گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

خرید پرینتر دست دوم یا پرینتر نو و ارزان قیمت؟

ادمین | چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۴۰۲، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

آیا بهتر است یک چاپگر دست دوم بخریم یا یک چاپگر ارزان قیمت جدید؟

به دنبال خرید چاپگر هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس باید بگوییم که مواجهه با گزینه های مختلف پیش روی شما می تواند بسیار گیج کننده باشد. به ویژه باید عوامل و استانداردهایی مانند کیفیت و سرعت چاپ، عمر مفید دستگاه و سایر مشخصات کیفی را در نظر بگیرید. علاوه بر همه این گزینه ها، گاهی اوقات با ممنوعیت خرید چاپگر دست دوم مواجه می شوید، همچنین امکان خرید چاپگر جدید و ارزان را دارید. در این مقاله سعی کرده ایم با بحث در مورد مزایا و معایب چاپگر جدید و ارزان نسبت به چاپگر دست دوم به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کنیم.

مزایای خرید چاپگر دست دوم

چاپگر مستعمل چاپگری است که توسط یک یا چند کاربر برای مدتی استفاده شده است. بدون شک این چاپگر دارای مزایایی است که بر تصمیم شما تأثیر می گذارد:

برای چاپگر مستعمل کمتر پرداخت کنید

مانند سایر دستگاه ها و لوازم دست دوم، چاپگرهای دست دوم معمولاً قیمت پایین تری نسبت به مدل های نو و دست دوم دارند. در واقع، خرید یک چاپگر دست دوم گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به خرید یک چاپگر جدید به نظر می رسد. البته اغلب هزینه های پنهانی وجود دارد که هنگام خرید دستگاه دست دوم به آن ها توجه نمی کنید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

خرید چاپگر دست دوم سازگار با محیط زیست

همه ما معتقدیم که با خرید تجهیزات سالم و مستعمل از تولید اقلام جدید خودداری می کنیم. این امر در مورد چاپگرها و سایر تجهیزات اداری نیز صدق می کند. به همین دلیل، بسیاری از مصرف کنندگان ترجیح می دهند برای محافظت از محیط زیست، یک چاپگر دست دوم را به جای چاپ جدید خریداری کنند. دلیل اینکه این افراد چاپگرهای دست دوم را انتخاب می کنند این است که تولید چاپگر نه تنها کربن منتشر می کند و محیط زیست را آلوده می کند، بلکه مواد اولیه و انرژی زیادی را نیز مصرف می کند.

عملکرد ثابت چاپگر استفاده شده

گاهی اوقات خرید یک چاپگر دست دوم می تواند به معنای عملکرد رضایت بخش و اثبات شده دستگاه برای خریدار باشد. بسیاری از کاربران نگران استفاده از یک دستگاه جدید با رابط کاربری جدیدی هستند که نمی‌شناسند. این در حالی است که پرینترهای دست دوم توسط سایر کاربران تست شده است که می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس این افراد شود.

نکاتی که باید هنگام خرید چاپگر دست دوم بدانید

مزایای خرید چاپگر دست دوم

خرید لوازم الکترونیکی مستعمل همیشه با شک و تردید مصرف کنندگان همراه بوده است. بدون شک همان نگرانی ها برای کاربری که قصد خرید چاپگر دست دوم را دارد نیز وجود دارد. در این بخش سعی شده است در مورد معایبی که یک چاپگر دست دوم می تواند برای شما هزینه بیشتری داشته باشد صحبت کنیم زیرا:

هزینه های تعمیر و نگهداری چاپگر قابل اعمال است

اگر به خاطر داشته باشید در قسمت مزایای چاپگرهای استفاده شده به هزینه های پنهان اشاره کردیم. این چاپگرها معمولاً برای اطمینان از عملکرد مناسب نیاز به سرویس و نگهداری خاصی دارند. این مشکل در بسیاری از موارد منجر به هزینه هایی می شود که قبلاً در نظر گرفته نشده بودند.

پیدا کردن لوازم مصرفی و قطعات یدکی سخت است

اکثر برندها، به خصوص برندهای بزرگ، هر دو یا سه سال یکبار خط تولید خود را تغییر می دهند. این شرکت ها سال ها پس از تغییر خط تولید همچنان قطعاتی از مدل قدیمی را برای پشتیبانی تولید و ارائه می کنند. اما پس از مدتی باز هم این قطعات از بازار حذف می شوند و یا کمیاب می شوند. کمبود این لوازم به معنای گران شدن آنها نیز هست و این دقیقاً همان نگرانی است که بسیاری از مصرف کنندگان را از خرید چاپگرهای دست دوم منصرف می کند.

عدم اطمینان از اینکه پرینترهای استفاده شده به درستی کار می کنند

این مشکل معیاری است که در صورت عدم دقت در خرید می تواند گران باشد. چاپگر مستعمل اگر به درستی کار نکند، وقت و پول شما را تلف می کند. به همین دلیل، هر قسمت از چاپگر مانند هد چاپ، فیوزر، کارتریج تونر و جوهر باید قبل از خرید به دقت بررسی شود.

لطفا توجه داشته باشید که اگر اطلاعات کافی در مورد عملکرد دستگاه ندارید، انتخاب مناسبی برای شما نیست. اگر نمی توانید از سلامت کامل یک چاپگر دست دوم اطمینان حاصل کنید، خرید یک چاپگر جدید و ارزان تر قطعا گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.

ضمانت نامطمئن چاپگر استفاده شده

گارانتی احتمالاً مهمترین عامل هنگام خرید چاپگر دست دوم است. چاپگرها باید ضمانت هایی برای پوشش انفجارهای غیرمنتظره داشته باشند. با این حال، اکثر فروشندگان چاپگرهای دست دوم گارانتی های محدود و کوتاه مدت به خریداران خود ارائه می دهند. با توجه به این موضوع، اگر قصد خرید چاپگر دست دوم را دارید، مدت زمان گارانتی و پوشش آن را بررسی کنید.

عدم وجود خدمات پس از فروش پرینترهای دست دوم

خدمات پس از فروش، مانند گارانتی، هنگام خرید چاپگر دست دوم مهم است. تعداد زیادی از دستگاه های مورد استفاده در بازار فاقد خدمات پس از فروش هستند. بنابراین اگر فروشنده مورد نظر شما هیچ خدماتی در این زمینه ارائه نمی دهد، بهتر است از خرید چاپگر دست دوم خودداری کنید.

خط مشی بازگشت محصول معیوب

سیاست بازگشت محصول از فروشگاهی به فروشگاه دیگر و تولید کننده به سازنده دیگر متفاوت است. با این حال، یک چاپگر جدید معمولاً ساده‌ترین و راحت‌ترین سیاست‌های بازگشت و تعویض را دارد. این بدان معناست که اکثر فروشندگان چاپگرهای دست دوم علاوه بر عدم ارائه گارانتی مطمئن، در صورت عدم رضایت شما، عودت محصول را نیز قبول نمی کنند. برای جلوگیری از چنین مشکلی، همیشه قبل از خرید این موضوع را با فروشنده در میان بگذارید.

چرا باید یک چاپگر مستعمل یا بازسازی شده بخرم؟

دلایل خرید چاپگر جدید و ارزان تر از چاپگر دست دوم

یک چاپگر می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد و به همین دلیل، خرید یک چاپگر جدید و ارزان‌تر به جای چاپگر دست دوم قطعا تجربه بهتری به شما می‌دهد. این انتخاب تضمین می‌کند که آخرین مدل‌های چاپگر متناسب با نیازها و خواسته‌های شما را دارید. با تنوع گسترده چاپگرهای موجود در بازار، می توانید مطمئن باشید که در بین مدل های موجود، چاپگر جدید و مقرون به صرفه ای وجود دارد که نیازهای شما را برآورده می کند. از مهمترین مزایای خرید چاپگر جدید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی های خاص چاپگر جدید

از آنجایی که تولیدکنندگان چاپگر هر ساله امکانات بیشتری را به محصولات خود اضافه می کنند، می توان گفت که حتی یک چاپگر جدید و ارزان می تواند انتخاب بهتری نسبت به یک چاپگر مستعمل و قدیمی باشد. از جمله مزایای قابل توجه این دستگاه ها می توان به افزایش گزینه هایی مانند سرعت چاپ، قابلیت اسکن و کپی اشاره کرد.

استفاده از چاپگر جدید آسان است

امروزه بسیاری از چاپگرها دارای Wi-Fi هستند. بنابراین، آنها شما را از آشفتگی و آشفتگی ناشی از سیم های تداخلی نجات می دهند. یکی از بهترین نمونه های چاپگرهای مجهز به این قابلیت، چاپگر چندکاره HP Laserjet Pro MFP M135nw است. این چاپگر نه تنها مقرون به صرفه است و دارای اتصال Wi-Fi است، بلکه اسکن و کپی می کند.
 

سازگاری با محیط زیست چاپگرهای مدرن

سرعت بالای چاپگرهای تولید شده در سال های اخیر منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. از طرف دیگر، ظهور کارتریج های بازیافتی که توسط چاپگرهای مدرن پشتیبانی می شوند، کمک زیادی به شما در حفظ محیط زیست می کند.

هزینه های عملیاتی کمتر در چاپگر جدید

یک چاپگر جدید، حتی اگر ارزان باشد، بهتر از یک چاپگر دست دوم است. زیرا در زمان کمتری به شما امکان چاپ بیشتر می دهد. علاوه بر سرعت چاپ بالا، مصرف جوهر چاپگر جدید کمتر از چاپگر استفاده شده است.

ارائه گارانتی چاپگر جدید و خدمات پس از فروش

همانطور که قبلاً گفتیم، اگر دستگاه استفاده شده شما از کار بیفتد، سازنده پشتیبانی زیادی ارائه نمی دهد. به خصوص که مدت گارانتی دستگاه تمام شده و چاپگر دیگر تولید نمی شود. انتخاب یک چاپگر جدید یک دوره گارانتی جدید را شروع می کند و به شما آرامش می دهد: اگر اتفاقی بیفتد، خدمات پس از فروش شما را تحت پوشش قرار می دهد.

با خرید یک چاپگر جدید نگران خدمات و پشتیبانی پس از خرید نیستید، نه تنها در هزینه ها صرفه جویی می کنید، بلکه می توانید با رهایی از مشکلات ناشی از خرابی های مکرر کارکرده، با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. چاپگرها حتی اگر از محصول راضی نیستید، فروشنده سیاست منعطف تری برای تعویض یا بازگرداندن دستگاه دارد تا رضایت شما را جلب کند.

اخرین حرف

دانستن مزایا و معایب خرید یک چاپگر جدید و ارزان تر در مقابل چاپگر دست دوم، در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند. امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب بهتر و مقرون به صرفه در این زمینه کمک کند. اگر قصد خرید چاپگر جدید و ارزان قیمت را دارید حتما به سایت فروشگاه آوای فرهنگ سر بزنید. با استفاده از مشاوره تخصصی همکاران ما و بهره مندی از خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر این دستگاه ها می توانید با کیفیت ترین پرینترهای موجود در بازار را با مناسب ترین قیمت انتخاب کنید.
 

مشاهده منبع:  خرید پرینتر دست دوم 

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی