گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید


تاثیر سیستم مه بر شرایط محیطی مزرعه مرغ چیست؟ این سوالی است که تصمیم گرفتیم در این مقاله به آن پاسخ دهیم. تأثیر پیشرفت های فناوری بر صنایع جهان به ویژه صنایع دام و طیور بر کسی پوشیده نیست. به نظر شما کارایی بیشتر صنعت دام و طیور با پیشرفت تکنولوژی مهم است؟ اما بهتر است بدانید صنعت دام و طیور یکی از صنایع وابسته به موجودات زنده است و برای حفظ سلامت و بهبود شرایط محیطی حیوانات بسیار حساس است. این مشکل باعث شده تا از سیستم هایی مانند مه در این صنایع استفاده کنند.

چه موادی در فرآیند جوجه کشی جوجه دخیل هستند؟

لازمه فعالیت در صنعت دام و طیور، فراهم بودن شرایط محیطی است. یکی از شرایط محیطی لازم برای پرورش دام و طیور، فراهم کردن شرایط مناسب زندگی برای حیوانات و کنترل کیفیت سلامت آنها است. در حال حاضر برای بهبود این محیط ها دستگاه های صنعتی زیادی تولید می شود که تاثیر بسزایی در محیط زندگی حیوانات دارد. سیستم سمپاشی طیور یکی از تجهیزاتی است که مرغداری ها باید برای پرورش طیور از آن استفاده کنند.

با توجه به اینکه اکثر مرغداری ها در خارج از شهر مستقر هستند و در آن مناطق دمای هوا بیشتر از سایر نقاط شهر است، باید از تجهیزاتی برای ایجاد تعادل دمایی استفاده کرد. همچنین تعداد پرندگان باعث افزایش دمای محیط به خصوص در محیط های بسته و کوچک می شود. به طور کلی حفظ تعادل دمایی در محیط از گرم شدن بیش از حد سالن مرغداری و افزایش تلفات مرغ جلوگیری می کند.

چه مواردی در تجهیزات مه پاش صنعتی طیور گنجانده شده است؟

مانند هر سیستم دیگری، سیستم مه پاش دارای اجزا و لوازم جانبی زیادی است. عملکرد و کارایی این سیستم تحت تأثیر اجزای آن است و می توان آن را به دسته های زیر تقسیم کرد:

لوله های

مشابه سیستم های جابجایی طیور و دام، لوله های مورد استفاده در سیستم های جابجایی طیور از پلی استایرن و پلی آمید ساخته شده اند.

پمپ

سیستم های مرطوب کننده طیور از پمپ های فشار قوی ایتالیایی استفاده می کنند.

موتور

موتور مورد استفاده در این سیستم از نوع ایتالیایی می باشد. البته در برخی موارد از تبریز موتوژن استفاده می کنند.

پایه و لوازم جانبی

اتصال دهنده ها یا کانکتورها در سیستم های مه پرنده استفاده می شوند. به طور کلی جنس پایه و محل اتصال بستگی به نوع لوله دارد مثلا اگر لوله پلی آمید باشد از اتصال مناسب استفاده می شود. در این میان اتصال مناسب برای لوله پرس، اتصال رزوه ای است.

آشکار شد

نازل ها یکی دیگر از تجهیزات صنعتی دود طیور محسوب می شوند. نازل ها معمولا از فولاد ساخته می شوند و در اندازه های 20، 30، 40 و 50 میکرون هستند. از آنجایی که از مواد ضدعفونی کننده برای از بین بردن میکروب ها و ویروس ها در مرغداری ها استفاده می شود، نازل های بزرگتر عملکرد بهتری دارند. https://ghandpahlu.com/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%85%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b4-%d9%85%d8%b1%d8%ba%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d9%86-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%b4%d8%b1.p166646

منبع آب آشامیدنی

خوب است به سختی آب و نحوه درمان آن توجه شود. به بهبود عملکرد سیستم کمک می کند.

مزایای استفاده از سیستم تیراندازی پرنده چیست؟

از مزایای استفاده از سیستم مه پاش در محیط طیور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دمای محیط را تا حد قابل قبولی کاهش دهید

در طول فصل رشد جوجه ها رطوبت لازم را تامین کنید

قابلیت استفاده از مواد ضدعفونی کننده

جلوگیری از انتقال انواع بیماری ها و ویروس ها

مصرف آنتی بیوتیک ها را کاهش دهید.

ایجاد هوای یکنواخت در محیط

رطوبت در سالن وجود ندارد

از تجمع گرد و غبار و کثیفی خودداری کنید

ضد عفونی محیطی

بر بهبود فرآیند تخم گذاری تأثیر می گذارد

رشد سریع جوجه ها

کاهش نرخ مرگ و میر

باید از سیستم مه پاش پرنده استفاده شود

همانطور که می دانید در مرغداری ها از سیستم های مه پاش برای تنظیم دما استفاده می شود. دما و شرایط مناسب مهم ترین عواملی هستند که می توانند بر روند رشد جوجه ها تأثیر بگذارند. بنابراین استفاده از سیستمی که بتواند دمای محیط را کنترل کند بسیار مهم خواهد بود. دما و شرایط محیطی حتی می تواند تأثیرات عمده ای بر کیفیت گوشت مرغ و تغذیه آن داشته باشد. علاوه بر این، دمای بالای محیط می تواند منجر به گسترش بیماری ها شود. بیماری هایی که می توانند صدمات زیادی به سرمایه شما وارد کنند.

علاوه بر اینها به دلیل تعداد زیاد جوجه ها و تجمع آنها در یک منطقه کوچک، ریزگردهای زیادی در هوا ظاهر می شود. این مشکل باعث افزایش گرد و غبار در هوا شده است و این گرد و غبار یکی از عوامل بیماریزای اصلی است. گرده های موجود در هوا مشکلات زیادی در سلامت و کیفیت طیور دارند. خوشبختانه سیستم های مه پاش در مرغداری ها قادر به جلوگیری از این مشکلات و ایجاد محیط مناسب برای رشد مرغ هستند.

اهمیت سیستم های مه پاش طیور برای بهبود سطح کیفی مرغداری

سیستم های مه پاش در مرغداری ها با کاهش بوی نامطبوع سالن های پرورش طیور باعث افزایش شاخص های سلامت جوجه ها و کیفیت محیط زندگی می شود. با توجه به تعدد جوجه ها، بوی نامطبوع محیط بسیار نامطبوع است، بهتر است برای بهبود کیفیت شرایط سالن و کنترل بوی مرغ از سیستم های مه پاش در مرغداری ها استفاده شود. به طور کلی این سیستم ها در بهبود کیفیت مرغداری ها تاثیر بسزایی دارند.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی