گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر با وای فای

ادمین | يكشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

چاپگر را از طریق Wi-Fi به کامپیوتر وصل کنید

با پیشرفت تکنولوژی و اضافه شدن پرینترهای جدید بی سیم یا Wi-Fi، نصب و راه اندازی آنها بسیار ساده تر از قبل شده است. بسته به برند و مدل دستگاه، راه های مختلفی برای اتصال چاپگر خود به رایانه وجود دارد. در این مقاله به نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر با استفاده از Wi-Fi پرداخته ایم و روش استاندارد این کار را به شما آموزش می دهیم. با ما بمان.

3 روش برای اتصال چاپگر به رایانه از طریق Wi-Fi

اتصال چاپگر به کامپیوتر از طریق Wi-Fi یک ویژگی بسیار مهم است که چاپ را آسان می کند. شما می توانید یک چاپگر برای چاپ متن و تصاویر بدون استفاده از تلفن یا کابل سفارش دهید. گاهی اوقات این رابطه می تواند مشکل ساز باشد. در مقاله زیر سعی شده است راه حل های ساده و واضحی برای این ارتباط در اختیار شما قرار دهیم.

برندها و مدل های مختلف چاپگرها مانند پرینترهای HP و چاپگرهای Canon دستورالعمل ها و ویژگی های خاص خود را دارند و نحوه اتصال هر چاپگر به شبکه Wi-Fi متفاوت است.

قبل از شروع، چاپگر خود را تا حد امکان نزدیک به مودم یا روتر خود قرار دهید. این اطمینان حاصل می کند که چاپگر در Wi-Fi است و قوی ترین سیگنال را برای اتصال و چاپ دارد. سپس چاپگر و روتر (مودم) خود را روشن کرده و مراحل زیر را انجام دهید:

چاپگر را از طریق Wi-Fi با دکمه WPS به رایانه متصل کنید

استفاده از دکمه VPS (Wi-Fi Protected Setup) یک راه آسان برای اتصال چاپگر به Wi-Fi است. VPS یک استاندارد امنیتی شبکه است که فرآیند اتصال را ساده می کند. به عبارت دیگر، این دکمه ارتباط بین چاپگر و روتر را سریع، ساده و ایمن می کند. برقراری ارتباط Wi-Fi از طریق VPS به دو روش انجام می شود:

دکمه WPS: برای دستگاه های بدون صفحه نمایش.

کد پین WPS: برای چاپگرهایی با صفحه‌ای که کد پین را روی صفحه نمایش می‌دهد.

در حالت دکمه تنظیم محافظت شده Wi-Fi، به سادگی دکمه روی چاپگر را فشار دهید. در همان زمان، ممکن است پیامی مبنی بر فشار دادن این دکمه روی روتر دریافت کنید. پس از کلیک بر روی دکمه WPS روی روتر، به چاپگر بروید و برای اتصال بی سیم روی Continue کلیک کنید.

در روش پین VPS، به سادگی به کنترل پنل چاپگر خود بروید، گزینه بی سیم را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه نور آبی شروع به چشمک زدن می کند. پس از انجام این مرحله، گزینه Wi-Fi Protected Setup روی صفحه ظاهر می شود، آن را انتخاب کرده و روی گزینه VPS pin کلیک کنید. پین منحصر به فرد VPS روی صفحه چاپگر نمایش داده می شود. حالا نرم افزار از شما می خواهد که پین ​​را وارد کرده و تنظیمات را تکمیل کنید.

پین را در WPS وارد کنید

اگر به این گزینه دسترسی ندارید، می توانید از روش های دیگری که در زیر به آنها پرداخته ایم استفاده کنید

چاپگر را از طریق Wi-Fi با منوی داخلی چاپگر به رایانه متصل کنید

اکثر چاپگرهای مدرن دارای منوی داخلی یا منوی صفحه لمسی هستند. با این منو می توانید تنظیمات وای فای مورد نظر را انجام دهید. چاپگرهای مارک ها و مدل های مختلف تنظیمات متفاوتی دارند. بنابراین بهتر است برای اطلاع از نحوه دسترسی به این منو و تنظیمات وای فای به دفترچه راهنمای مدل چاپگر خود مراجعه کنید.

قبل از شروع هر گونه اتصال، مطمئن شوید که نام شبکه روتر یا SSID (شناسه مجموعه سرویس) موجود است.

اکنون تنظیمات لازم را در منوی داخلی تنظیم کنید، گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید و به چاپگر اجازه دهید روتر شما را پیدا کند. پس از یافتن روتر، آن را انتخاب کرده و رمز عبور را وارد کنید. فرآیند راه اندازی اکنون کامل شده است و چاپگر به شبکه Wi-Fi شما متصل است. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد اطلاعات شبکه Wi-Fi مانند SSID و رمز عبور را به صورت دستی وارد کنید.

اتصال Wi-Fi چاپگر قدیمی به رایانه

اگر از یک مدل چاپگر قدیمی استفاده می کنید، این دستگاه ها احتمالا منو یا دکمه WPS ندارند. با این حال، همچنان می توانید سفارش چاپ خود را به صورت آنلاین و بدون هیچ زحمتی صادر کنید. در واقع، چاپگرهای قدیمی را می توان از طریق Wi-Fi به رایانه ها متصل کرد و چاپ کرد. با این تفاوت که برای راه اندازی Wi-Fi و چاپ بی سیم باید چاپگر را از طریق کابل USB به کامپیوتر خود متصل کنید.

برای اتصال کامپیوتر به چاپگر، یک سر کابل را به درگاه USB کامپیوتر و سر دیگر آن را به درگاه USB چاپگر وصل کنید. پس از برقراری ارتباط بین چاپگر و رایانه و نصب نرم افزار و درایورهای لازم برای چاپگر، به قسمت «تنظیمات چاپگر» در رایانه خود رفته و تنظیمات چاپ بی سیم را انجام دهید. اکنون می توانید چاپگر بی سیم را در هر مکانی قرار دهید، کابل USB را جدا کرده و چاپ کنید.

کلمات اخر

اگر با یک چاپگر سر و کار دارید، باید بدانید که چگونه آن را به راحتی و ایمن به رایانه شخصی خود متصل کنید. در این مقاله سعی می کنیم نحوه اتصال چاپگر به رایانه با Wi-Fi را بیابیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید باشد. اگر قصد خرید چاپگر مدرن با امکانات پیشرفته را دارید می توانید به سایت فروشگاه آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید و با راهنمایی همکاران ما بهترین و ارزان ترین چاپگر موجود در بازار را انتخاب کنید.

مشاهده متن کامل: اتصال پرینتر به کامپیوتر با وای فای

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی