گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

۶ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

از سیر گرفته تا پیاز یا کلوخه تا دندان

ادمین | چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر


یکی از رایج ترین مشکلات دندانی داشتن بیش از حد دندان است. دندان های متعدد و نامرتب می تواند حفظ سلامت دندان ها و روده را دشوار کند. زمانی که تعداد دندان ها زیاد باشد، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم انجام نمی شود که می تواند منجر به بیماری لثه و خونریزی روده شود. این تنها بخشی از پیچیدگی وضعیت است. در مورد درمان احتقان چه می دانید؟ آیا می دانید در موارد ارثی می توان این ناهنجاری را در دوران کودکی به راحتی درمان کرد؟ در مورد دندانپزشکی کودکان چه می دانید؟ چقدر به ظاهر و سلامتی خود فکر می کنید؟ برای آشنایی بیشتر با پوسیدگی دندان و درمان آن تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تراکم دندان چیست؟

دندان های شلوغ یک اصطلاح پزشکی است که موقعیت غیر طبیعی دندان ها را در مقابل یکدیگر توصیف می کند. در دندانپزشکی خاص به این مشکل مشکل بایت می گویند. افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، دندان هایشان بیش از حد شلوغ است و فشردگی دندان آنها را بدشکل و کج می کند.

پارامترهای موثر در تشکیل دندان های شلوغ

فک کوچک: گاهی اوقات دندان های بیمار به اندازه کافی بزرگ نیستند و فک خیلی کوچک یا کاملاً رشد نکرده است.

دندان های بزرگ: گاهی اوقات، رنگ بیمار کامل است، اما دندان ها بیش از حد بزرگ هستند. با این حال، علت اصلی پوسیدگی دندان ها کوچک بودن دندان ها و لثه ها است

عادات نادرست: عادات نادرست مانند دست زدن به انگشتان، زبان و ناخن ها باعث بی مصرف شدن دندان ها می شود.

تغذیه نامناسب: این امر منجر به رشد ناکافی صورت می شود

وجود بیش از یک عدد دندان: برخی افراد بیشتر از حد طبیعی دندان دارند، بنابراین وجود بیش از یک عدد دندان می تواند باعث شلوغی دندان شود.

عواقب شلوغی دندان چیست؟

شلوغی دندان که باعث نامنظم شدن دندان ها می شود عوارضی دارد. در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.

یک دسته دندان

ایجاد مشکلات زیبایی در هنگام لبخند زدن

اختلال گفتار

تجمع ذرات غذا

پلاک بین دندان ها

دسته در برخی موارد متفاوت است

احتمال پوسیدگی دندان را افزایش می دهد

و آدامس

احساس درد هنگام جویدن، وجود دندان های اضافی در دهان

عدم دسترسی به دهان بیشتر برای تمیز کردن و شستشو

انواع شلوغی دندان

سفید کردن دندان قسمت های مختلفی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

جمعیت

در این نوع جمعیت، عدم تعادل بین فضای دندان و اندازه دندان وجود ندارد، اما شرایط محیطی باعث کوچکتر شدن استخوان دندان می شود. یکی از عواملی که باعث کاهش حفره دندان می شود، در زمان رویش آخرین شیر کودک است که باعث می شود دندان های آسیاب دائمی به کاهش حفره دندان ادامه دهند. با گفتن این مطلب، والدین می توانند اهمیت محافظت از دندان های کودکان را بهتر درک کنند.

ادغام ژنتیکی

اگر اندازه دندان ها و فک به دلیل وراثت با هم مطابقت نداشته باشد، به آن دندان های روی هم افتاده ارثی می گویند.

شلوغی سنتی

جالب است بدانید در برخی موارد پدر می تواند دندان های بزرگ و فک بزرگ داشته باشد و مادر می تواند دندان ها و فک های کوچک داشته باشد و هیچ کدام دندان های نامنظم و فرزندانشان دندان های بزرگ داشته باشند. فک از مادرش گرفته و از شلوغی رنج می برد
 

میزان و شدت شلوغی دندان را اندازه گیری کنید

متخصصین ارتودنسی این ناهماهنگی را با مقیاس میلی متری اندازه گیری می کنند. اگر دندان ها از هم دور باشند به این معنی است که بیمار دندان های نامنظم و دیاستم دارد. اگر دندان های بیمار خیلی به هم نزدیک باشند یا روی هم قرار بگیرند، مشکل بیمار ممکن است گرفتگی دندان باشد.

روش های درمان گرفتگی دندان

درمان پوسیدگی دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

سن بیمار، شدت نامرتبی دندان ها، زاویه دندان های جلو، نسبت فک بالا و پایین، ضخامت لب ها، بینی بیرون زده و موقعیت چانه نقش مهمی دارند. . . در طرح درمان انبوه برخی از موارد را می توان بدون کشیدن دندان درمان کرد، اما در بیشتر موارد، به خصوص شلوغی ارثی، نیاز به کشیدن تعداد معینی دندان است.

درمان ارتودنسی مشکلات شلوغی

برای درمان این نوع اختلالات و شلوغی دندان ها ابتدا باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. سپس، هنگامی که آنها را شناختید، در صورت لزوم، دندان های عقل یا پشت خود را نزد دندانپزشک ببرید.

مهمتر از همه، کشیدن دندان های عقب بدون مشورت با متخصص ارتودنسی به روند بهبودی کمک نمی کند. کشیدن دندان ضروری نیست و اگر به صورت خودکار انجام شود تاثیر مثبتی روی درمان نخواهد داشت، زیرا بسیاری از افراد مجبورند دندان های خود را حرکت داده و با دستگاه ارتودنسی صحیح در جای مناسب قرار دهند.

درمان ارتودنسی تجمع

اگر فضای شلوغ دندان ها بدون مشورت با پزشک تمیز شود، تغییری ایجاد نمی شود زیرا دندان ها حرکت نمی کنند و فقط این عمل ارتودنتیست را مشخص می کند که چند دندان و در کدام مکان ها باید از قوس دندانی کشیده شود. در درمان ارتودنسی دندان های شلوغ بین ۲ تا ۴ دندان کشیده می شود. این دندان ها به صورت متقارن کشیده می شوند. اگر یک دندان از قوس بالایی دندان راست کشیده شود، سایر دندان ها از سمت چپ همان قوس دندانی کشیده می شوند.

درمان دندانپزشکی و ترکیبی یا ارتودنسی

اگر علاوه بر دندان‌های نامنظم و متراکم، ناهنجاری‌های فک نیز وجود داشته باشد، کامپوزیت‌ها ممکن است حتی برای بهبود یا اصلاح موقت دندان مؤثر نباشند. جدای از موارد ذکر شده در بالا، کامپوزیت ها از حرکت دندان ها به موقعیت صحیح جلوگیری می کنند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که مواد کامپوزیتی گزینه مناسبی برای حل مشکل تراکم نیستند.

آخرین کلمه

در این مطلب در مورد دندان قروچه و علل آن می خوانیم. روش های درمانی آن را نیز بررسی کردیم. در نهایت توجه داشته باشید که وقتی فضای کافی در فک برای رشد دندان ها باقی نمی ماند، دندان عقل در داخل لثه مخفی می ماند یا به دلیل عدم وجود فضای کج رشد می کند. این دندان نهفته و رشد نیافته می تواند درد و مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد کند. می توان گفت شلوغی دندان عامل رشد نامناسب دندان عقل است همچنین خود این دندان می تواند باعث شلوغی دندان در فک شود و بقیه دندان ها با مشکل نداشتن فضا مواجه شوند نظرات خود را به اشتراک بگذارید. و تجربیات شما با ما در کامنت..
 

مراجعه به مرجع: https://realtimedentist.com/1401/03/بهترین-دندانپزشکان-کرج/

  • ادمین

همه چیز درباره پنجره UPVC هافمن

ادمین | سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶ ق.ظ | ۰ نظر


مزایای ویندوز UPVC هافمن

پنجره های UPVC هافمن پرکاربردترین و مناسب ترین پنجره ها برای انواع ساختمان ها هستند و پروفیل در و پنجره هافمن با کیفیت ترین پروفیل در بازار است. اکنون مزایای پنجره UPVC را نسبت به سایر پنجره ها بررسی کنید.

پیشگیری از صدا

اگر در یک شهر بزرگ یا یک شهر شلوغ زندگی می کنید، احتمالاً سر و صدای شهر برای شما آزاردهنده است پنجره های دو جداره یا سه جداره هافمن از ورود آلودگی صوتی جلوگیری می کند و سدی محکم در برابر صدای بیرون به حساب می آید.

عایق حرارتی

پنجره های UPVC عایق حرارتی هستند و از نشت انرژی جلوگیری می کنند. علاوه بر این ضریب انتقال حرارت پایین این پنجره ها از ورود گرمای هوا در تابستان و سرما در زمستان به محیط زندگی شما جلوگیری می کند. بنابراین، با تغییر پنجره‌های فعلی خود، می‌توانید زمستان‌های گرم‌تر و تابستان‌های خنک‌تری را با صرفه‌جویی بیشتر در انرژی تجربه کنید.

سرعت نصب بالا بدون نیاز به تخریب ساختمان

یکی دیگر از مزایای این پنجره ها این است که به راحتی و در مدت زمان کوتاهی می توانید پنجره هایی را که هافمن در منزل یا محل کار خود دارد تعویض کنید. برای این کار فقط شیشه و داخل پنجره های موجود برداشته می شود و قاب باقی می ماند. پنجره های UPVC هافمن به فریم اصلی تعبیه شده و همه طرف ها را پوشش می دهد.

 



برخی از مزایای استفاده از پنجره های UPVC هافمن

جدا از موارد فوق، پنجره های دوجداره یو پی وی سی مزایای دیگری نیز دارند. این پنجره ها به دلیل ضخامتشان در برابر ضربه مقاومت بیشتری دارند. شیشه آنها تبخیر نمی شود، ارزش خوبی دارد و در شرایط آب و هوایی مختلف تغییر رنگ نمی دهد. همچنین این پنجره ها طول عمر بیشتری دارند و در نتیجه سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند.



پروفیل درب و پنجره هافمن

یکی از پرطرفدارترین پروفیل های موجود در بازار، پروفیل در و پنجره هافمن است. این شرکت با سالها تجربه اقدام به عرضه پروفیل های باکیفیت نموده است. این پروفیل ها در برابر بسیاری از آلاینده ها و تغییرات دما مقاوم بوده و تحت تاثیر نور خورشید و رطوبت قرار نمی گیرند.

درب و پنجره های ساختمان دائما در معرض نور خورشید، باران، رطوبت و ... هستند و پروفیل هایی که کیفیت لازم را ندارند تغییر رنگ، شکل و خوردگی می دهند. با این حال، تصویر هافمن در برابر این شکست هاست و می توانید روی ثبات بالا حساب کنید. با توجه به کیفیت استثنایی و طول عمر بالای پنجره های هافمن، این پنجره ها قیمت مناسبی دارند.



نوع صفحه نمایش UPVC هافمن

شرکت در و پنجره هافمن تعدادی از محبوب ترین درب و پنجره های موجود در بازار را تولید می کند و تقاضای زیادی دارد. ما طیف گسترده ای از پروفیل های درب و پنجره را ارائه می دهیم که در ادامه می توانید با آنها بیشتر آشنا شوید.

آویز دائمی ساخته شده از پی وی سی

این پنجره ها به دلیل سادگی در بسیاری از نماها قابل اجرا هستند و به عنوان پرکاربردترین انواع پنجره شناخته می شوند. پنجره ثابت UPVC Hoffmann بالاترین سطح دید را بدون ایجاد اختلال در قاب به شما می دهد. این پنجره ها به دلیل ثابت بودن و نداشتن بازشو قیمت کمتری نسبت به سایر پنجره ها دارند. همچنین این پنجره ها به دلیل باز نشدن از بهترین عایق های حرارتی محسوب می شوند.

لوله های UPVC بدون قید و شرط هستند.

این پنجره ها در ساختمان های امروزی کاربرد فراوانی دارند و از یک طرف به صورت افقی باز می شوند. این پنجره ها به دلیل قیمت مناسب بسیار محبوب هستند و حتی در صورت آسیب دیدن لولاها یا یراق آلات به راحتی قابل تعویض هستند. همچنین می توانید جهت باز شدن این پنجره ها را با حداقل هزینه تغییر دهید.
 

نردبان UPVC Haven سالم است

این پنجره ها به مشخصات بالاتری نسبت به پنجره های تک کیس نیاز دارند و بنابراین هزینه بیشتری برای شما دارند. البته این هزینه باعث کاهش تقاضای مردم برای خرید این پنجره ها نشد و این پنجره ها به دلیل زیبایی و علاقه مشتری خود جزو پرفروش ترین مدل های پنجره در بازار هستند. لازم به ذکر است که پنجره های دو طرفه به صورت افقی و عمودی باز می شوند و بهترین گزینه برای مصارف اداری محسوب می شوند.

●پنجره UPVC آکاردئونی هافمن

استفاده از این پنجره ها در هیچ شرایطی توصیه نمی شود و این پنجره ها برای محیط ویلا مناسب هستند. این طرح پنجره آکاردئونی در واقع چندین پنجره با پنجره های بزرگ است که می توانید آنها را باز و بسته کنید. قیمت چنین پنجره ای بالاتر از سایر پنجره ها است. در عین حال در این پنجره ها از پروفیل قدرتمند در و پنجره هافمن استفاده شده است.


پنجره های دوجداره UPVC

این پنجره ها معمولا در حمام ها استفاده می شوند و از پایین به بالا و از داخل به بیرون باز می شوند.

● پنجره کشویی UPVC هافمن



این پنجره ها از هر دو طرف قابل باز شدن هستند. این پنجره ها فضای داخل خانه را اشغال نمی کنند و پرده ها را به هم نمی ریزند.

