی شدن صنعت قهوه در سال های اخیر، فرآیند تهیه قهوه برای انواع دم کرده ها نیز اهمیت بیشتری یافته است.

بنابراین، روسترهای تخصصی در سراسر جهان دارای پروفایل های مخصوص برشته کردن قهوه برای روش اسپرسو هستند. تعمیرات لوازم خانگی بوش

عوامل متغیر در تهیه قهوه اسپرسو

برای ایجاد یک اسپرسوی عالی و عالی باید چند نکته را رعایت کرد. عواملی که ما آنها را عوامل متغیر می نامیم. برخی از این عوامل برای اکثر روش های قهوه سازی و همچنین مصرف اسپرسو اعمال می شود. اما برخی فقط برای اسپرسو هستند. اکنون به بررسی این موارد در زیر می پردازیم.

آب: بیش از 90 درصد قهوه استخراج شده را آب تشکیل می دهد. بنابراین طعم اسپرسوی شما به آبی که استفاده می کنید بستگی دارد. میزان رسوبات و مواد معدنی موجود در آب می تواند کیفیت قهوه را به شدت کاهش داده و به تجهیزات آسیب برساند. اگر در حال حاضر با این مشکل مواجه نیستید، خوب است در اسرع وقت بدانید آبی که استفاده می کنید خوب است.

دستگاه های اندازه گیری سختی و سایر اطلاعات آب معمولاً دستگاه های گران قیمتی هستند. اما می توانید اطلاعات مصرف آب خود را از اداره آب شهر و منطقه خود درخواست کنید. سپس اگر میزان رسوبات و مواد معدنی ناخواسته زیاد باشد، می توانید تصمیم بگیرید که از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید یا نه. با این حال، بهترین انتخاب ممکن است آب معدنی با سختی بین 100 تا 180 باشد.

سطح زمین: قبل از دم کردن قهوه باید آسیاب شود. بسته به نحوه دم کردن قهوه، میزان آسیاب قهوه نیز متفاوت است. بنابراین وقتی تفاله های قهوه را زیر انگشت خود لمس می کنید، کمی زبری مانند یک دانه نمک احساس می کنید.

توجه داشته باشید که اگر آسیاب خیلی ریز باشد، آب بین آنها قرار نمی گیرد و به اصطلاح قهوه می سوزد. اگر درشت تر از مقدار مناسب باشد، آب خیلی سریع از پودر قهوه عبور می کند و استخراج به درستی انجام نمی شود.

مقدار مصرف یا مقدار مصرف: برای تهیه اسپرسو دوبل بهتر است از 18 تا 21 گرم پودر قهوه استفاده کنید. با مصرف بیشتر قهوه، این افزایش بر کیفیت کلی قهوه تولید شده و طعم آن تأثیر می گذارد. با آزمون و خطا می توانید مقدار قهوه را مطابق ذائقه خود تنظیم کنید. اما مواظب باشید قهوه زیاد اضافه نکنید زیرا باعث ایجاد مشکلاتی مانند فشار به پمپ، استخراج نامناسب قهوه و تلخی بسیار می شود.

پرس (پرسینگ): مهمترین کار در تهیه قهوه اسپرسو پرس یا به اصطلاح پرس قهوه است. این عمل که با استفاده از تامپر انجام می شود از جریان آب جلوگیری می کند و در نتیجه آب نزدیک به قهوه باقی می ماند. دم کردن قهوه جزء جدایی ناپذیر تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز است. به همین دلیل است که بسیار مهم است.

میزان فشرده سازی قهوه به میزان فشاری که به تامپر وارد می کنید بستگی دارد. فشار توصیه شده برای پرس قهوه 30 پوند است که برابر با 13.5 کیلوگرم است. همچنین می توانید این مقاله در مورد تفاله های قهوه و نحوه استفاده از آنها برای یادگیری روش صحیح دم کردن قهوه را مشاهده کنید.
 

دما: دمای ایده آل آب برای دم کردن قهوه بین 90 تا 96 درجه سانتیگراد است و برخی از دستگاه های اسپرسوساز به ما امکان کنترل این دما را می دهند. اگر دستگاه شما این ویژگی را دارد، می توانید دماهای مختلف را تست کنید، نتایج را مقایسه کنید و بهترین دما را انتخاب کنید. اگر دستگاه شما قابلیت تنظیم دما را ندارد، به سازنده اعتماد کرده و پس از روشن شدن دستگاه منتظر گرم شدن کامل آن باشید.

تعداد محصولات قهوه. برای قهوه دم شده، مقدار پودر قهوه ای که وارد می شود (استفاده شده) و مقدار آبی که وارد می شود اندازه گیری می شود. اما با قهوه اسپرسو مقدار پودر قهوه ای که وارد می شود (استفاده شده) و قهوه ای که بیرون می آید را اندازه می گیریم.

بسته به مقدار قهوه ای که استفاده می کنید و اندازه سبد دستگاه، یک فنجان قهوه بدون توجه به وزن فنجان باید حدود 30 گرم تولید کند. البته اگر می خواهید دقیق تر بشوید بهتر است نسبت هایی که استاندارد شده اند را در نظر بگیرید. مانند نسبت 1 به 2، برای مثال اگر 18 گرم قهوه در پرتافیلتر دارید، باید حدود 36 میلی لیتر از آن استخراج کنید.

زمان: در دوز و قدرت مشخص شده تقریباً 25-35 ثانیه طول می کشد. اگر در این مرحله لیوان شما نیمه پر است، شروع بدی نیست و با تمرین و وضوح بیشتر، در آینده همان نتایج را خواهید گرفت.

طرز تهیه قهوه اسپرسو

برای تهیه قهوه اسپرسو، دستگاه اسپرسوساز خانگی و آسیاب قهوه ضروری است:

دستگاه اسپرسوساز به فیلتر قهوه (پرتافیلتر) و زیر دستگاه اسپرسوساز متصل می شود.

یک آسیاب قهوه مناسب

قهوه برای فشار دادن

مقیاس دیجیتال کوچک (در صورت وجود)

فنجان قهوه

مرحله: قطعات یدکی اسپرسوساز بوش

مخزن آب دستگاه اسپرسوساز را تا نقطه ای که به عنوان حداکثر ظرفیت مشخص شده است پر کنید. مطمئن شوید که آب سرد و بدون نمک اضافی است. همچنین مراقب باشید که آب مقطر آسیب های جبران ناپذیری به دستگاه وارد کند پس از آن استفاده نکنید. طبق تجربه ما، بهترین آب برای استفاده در دستگاه های اسپرسوساز برقی و گازی، آب تصفیه شده است.

دستگاه خود را روشن کنید و صبر کنید تا کاملا گرم شود. بسته به اندازه دستگاه و مدل آن، این گرمایش ممکن است 10 تا 30 دقیقه طول بکشد. در واقع لوازم خانگی به جز در موارد خاص معمولا در عرض ۱ تا ۲ دقیقه به گرمای مورد نیاز می رسند. هنگامی که احساس کردید دستگاه به خوبی گرم شده و آماده است، به مرحله بعدی بروید.

دکمه را فشار دهید تا دستگاه برای چند ثانیه کار کند و آب جوش به طور معمول خارج شود. یعنی از یک طرف آب تمیز وارد دستگاه می شود و از طرف دیگر تمام اجزای اطراف قهوه، هد یونیت و سایر اجزای داخلی گرم شده و آماده می شوند. پس از قطع جریان آب، بهتر است داخل پرتافیلتر و سطح بیرونی هد یونیت را با دستمال خشک و تمیز کنید.

ابتدا دانه‌های قهوه را آسیاب کنید تا ببینید چقدر می‌رود و اثر قهوه‌ای که قبلاً از بین رفته است را از بین ببرید. اکنون که از کیفیت محصول مورد نظر خود مطمئن شدید، به سراغ قهوه ای که استفاده می کنید بروید. توجه داشته باشید که خوب است همیشه میزان قهوه مصرفی خود را اندازه نگیرید تا همیشه قهوه تازه داشته باشید.

حالا حدود 15 - 21 گرم (بسته به سایز پرتافیلتر) داخل سبد پرتافیلتر بریزید و طبق دستورالعمل روش فشار دهید. سپس می توانید از انگشت اشاره خود استفاده کنید تا ببینید آیا قهوه آسیاب شده فشرده شده است یا خیر.

پرتا فیلتر را در جای خود ببندید و شروع به دم کردن قهوه کنید. اگر دستگاه شما اتوماتیک است، پرتافیلتر به یک یا دو فنجان بستگی دارد، دکمه مورد نظر را فشار دهید تا مراحل تهیه قهوه شروع شود و فنجان خود را به اندازه مشخص شده پر کنید، در غیر این صورت دکمه شروع را فشار دهید و زمانی که فنجان مورد نظر رسید. رنگ قهوه استخراج شده را وزن کرده یا از قهوه ای به سفید تغییر دهید، دکمه توقف آب را فشار دهید تا فرآیند استخراج قهوه پایان یابد.
 

 

  • ادمین

کتاب صوتی چیست؟

ادمین | شنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳ ق.ظ | ۰ نظر


فایل صوتی که محتوای آن شامل متن کتاب، مجله، مقاله و ... می باشد. به آن کتاب صوتی یا کتاب مصور می گویند. این محتوای صوتی در ابتدا با هدف آموزش نابینایان طراحی شده بود، اما با گذشت زمان به ابزاری برای تسهیل مطالعه کتاب و البته آموزش افراد مختلف تبدیل شد. استفاده از کتاب های صوتی در کلاس های درس اثرات مثبت زیادی مانند افزایش یادگیری و حفظ محتوا دارد. اکثر کتاب های صوتی به سبک نمایشنامه خوانی ضبط می شوند. به زبان ساده، راویان کتاب های صوتی، مطالب را به شکل داستان بیان می کنند و از لحن های مختلف برای شخصیت های مختلف کتاب استفاده می کنند. این باعث می شود مخاطب از شنیدن خسته نشود و کتاب را تا آخر ادامه دهد زیرا دیگر مجبور نیست با صدای یکنواخت و خسته کننده سر و کار داشته باشد.

کتاب صوتی چیست؟

در سال 1931، کنگره ایالات متحده پروژه کتاب ناطق را تصویب کرد و یک سال بعد تولید انبوه این مواد صوتی آغاز شد. در ابتدای این مسیر شخصی به نام جی پی هرینگتون که در زمینه مردم شناسی فعالیت می کرد به آمریکای شمالی رفت و تاریخ قبایل بومی آمریکا را روی صفحات آلومینیومی ثبت کرد. این مجموعه به عنوان یکی از اولین کتاب های مصور یا مطالب آموزشی صوتی شناخته می شود.

کتاب صوتی متن کتابی است که توسط یک یا چند گوینده با صدای بلند خوانده می شود. این خوانش حالت روایی دارد که در آن یک یا چند نفر در قالب شخصیت های داستان شروع به بیان داستان می کنند. این امر داستان نوشته شده را زنده می کند و مورد استقبال افراد بیشتری قرار می گیرد. این کتاب صوتی در ابتدا برای آسان کردن زندگی افراد کم بینا و سالمندان طراحی شده بود و با نام دال منتشر شد. با این حال، با گذشت زمان، شروع به استفاده برای اهداف بیشتر کرد. مهمترین اهداف تولید محتوای صوتی زهرا شیراحمدی عبارتند از:

نابینایان و سالمندان: کتاب گویا یک بستر عالی برای آموزش و سرگرمی برای افراد کم بینا است زیرا می توانند از آن برای ادامه تحصیل استفاده کنند که قبل از محتوای صوتی بسیار دشوار بود. کتاب های صوتی به افراد کمک می کند اطلاعات بیشتری کسب کنند و در نتیجه کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند. سالمندان نیز با استفاده از کتاب های صوتی می توانند به راحتی به محتوای کتاب ها، مجلات و مقالات دسترسی داشته باشند.

آموزش به کودکان: همه کودکان عاشق گوش دادن به داستان ها و استفاده از آنها به عنوان سرگرمی هستند. بنابراین یکی از مفیدترین ابزار برای آموزش کودکان کتاب صوتی است. به عنوان مثال برای تقویت مهارت خواندن کودکان می توانید هنگام پخش کتاب صوتی متن کتاب را به کودک نشان دهید تا روش صحیح خواندن متن را یاد بگیرد. این فعالیت علاوه بر اینکه به گسترش دایره لغات کودک کمک می کند، مهارت های ارتباطی او را نیز افزایش می دهد.

کتاب های صوتی ابزار مفیدی برای خوانندگان و ناشران هستند. گویندگان پیشکسوت
* گوینده در حین تولید کتاب روایی نه تنها بلندخوانی می کند، بلکه با تغییر صدا در حین خواندن شخصیت های مختلف، فراز و نشیب های داستان را به خوبی دنبال می کند و باعث می شود مخاطب روند داستان را بهتر درک کند. یعنی راوی کتاب صوتی نه تنها با صدای بلند می خواند تا مطالب را جذاب کند، بلکه خود را شخصیت های داستان می کند.

* کتاب صوتی همراهی همیشگی برای دوستداران کتاب است. با دانلود کتاب های صوتی می توانید هزاران کتاب همراه خود داشته باشید. با این حساب می توانید از گوش دادن به کتاب های صوتی در موقعیت های مختلف مانند: پیاده روی، رانندگی، آشپزی و ... لذت ببرید. علاوه بر این، برای ضبط کتاب صوتی از موسیقی مرتبط با موضوع به عنوان صدای پس زمینه و صدا بر روی فایل صوتی استفاده می کنند. که سیگنال خود را به عموم نیز افزایش می دهد.

*گوش دادن به کتاب های صوتی باعث می شود بیشتر به جزئیات کتاب توجه کنید. در واقع وقتی به یک داستان گوش می دهید، تمام محتوای آن را به خاطر می آورید. اما ممکن است هنگام خواندن کتاب، مطالب قبلی را فراموش کنید یا ارتباط منطقی بین مطالب را درک نکنید. به همین دلیل گوش دادن به کتاب های صوتی مفیدتر از خواندن کتاب است.

* کتاب صوتی سازگار با محیط زیست است. شاید در مورد میزان سرسام آور درختانی که هر ساله برای تولید کاغذ قطع می شوند شنیده باشید. ترویج استفاده از کتاب های صوتی به جای کاغذ یکی از رفتارهایی است که این اعداد را کاهش داده و درختان را نجات می دهد. با نصب این برنامه بر روی تلفن همراه یا رایانه خود، می توانید در حالی که کتاب های بیشتری دارید، از جنگل زدایی و آسیب اکوسیستم جلوگیری کنید.

تولید کتاب های صوتی باعث افزایش سود می شود

* کتاب های صوتی علاوه بر اینکه برای عموم مردم مفید هستند، فواید بسیاری نیز برای نویسندگان و ناشران دارند. اگر شما به عنوان یک ناشر یا نویسنده، هنوز تاثیر محتوای صوتی را درک نکرده اید، به صفحه تولید کتاب صوتی مراجعه کنید تا از نحوه انجام آن و تاثیرات آن مطلع شوید. در زیر به بیان مهمترین نکات در این زمینه می پردازیم.
 

* با ارائه نسخه صوتی این کتاب، افراد جدیدی را به مخاطبان خود اضافه خواهید کرد. به عنوان مثال افرادی که علاقه مند به مطالعه کتاب هستند اما به دلیل مشغله کاری وقت ندارند می توانند به راحتی با کمک این ابزار از کتاب های شما استفاده کنند.

* آنچه گوینده یا سخنرانان می گویند شخصیت ها یا چیزهای نوشته شده در کتاب را زنده می کند. به طور کلی، همه با شنیدن چیزی بهتر از خواندن آن ارتباط برقرار می کنند (زیرا مطالعه خطر خستگی چشم و کاهش تمرکز را افزایش می دهد). بنابراین، یکی از راه‌های کمک به فروش بیشتر کتاب، تبدیل آنها به فایل است. این استراتژی برای کتاب هایی که سال هاست منتشر شده اند و فروششان کاهش یافته نیز موثر است.

* بازار کتاب صوتی هنوز اشباع نشده است! به طور معمول، اگر فقط یک کتاب چاپی تولید کنید، بعید است که کتاب شما در مدت زمان کوتاهی محبوب شود. دلیل این انتشار این است که آثار بسیاری از نویسندگان مهم در بازار کتاب الکترونیک یا کاغذ وجود دارد که توجه مخاطب را به خود جلب می کند. اما در بازار فروش کتاب های صوتی چنین محدودیتی وجود ندارد، زیرا با توجه به اینکه هر روز بر تعداد بینندگان آن افزوده می شود، هنوز ظرفیت آن اشباع نشده است.
 

  • ادمین

معنی کلمات درس چهاردهم فارسی پنجم + هم خانواده و مخالف

ادمین | يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶ ق.ظ | ۰ نظر

معنی لغات درس چهاردهم شجاعت فارسی پنجم
ردیف    کلمه    معنی
1    ایستادگی کند    مقاومت کند
2    نهراسد    نترسد
3    ناپسند    زشت
4    پسندیده    نیکو
5    می پرهیزند    دوری می کنند
6    خودداری    دوری
7    مکان نا امن    جای خطرناک
8    عاقبت    سرانجام – پایان کار
9    کمال    آراستگی
10    متانت    سنجیده رفتار کردن
11    رویارویی    روبرو شدن
12    چاره جویی    تدبیر و چاره اندیشی
13    صحنه ی نبرد    میدان جنگ
14    شریفی    بزرگواری
15    همنوع    دو یا چند نفر از یک نوع
16    تدبیر    اندیشیدن
17    مهارت    ماهر بودن
18    عقب نشینی    به عقب رفتن
19    نکوهیده    زشت – ناپسند
20    رخ دهد    اتفاق بیفتد
21    جهل    نادانی
22    تضمین می کند    به عهده می گیرد – ضمانت
کلمات هم خانواده درس چهاردهم شجاعت فارسی پنجم
ردیف    کلمه    هم خانواده
1    ترس    ترسو ، ترسان
2    شریف    شرف ، مشرف
3    قدرت    قادر ، مقتدر ، اقتدار
4    موفقیت    توفیق ، موفق
5    جهال    جاهل ، جهالت
6    تضمین    ضامن ، ضمانت
7    دفاع    مدافع ، دفع
متضاد کلمات درس چهاردهم شجاعت فارسی پنجم
ردیف    کلمه    متضاد
1    رنج    خوشی
2    ناپسند    پسندیده
3    نا امن    امن
4    ترسو    شجاع
5    نکوهیده    پسندیده
6    موفقیت    شکست
7    اصلی    فرعی
8    جهل    دانایی
9    تاریکی    روشنایی
10    درمان    درد
11    تلخی    شیرینی
12    سالمی    بیماری
13    دروغین    راستین

https://irjavan.com/%d9%85%d8%b9%d9%86%db%8c-%da%a9%d9%84%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1%d8%b3-%da%86%d9%87%d8%a7%d8%b1%d8%af%d9%87%d9%85-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%be%d9%86%d8%ac%d9%85/

  • ادمین


آش نش یکی از غذاهایی است که اغلب در مهمانی های دوستانه و خانوادگی طبخ می شود، علاوه بر این غذای فوق العاده ای برای نذورات است. همچنین در مناسبت های خاص مانند شب یلدا، چهاربان سوری و سیزده بدری این آش خوشمزه. . معمولا برای شام آماده می شود. تهیه سوپ سبزیجات اغلب برای بسیاری دشوار است، مخصوصاً هنگام پخت و پز برای جمعیت زیاد، در حالی که تهیه آن آسان است، اما اگرچه ساده است، ترفندهایی وجود دارد که می توانید برای تهیه بهترین سوپ از آنها پیروی کنید. .

به همان اندازه که دنبال غذاهای جدید و متنوع می‌رویم، غذاهای سنتی مانند آش ناشه را از دست نمی‌دهیم. آش نشه یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است.

آش نش یکی از غذاهایی است که اغلب در مجالس دوستانه و خانوادگی تهیه می شود. علاوه بر این، بخش اصلی قربانی است. همچنین در مناسبت هایی مانند یلدای شبی، چهاربان سوری و سیزده بدر، آش خوشمزه است. معمولا برای شام آماده می شود.

معمولا برای خیلی ها درست کردن سوپ رشته سخت است، مخصوصا وقتی که برای خیلی ها پخته می شود، در حالی که بسیار آسان است، اما با وجود ساده بودن، ترفندها و تکنیک هایی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، می توانید برای ایجاد آن دنبال کنید. بهترین سوپ با خانواده و دوستان. دوستان لذت ببرید

مواد لازم برای تهیه نودل 6 نفره

1 فنجان لوبیا چیتی

1/2 فنجان نخود

عدس 1/2 پیمانه

1/2 فنجان پوره

600 گرم سبزیجات نپخته

4 عدد پیاز بزرگ

1/2 فنجان سیر چاشنی شده

حدود 150 گرم رشته فرنگی خاکستری

نعنا خشک 1 قاشق چایخوری

1 قاشق غذاخوری آرد

1 بشقاب آب گوشت یا سبزیجات

2 قاشق غذاخوری زردچوبه

1/2 قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز

آرد به میزان لازم

نمک به میزان لازم

فلفل قرمز به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم
 

نکاتی در مورد مواد خام غذایی

1- نکاتی در مورد تکانه ها

نخود و لوبیا را 24 ساعت قبل با آب سرد بشویید و بگذارید خیس بخورد. در این فاصله چند بار آب را عوض کنید. عدس و ماش را از 3 ساعت قبل با هم خیس کنید. نخود و لوبیا را با هم بپزید. عدس و ماش را با هم بپزید.

2- نکات مربوط به سوپ

سبزیجات آش یکی از مهم ترین مواد مورد استفاده در پخت انواع آش می باشد. اگرچه بسیاری از مردم معتقدند که حبوبات جزء اصلی خاکستر هستند، اما حقیقت این است که طعم خاکستر عمدتاً از سبزیجات استفاده شده در آن می آید. هر چه سوپ سبزی شما تازه تر و خوشبوتر باشد غذا خوشمزه تر می شود.سوپ سبزیجات حاوی مقادیر مساوی برگ تره، گشنیز، جعفری و اسفناج است.

سوپ با رشته فرنگی

3- مشاوره در مورد درختان

گوشت، مرغ، ماهی یا آب سبزیجات یا آبگوشت با حرارت دادن استخوان ها با سبزیجات ساقه ای و تعداد محدودی ادویه درست می شود. آبگوشت در انواع سوپ ها، سوپ ها، سس ها، دلمه ها و البته بسیاری از غذاهای دیگر استفاده می شود و در طعم غذا تاثیر بسزایی دارد، می توانید آبگوشت را در خانه درست کنید یا از سوپرمارکت به صورت آماده بخرید. از آن استفاده کنید. قرص های استوک، هنگام افزودن نمک مراقب باشید زیرا قرص های استوک حاوی نمک هستند.

4- اطلاعات پیاز داغ

سیر داغ عطر و بوی خوشی به غذا می دهد، اما مهم ترین نکته این است که پیاز داغ را ریز خرد کنید و پودر کنید و سپس بپزید. تفت دهید، مطمئن شوید که پیازها در روغن شناور باشند تا در یک مرحله پیاز زیادی اضافه نکنید. بعد از سرخ شدن پیازها را روی توری قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود و دوباره روی سینی فر بپزید، سپس پیازهای تازه ای را که قبلاً سرخ کرده اید و داغ بود نگذارید. چون آکنه را چاق می کند، به همین دلیل تبدیل به سبوم می شود.

5- اطلاعاتی در مورد پنیر دلمه ای

پنیر کوتاژ کالری بالایی دارد، بنابراین اگر اضافه وزن دارید، با احتیاط از آن استفاده کنید. از طرفی پنیر دلمه ای درصدی نمک دارد، بنابراین در غذاهایی که از پنیر خامه ای استفاده می شود، پس از افزودن پنیر و چشیدن غذا باید نمک اضافه کرد. به یاد داشته باشید که پنیر دلمه خیلی زود خراب می شود و مسمومیت آن بسیار جدی است، پس حتما از پنیر دلمه بسته بندی شده و پاستوریزه استفاده کنید. البته پنیر محلی بسیار خوشمزه تر است، اما اگر می خواهید از پنیر محلی استفاده کنید، حتما به این نکته توجه کنید که پنیر دلمه با اینکه بسیار مقوی است، نفخ کرده و دیر هضم می شود، بنابراین اگر مشکل گوارشی دارید، در مصرف آن دقت کنید

طرز تهیه سوپ رشته

1- قابلمه ای با ظرفیت بزرگتر از مواد انتخاب کنید و تا نیمه از آب پر کنید و داخل آن بگذارید و صبر کنید تا بجوشد سپس حبوبات + آب گوشتی را که از قبل پخته اید در آب بگذارید و بگذارید. دوباره بجوشانید.

۲- بعد از جوشاندن حبوبات سبزی را اضافه کنید اما قبل از اضافه کردن سبزی ۱ قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید. افزودن نمک در این مرحله از رنگ شدن سبزیجات به سوپ جلوگیری می کند.

3- پیاز داغ را به روش ذکر شده آماده کنید و سپس برای تهیه نعناع داغ 3 قاشق غذاخوری روغن مایع داخل تابه بریزید و روغن داغ شده را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و مدام هم بزنید تا نسوزد. . برای تهیه سیر داغ، سیر را از رنده رد کنید، سپس آن را به روغنی که روی حرارت ملایم گرم شده اضافه کنید تا سیر در روغن شناور شود.

2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید سپس نصف پیاز داغ + سیر داغ + زردچوبه + فلفل قرمز + پودر گشنیز + نیمی از نعنا داغ + آرد را اضافه کنید و حدود 2 دقیقه تفت دهید تا آرد بوی بد بگیرد. اما زردچوبه از بین می رود، وقتی سبزی را اضافه می کنید، صبر کنید تا سوپ دوباره بجوشد، سپس این مواد را به سوپ اضافه کنید، با درب باز بگذارید 20 دقیقه بجوشد تا سوپ شفاف شود، سپس برنج را اضافه کنید. و نصف و مواد را اضافه کنید. بعد از 15 دقیقه نودل شما آماده است.

4- در مرحله آخر می توانید دمنوش را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه گاز را خاموش کنید یا از ماست فقط برای تزئین استفاده کنید، همچنین می توانید از مخلوط کدو و ماست استفاده کنید. در انتها نمک را میل کنید در صورت نیاز نمک اضافه کنید وقتی سوپ را ریختید روی آن را با پیاز داغ + نعناع بسیار داغ و پیازچه تزئین کنید. برای تزئین سوپ
 

مراجعه به سایت: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-آش-رشته-ایرانی/

  • ادمین

تاریخچه سریال پدر گواردیولا چیست؟

ادمین | چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶ ق.ظ | ۰ نظر


تاریخچه مختصری از پدر گواردیولا

موضوع این سریال داستان پدری به نام گواردیولا است که فوتبالیست سابق بوده و در زندگی خود مرتکب اشتباهاتی شده است. او سعی می کند برای نجات خانواده اش جبران کند و اشتباهات گذشته خود را اصلاح کند.

نه تنها در چشم انداز زندگی شخصیت اصلی، بلکه این داستان همه اعضای خانواده و بین آنها را در نظر می گیرد.

این سریال با طنز و انتقادهای تحریک آمیز به مسائل و معضلات اجتماعی جامعه ایرانی می پردازد و ابعاد مختلف روابط خانوادگی را به نمایش می گذارد.

انتقاد از مجموعه پدر گواردیولا

سریال جدید شبکه نمایش خانگی به کارگردانی سید نعمت اله. این مجموعه در سال 1402 ساخته شده است.

این سریال توسط خود سید نعمت الله نوشته شده و این سریال اولین ساخته سید نعمت الله برای تلویزیون خانگی است.

سریال پدر گواردیولا به کارگردانی سعید نعمت الله یکی از جدیدترین فعالیت های تلویزیون ایران در موضوعات خانوادگی و اجتماعی است.

سعید نعمت الله یکی از کارگردانان مشهور ایرانی است که برای اولین بار سریالی را برای شبکه های برنامه سازی داخلی ساخته است.

مجموعه پدر گواردیولا اثر سید نعمت الله که مجموعه های زیادی مانند برادر جو و پشتام تهران را خلق کرده است، این بار با مجموعه پدر گواردیولا وارد عرصه تاریخ خانوادگی و اجتماعی می شود.

سریال به شیوه ای جذاب و تا حدی بدیع داستان یک خانواده را دنبال می کند و تغییرات زندگی آنها را پس از یک حادثه نشان می دهد.

تأثیرات اجتماعی و فرهنگی

برنامه های تلویزیونی همیشه توانسته است تأثیر عمیقی بر جامعه بگذارد. مجموعه پدر گواردیولا همچنین می تواند تاثیرات مثبتی بر فرهنگ و روابط اجتماعی کشور و مشکلات خانوادگی و اجتماعی و ارتباط بین مردم داشته باشد.

مجموعه پدر گواردیولا با پرداختن به مشکلات و چالش های فراوان در خانواده های امروزی به بازتاب مسائل اجتماعی می پردازد.

نتیجه

این سریال با تاریخچه انسانی و درک معضلات اجتماعی و خانوادگی یکی از پروژه های مهم و مهم تلویزیون داخلی کشور محسوب می شود.

مطالعه از رفرنس: https://tmk.ir/series/102026

  • ادمین

نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر با وای فای

ادمین | يكشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

چاپگر را از طریق Wi-Fi به کامپیوتر وصل کنید

با پیشرفت تکنولوژی و اضافه شدن پرینترهای جدید بی سیم یا Wi-Fi، نصب و راه اندازی آنها بسیار ساده تر از قبل شده است. بسته به برند و مدل دستگاه، راه های مختلفی برای اتصال چاپگر خود به رایانه وجود دارد. در این مقاله به نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر با استفاده از Wi-Fi پرداخته ایم و روش استاندارد این کار را به شما آموزش می دهیم. با ما بمان.

3 روش برای اتصال چاپگر به رایانه از طریق Wi-Fi

اتصال چاپگر به کامپیوتر از طریق Wi-Fi یک ویژگی بسیار مهم است که چاپ را آسان می کند. شما می توانید یک چاپگر برای چاپ متن و تصاویر بدون استفاده از تلفن یا کابل سفارش دهید. گاهی اوقات این رابطه می تواند مشکل ساز باشد. در مقاله زیر سعی شده است راه حل های ساده و واضحی برای این ارتباط در اختیار شما قرار دهیم.

برندها و مدل های مختلف چاپگرها مانند پرینترهای HP و چاپگرهای Canon دستورالعمل ها و ویژگی های خاص خود را دارند و نحوه اتصال هر چاپگر به شبکه Wi-Fi متفاوت است.

قبل از شروع، چاپگر خود را تا حد امکان نزدیک به مودم یا روتر خود قرار دهید. این اطمینان حاصل می کند که چاپگر در Wi-Fi است و قوی ترین سیگنال را برای اتصال و چاپ دارد. سپس چاپگر و روتر (مودم) خود را روشن کرده و مراحل زیر را انجام دهید:

چاپگر را از طریق Wi-Fi با دکمه WPS به رایانه متصل کنید

استفاده از دکمه VPS (Wi-Fi Protected Setup) یک راه آسان برای اتصال چاپگر به Wi-Fi است. VPS یک استاندارد امنیتی شبکه است که فرآیند اتصال را ساده می کند. به عبارت دیگر، این دکمه ارتباط بین چاپگر و روتر را سریع، ساده و ایمن می کند. برقراری ارتباط Wi-Fi از طریق VPS به دو روش انجام می شود:

دکمه WPS: برای دستگاه های بدون صفحه نمایش.

کد پین WPS: برای چاپگرهایی با صفحه‌ای که کد پین را روی صفحه نمایش می‌دهد.

در حالت دکمه تنظیم محافظت شده Wi-Fi، به سادگی دکمه روی چاپگر را فشار دهید. در همان زمان، ممکن است پیامی مبنی بر فشار دادن این دکمه روی روتر دریافت کنید. پس از کلیک بر روی دکمه WPS روی روتر، به چاپگر بروید و برای اتصال بی سیم روی Continue کلیک کنید.

در روش پین VPS، به سادگی به کنترل پنل چاپگر خود بروید، گزینه بی سیم را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه نور آبی شروع به چشمک زدن می کند. پس از انجام این مرحله، گزینه Wi-Fi Protected Setup روی صفحه ظاهر می شود، آن را انتخاب کرده و روی گزینه VPS pin کلیک کنید. پین منحصر به فرد VPS روی صفحه چاپگر نمایش داده می شود. حالا نرم افزار از شما می خواهد که پین ​​را وارد کرده و تنظیمات را تکمیل کنید.

پین را در WPS وارد کنید

اگر به این گزینه دسترسی ندارید، می توانید از روش های دیگری که در زیر به آنها پرداخته ایم استفاده کنید

چاپگر را از طریق Wi-Fi با منوی داخلی چاپگر به رایانه متصل کنید

اکثر چاپگرهای مدرن دارای منوی داخلی یا منوی صفحه لمسی هستند. با این منو می توانید تنظیمات وای فای مورد نظر را انجام دهید. چاپگرهای مارک ها و مدل های مختلف تنظیمات متفاوتی دارند. بنابراین بهتر است برای اطلاع از نحوه دسترسی به این منو و تنظیمات وای فای به دفترچه راهنمای مدل چاپگر خود مراجعه کنید.

قبل از شروع هر گونه اتصال، مطمئن شوید که نام شبکه روتر یا SSID (شناسه مجموعه سرویس) موجود است.

اکنون تنظیمات لازم را در منوی داخلی تنظیم کنید، گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید و به چاپگر اجازه دهید روتر شما را پیدا کند. پس از یافتن روتر، آن را انتخاب کرده و رمز عبور را وارد کنید. فرآیند راه اندازی اکنون کامل شده است و چاپگر به شبکه Wi-Fi شما متصل است. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد اطلاعات شبکه Wi-Fi مانند SSID و رمز عبور را به صورت دستی وارد کنید.

اتصال Wi-Fi چاپگر قدیمی به رایانه

اگر از یک مدل چاپگر قدیمی استفاده می کنید، این دستگاه ها احتمالا منو یا دکمه WPS ندارند. با این حال، همچنان می توانید سفارش چاپ خود را به صورت آنلاین و بدون هیچ زحمتی صادر کنید. در واقع، چاپگرهای قدیمی را می توان از طریق Wi-Fi به رایانه ها متصل کرد و چاپ کرد. با این تفاوت که برای راه اندازی Wi-Fi و چاپ بی سیم باید چاپگر را از طریق کابل USB به کامپیوتر خود متصل کنید.

برای اتصال کامپیوتر به چاپگر، یک سر کابل را به درگاه USB کامپیوتر و سر دیگر آن را به درگاه USB چاپگر وصل کنید. پس از برقراری ارتباط بین چاپگر و رایانه و نصب نرم افزار و درایورهای لازم برای چاپگر، به قسمت «تنظیمات چاپگر» در رایانه خود رفته و تنظیمات چاپ بی سیم را انجام دهید. اکنون می توانید چاپگر بی سیم را در هر مکانی قرار دهید، کابل USB را جدا کرده و چاپ کنید.

کلمات اخر

اگر با یک چاپگر سر و کار دارید، باید بدانید که چگونه آن را به راحتی و ایمن به رایانه شخصی خود متصل کنید. در این مقاله سعی می کنیم نحوه اتصال چاپگر به رایانه با Wi-Fi را بیابیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید باشد. اگر قصد خرید چاپگر مدرن با امکانات پیشرفته را دارید می توانید به سایت فروشگاه آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید و با راهنمایی همکاران ما بهترین و ارزان ترین چاپگر موجود در بازار را انتخاب کنید.

مشاهده متن کامل: اتصال پرینتر به کامپیوتر با وای فای

  • ادمین

آهنگ جدید بابک جهانبخش به نام «جاذبه»

ادمین | جمعه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۰۹:۵۸ ق.ظ | ۰ نظر

متن آهنگ جاذبه بابک جهانبخش

حالم این روزا چقد خوبه زندگی یعنی همین روزا
حرف بزن از عشق و از رویام زندگی یعنی همین حرفا
معنی آرامشو کم کم با تو دارم تازه می فهمم
وقتی میگن هرکی عاشق نیست عمرشو میبازه میفهمم
دنیا رو گشتم تا تو پیدا شی حالا که هستی زندگی خوبه
چیزی بگو تا باور کنم هستی حرفی بزن هرچی بگی خوبه
تو اینقدر جاذبه داری که یه لحظه نمیزاری من از فکرت رها باشم
تو اینقدر خوبی که می خوام تا روزی که تو این دنیام کنارت غرق رویا شم

https://musicdel.ir/single-tracks/172126/

  • ادمین

خرید پرینتر دست دوم یا پرینتر نو و ارزان قیمت؟

ادمین | چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۴۰۲، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

آیا بهتر است یک چاپگر دست دوم بخریم یا یک چاپگر ارزان قیمت جدید؟

به دنبال خرید چاپگر هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس باید بگوییم که مواجهه با گزینه های مختلف پیش روی شما می تواند بسیار گیج کننده باشد. به ویژه باید عوامل و استانداردهایی مانند کیفیت و سرعت چاپ، عمر مفید دستگاه و سایر مشخصات کیفی را در نظر بگیرید. علاوه بر همه این گزینه ها، گاهی اوقات با ممنوعیت خرید چاپگر دست دوم مواجه می شوید، همچنین امکان خرید چاپگر جدید و ارزان را دارید. در این مقاله سعی کرده ایم با بحث در مورد مزایا و معایب چاپگر جدید و ارزان نسبت به چاپگر دست دوم به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کنیم.

مزایای خرید چاپگر دست دوم

چاپگر مستعمل چاپگری است که توسط یک یا چند کاربر برای مدتی استفاده شده است. بدون شک این چاپگر دارای مزایایی است که بر تصمیم شما تأثیر می گذارد:

برای چاپگر مستعمل کمتر پرداخت کنید

مانند سایر دستگاه ها و لوازم دست دوم، چاپگرهای دست دوم معمولاً قیمت پایین تری نسبت به مدل های نو و دست دوم دارند. در واقع، خرید یک چاپگر دست دوم گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به خرید یک چاپگر جدید به نظر می رسد. البته اغلب هزینه های پنهانی وجود دارد که هنگام خرید دستگاه دست دوم به آن ها توجه نمی کنید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

خرید چاپگر دست دوم سازگار با محیط زیست

همه ما معتقدیم که با خرید تجهیزات سالم و مستعمل از تولید اقلام جدید خودداری می کنیم. این امر در مورد چاپگرها و سایر تجهیزات اداری نیز صدق می کند. به همین دلیل، بسیاری از مصرف کنندگان ترجیح می دهند برای محافظت از محیط زیست، یک چاپگر دست دوم را به جای چاپ جدید خریداری کنند. دلیل اینکه این افراد چاپگرهای دست دوم را انتخاب می کنند این است که تولید چاپگر نه تنها کربن منتشر می کند و محیط زیست را آلوده می کند، بلکه مواد اولیه و انرژی زیادی را نیز مصرف می کند.

عملکرد ثابت چاپگر استفاده شده

گاهی اوقات خرید یک چاپگر دست دوم می تواند به معنای عملکرد رضایت بخش و اثبات شده دستگاه برای خریدار باشد. بسیاری از کاربران نگران استفاده از یک دستگاه جدید با رابط کاربری جدیدی هستند که نمی‌شناسند. این در حالی است که پرینترهای دست دوم توسط سایر کاربران تست شده است که می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس این افراد شود.

نکاتی که باید هنگام خرید چاپگر دست دوم بدانید

مزایای خرید چاپگر دست دوم

خرید لوازم الکترونیکی مستعمل همیشه با شک و تردید مصرف کنندگان همراه بوده است. بدون شک همان نگرانی ها برای کاربری که قصد خرید چاپگر دست دوم را دارد نیز وجود دارد. در این بخش سعی شده است در مورد معایبی که یک چاپگر دست دوم می تواند برای شما هزینه بیشتری داشته باشد صحبت کنیم زیرا:

هزینه های تعمیر و نگهداری چاپگر قابل اعمال است

اگر به خاطر داشته باشید در قسمت مزایای چاپگرهای استفاده شده به هزینه های پنهان اشاره کردیم. این چاپگرها معمولاً برای اطمینان از عملکرد مناسب نیاز به سرویس و نگهداری خاصی دارند. این مشکل در بسیاری از موارد منجر به هزینه هایی می شود که قبلاً در نظر گرفته نشده بودند.

پیدا کردن لوازم مصرفی و قطعات یدکی سخت است

اکثر برندها، به خصوص برندهای بزرگ، هر دو یا سه سال یکبار خط تولید خود را تغییر می دهند. این شرکت ها سال ها پس از تغییر خط تولید همچنان قطعاتی از مدل قدیمی را برای پشتیبانی تولید و ارائه می کنند. اما پس از مدتی باز هم این قطعات از بازار حذف می شوند و یا کمیاب می شوند. کمبود این لوازم به معنای گران شدن آنها نیز هست و این دقیقاً همان نگرانی است که بسیاری از مصرف کنندگان را از خرید چاپگرهای دست دوم منصرف می کند.

عدم اطمینان از اینکه پرینترهای استفاده شده به درستی کار می کنند

این مشکل معیاری است که در صورت عدم دقت در خرید می تواند گران باشد. چاپگر مستعمل اگر به درستی کار نکند، وقت و پول شما را تلف می کند. به همین دلیل، هر قسمت از چاپگر مانند هد چاپ، فیوزر، کارتریج تونر و جوهر باید قبل از خرید به دقت بررسی شود.

لطفا توجه داشته باشید که اگر اطلاعات کافی در مورد عملکرد دستگاه ندارید، انتخاب مناسبی برای شما نیست. اگر نمی توانید از سلامت کامل یک چاپگر دست دوم اطمینان حاصل کنید، خرید یک چاپگر جدید و ارزان تر قطعا گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.

ضمانت نامطمئن چاپگر استفاده شده

گارانتی احتمالاً مهمترین عامل هنگام خرید چاپگر دست دوم است. چاپگرها باید ضمانت هایی برای پوشش انفجارهای غیرمنتظره داشته باشند. با این حال، اکثر فروشندگان چاپگرهای دست دوم گارانتی های محدود و کوتاه مدت به خریداران خود ارائه می دهند. با توجه به این موضوع، اگر قصد خرید چاپگر دست دوم را دارید، مدت زمان گارانتی و پوشش آن را بررسی کنید.

عدم وجود خدمات پس از فروش پرینترهای دست دوم

خدمات پس از فروش، مانند گارانتی، هنگام خرید چاپگر دست دوم مهم است. تعداد زیادی از دستگاه های مورد استفاده در بازار فاقد خدمات پس از فروش هستند. بنابراین اگر فروشنده مورد نظر شما هیچ خدماتی در این زمینه ارائه نمی دهد، بهتر است از خرید چاپگر دست دوم خودداری کنید.

خط مشی بازگشت محصول معیوب

سیاست بازگشت محصول از فروشگاهی به فروشگاه دیگر و تولید کننده به سازنده دیگر متفاوت است. با این حال، یک چاپگر جدید معمولاً ساده‌ترین و راحت‌ترین سیاست‌های بازگشت و تعویض را دارد. این بدان معناست که اکثر فروشندگان چاپگرهای دست دوم علاوه بر عدم ارائه گارانتی مطمئن، در صورت عدم رضایت شما، عودت محصول را نیز قبول نمی کنند. برای جلوگیری از چنین مشکلی، همیشه قبل از خرید این موضوع را با فروشنده در میان بگذارید.

چرا باید یک چاپگر مستعمل یا بازسازی شده بخرم؟

دلایل خرید چاپگر جدید و ارزان تر از چاپگر دست دوم

یک چاپگر می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد و به همین دلیل، خرید یک چاپگر جدید و ارزان‌تر به جای چاپگر دست دوم قطعا تجربه بهتری به شما می‌دهد. این انتخاب تضمین می‌کند که آخرین مدل‌های چاپگر متناسب با نیازها و خواسته‌های شما را دارید. با تنوع گسترده چاپگرهای موجود در بازار، می توانید مطمئن باشید که در بین مدل های موجود، چاپگر جدید و مقرون به صرفه ای وجود دارد که نیازهای شما را برآورده می کند. از مهمترین مزایای خرید چاپگر جدید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی های خاص چاپگر جدید

از آنجایی که تولیدکنندگان چاپگر هر ساله امکانات بیشتری را به محصولات خود اضافه می کنند، می توان گفت که حتی یک چاپگر جدید و ارزان می تواند انتخاب بهتری نسبت به یک چاپگر مستعمل و قدیمی باشد. از جمله مزایای قابل توجه این دستگاه ها می توان به افزایش گزینه هایی مانند سرعت چاپ، قابلیت اسکن و کپی اشاره کرد.

استفاده از چاپگر جدید آسان است

امروزه بسیاری از چاپگرها دارای Wi-Fi هستند. بنابراین، آنها شما را از آشفتگی و آشفتگی ناشی از سیم های تداخلی نجات می دهند. یکی از بهترین نمونه های چاپگرهای مجهز به این قابلیت، چاپگر چندکاره HP Laserjet Pro MFP M135nw است. این چاپگر نه تنها مقرون به صرفه است و دارای اتصال Wi-Fi است، بلکه اسکن و کپی می کند.
 

سازگاری با محیط زیست چاپگرهای مدرن

سرعت بالای چاپگرهای تولید شده در سال های اخیر منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. از طرف دیگر، ظهور کارتریج های بازیافتی که توسط چاپگرهای مدرن پشتیبانی می شوند، کمک زیادی به شما در حفظ محیط زیست می کند.

هزینه های عملیاتی کمتر در چاپگر جدید

یک چاپگر جدید، حتی اگر ارزان باشد، بهتر از یک چاپگر دست دوم است. زیرا در زمان کمتری به شما امکان چاپ بیشتر می دهد. علاوه بر سرعت چاپ بالا، مصرف جوهر چاپگر جدید کمتر از چاپگر استفاده شده است.

ارائه گارانتی چاپگر جدید و خدمات پس از فروش

همانطور که قبلاً گفتیم، اگر دستگاه استفاده شده شما از کار بیفتد، سازنده پشتیبانی زیادی ارائه نمی دهد. به خصوص که مدت گارانتی دستگاه تمام شده و چاپگر دیگر تولید نمی شود. انتخاب یک چاپگر جدید یک دوره گارانتی جدید را شروع می کند و به شما آرامش می دهد: اگر اتفاقی بیفتد، خدمات پس از فروش شما را تحت پوشش قرار می دهد.

با خرید یک چاپگر جدید نگران خدمات و پشتیبانی پس از خرید نیستید، نه تنها در هزینه ها صرفه جویی می کنید، بلکه می توانید با رهایی از مشکلات ناشی از خرابی های مکرر کارکرده، با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. چاپگرها حتی اگر از محصول راضی نیستید، فروشنده سیاست منعطف تری برای تعویض یا بازگرداندن دستگاه دارد تا رضایت شما را جلب کند.

اخرین حرف

دانستن مزایا و معایب خرید یک چاپگر جدید و ارزان تر در مقابل چاپگر دست دوم، در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند. امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب بهتر و مقرون به صرفه در این زمینه کمک کند. اگر قصد خرید چاپگر جدید و ارزان قیمت را دارید حتما به سایت فروشگاه آوای فرهنگ سر بزنید. با استفاده از مشاوره تخصصی همکاران ما و بهره مندی از خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر این دستگاه ها می توانید با کیفیت ترین پرینترهای موجود در بازار را با مناسب ترین قیمت انتخاب کنید.
 

مشاهده منبع:  خرید پرینتر دست دوم 

  • ادمین


محبوب ترین نوشیدنی در ایران چای است.

وسایل مورد نیاز برای تهیه چای در هر خانه ای ضروری است

در ابتدا سماور برقی و سماور گازی وجود داشت در حالی که امروزه چای ساز برقی وجود دارد.

امروزه چای سازهای برقی طرفداران زیادی دارند دلیل این محبوبیت در بین مردم این است که سرعت کار چای سازهای برقی نسبت به سماور گازی بیشتر است.

انواع کتری چای

امروزه سه نوع چای ساز در بازار وجود دارد که عبارتند از:

دستگاه چای دم کرده

چای ساز دارند

قوری بدون قوری

چای ساز چیست؟

این مدل قوری بالای کتری می نشیند و با بخار داخل کتری به آرامی چای دم می کند.

این نوع کتری نسبت به مدل های دیگر کتری برتری و کیفیت خوبی دارد.

طعم چای در این مدل چای ساز بسیار نزدیک به چایی است که روی سماور درست می شود.

اگر زیاد چای می نوشید و طعم چای برایتان مهم است، بهتر است سراغ این مدل چای ساز بروید.

قوری پایه دار چطوره؟

این مدل چای ساز در بسیاری از خانه ها موجود است. این مدل از دو تکه در کنار هم تشکیل شده است.

در این مدل دارای صفحه گیر بوده و کتری و قوری در کنار هم روی این بشقاب قرار گرفته اند.

کتری و چای با برق می جوشند.

مدل های جدید این نوع چای ساز دارای تایمر و فیلتر قابل ریختن در قوری و دکمه استپ می باشد.

برخی از این چای سازها دمای آب قابل تنظیمی دارند.

چای ساز بدون قوری چطور؟

این مدل چای ساز نسبت به دو مدل قوری دیگر فضای کمتری را اشغال می کند و مناسب برای دانشجویان و افراد می باشد.

این مدل چای ساز کم ظرفیت و بی کیفیت بود و مردم واقعاً قدر آن را نمی دانستند.

ارتباط جنسی

نوع چای ساز عاملی است که بر کیفیت نهایی چای دم شده تأثیر می گذارد. وقتی چای می نوشید، قطعاً نمی خواهید لایه ای از چربی و روغن روی سطح چای ایجاد شود. این کیفیت چای نه تنها به آبی که در دستگاه می ریزید بستگی دارد، بلکه به نوع دستگاه شما نیز بستگی دارد.

این اغلب با چای سازهای پلاستیکی اتفاق می افتد.

و اگر پلاستیک بی کیفیت باشد، طعم چای شما شبیه پلاستیک می شود.

در نتیجه در بین انواع کتری چای، خرید چای کتری فلزی توصیه می شود.

لیوان چای ساز زیباست اما به مرور زمان کثیف می شود و آشپزخانه شما را زشت جلوه می دهد.

جنس فلزی چای ساز که معمولاً از استیل است، طعم آب را تغییر نمی دهد و اگر استیل باشد، ظاهر آن را تغییر نمی دهد.
 

ظرفیت و کارایی چای ساز

با توجه به تعداد اعضای خانواده و میزان مصرف چای می توانید نوع آن را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که فنجان چای بزرگ به عنوان پاداش محسوب نمی شود.

همه چیز به نحوه استفاده از چای ساز بستگی دارد.

گاهی اوقات یک چای ساز با ظرفیت بالا به معنای مصرف بیشتر برق است، سنگین است و فضا را اشغال می کند.

استفاده از دم کرده چای به دلیل ارتفاع زیاد برای بسیاری از آشپزخانه های مدرن مناسب نیست.

چایخانه ظاهر زیبایی دارد.

بر اساس آنچه از قوری انتظار دارید نمونه بخرید.

وجود تایمر کلید دار و تغییر دما با نشانگر سطح آب و حالت گرمایش از فناوری های چای سازها است.

در خرید دستگاه چای ساز به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهم ترین عامل در انتخاب قوری مناسب جنس و طرح آن است.

بدنه چای ساز باید به گونه ای طراحی شده باشد که کمترین حرارت ممکن در داخل چای ساز به بدنه منتقل شود.

نگهدارنده چای ساز نباید داغ باشد و باید از موادی ساخته شود که حداکثر وزن چای ساز را تحمل کند.

چای ساز بسبار در اثر استفاده مداوم و گرما خراب یا داغ می شود. و وضعیت چای تغییر کرد

هنگام خرید چای ساز دقت کنید که چای ساز مصرف برق مناسبی داشته باشد.

معمولاً چای پزها از برق بین 1800 تا 2200 وات استفاده می کنند.

لطفا توجه داشته باشید که این عدد بیشتر نیست زیرا مصرف برق شما افزایش می یابد.

اگر می خواهید چای ساز استیل بخرید حتما ضد زنگ و ضد رسوب باشد. اگر با چای ساز مشکل دارید، مانند چسبیدن چربی به آب، چای ساز را چندین بار با سرکه بشویید. آب سرد برای حل این مشکلات.

هنگام خرید قوری حتماً یک قوری با فیلتر آب و فیلتر داخل قوری خریداری کنید.

هنگام خرید چای ساز باید به فرورفتگی پشت دستگاه چای خوری توجه کرد. این قسمت مهم ترین قسمت چای ساز است. دمای مورد نیاز

توجه داشته باشید که هادی دیگ باید فلزی باشد، زیرا هادی های پلاستیکی کیفیت لازم را ندارند و زمان زیادی طول می کشد تا دمای آب به نقطه جوش برسد.
برداشت شده از: https://www.entekhabcenter.com/tea-maker

  • ادمین