اگر می خواهید درب و پنجره های جدید برای منزل یا محل کار خود سفارش دهید، می توانید سفارش خود را در وب سایت هافمن ثبت کنید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره جهت خرید انواع پنجره دوجداره یا سه جداره در سایزهای مختلف، بهتر است از هر نقطه ایران بدون کد با شماره تلفن 1644 تماس بگیرید، با خدمات مشتریان هافمن صحبت کرده و سفارش یا استعلام خود را هماهنگ کنید. در مورد قیمت همچنین می توانید با ثبت مشخصات تماس خود در وب سایت هافمن منتظر تماس هافمن باشید.
 

مراجعه به سایت: https://upvcmaster.com/نمایندگی-پنجره-هافمن-در-کرج/

  • ادمین

مسواک زدن چیست؟

ادمین | دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۴۹ ق.ظ | ۰ نظر

مسواک زدن چیست؟

ارتودنسی دندان چیست؟

از نظر اصطلاح ارتودنسی از دو ریشه ارتودنسی و دنسی تشکیل شده است، ارتو به معنای صاف کردن، دنسی به معنای دندان است، اما این تعریف سطحی است و ارتودنسی یک علم و تخصص بسیار گسترده است. و در بیشتر موارد درمان انجام شده در زمینه ارتودنسی به قدری شگفت انگیز است که می توان آن را یک معجزه در کل دنیای پزشکی نامید. در عصر حاضر، پذیرش و ادامه درمان ارتودنسی نشان می دهد که لبخند جذاب با دندان های منظم از دیرباز برای افراد مشکل ساز بوده است.

متخصص ارتودنسی کیست؟

دوره دندانپزشکی عمومی 6 سال طول می کشد و پس از آن معاینه تخصصی دندانپزشکی انجام می شود.

تقریباً 11 تخصص در دندانپزشکی وجود دارد و ارتودنسی در صدر قرار دارد.

هر ساله ارتودنسی بهترین محل آزمون تخصصی و تقریباً همه جاگذاری های تک رقمی را به عنوان تخصص خود انتخاب می کند دوره تخصصی ارتودنسی 3-4 سال است. پس از اتمام این دوره

فارغ التحصیلان در آزمون تخصصی هیئت حاضر می شوند و در صورت موفقیت در آزمون های کتبی و عملی هیئت،.

می توانید از کلمه "دپارتمان" استفاده کنید. همچنین تنها افرادی که دارای «هیئت کارشناسی» هستند می توانند به عنوان کادر علمی در دانشگاه مشغول به کار شوند.

همه چیز در مورد ارتودنسی

آیا شما یک متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک عمومی هستید؟

دوره عمومی دندانپزشکی درمان دندان را به دانش آموزان آموزش نمی دهد، فقط اصول اولیه دندانپزشکی را آموزش می دهد. به همین دلیل درمان دندانپزشکی بسیار تخصصی است و بیمار باید به جای دندانپزشک عمومی به متخصص ارتودنسی مراجعه کند. چگونه می توان فهمید که دندانپزشک متخصص ارتودنسی است؟

به یاد داشته باشید که صرف تایپ کلمه ارتودنتیست یا ارتودنتیست به این معنی نیست که شما متخصص ارتودنسی هستید.

در عوض روی مهر و سربرگ پزشک باید «متخصص ارتودنسی» نوشته شود.

انواع ارتودنسی

به طور کلی ارتودنسی به دو دسته کلی ثابت و دستی تقسیم می شود. بریس های ارتودنسی ثابت (مشابه بریس های دندانی)

سیم ها ساخته می شوند و به همین دلیل است که هنوز به آنها بریس های ارتودنسی می گویند و بیمار نمی تواند آنها را نصب یا خارج کند، یعنی کاملاً ثابت هستند و حرکت نمی کنند.

همانطور که از نام آن پیداست، ارتودنسی متحرک می تواند توسط بیمار بدون چسباندن به دندان ها استفاده و خارج شود.

بیماری گچ کاری

ارتودنسی ثابت معمولا در افراد بالای 12 سال انجام می شود. در این نوع ارتودنسی، بریس ها با چسب مخصوص ارتودنسی (کامپوزیت) به دندان ها متصل می شوند. خوشبختانه اندازه براکت های امروزی

ارتودنسی بسیار محدود است و فقط از فاصله نزدیک قابل مشاهده است.

دوک گیم دا ارتودنسی

درمان ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی معمولی با براکت های فلزی، ارتودنسی مرئی است، در حالی که ارتودنسی نامرئی به هر نوع ارتودنسی اطلاق می شود که نامرئی یا کمتر قابل مشاهده باشد. ارتودنسی با الاینرهای شفاف، ارتودنسی با براکت های سرامیکی، ارتودنسی لینگوال.

ترویج زبان

در ارتودنسی لینگوال، پشت دندان ها یا زبان، براکت های سیمی و فلزی به سمت سطح پشتی دندان ها و زبان قرار می گیرد، علیرغم تبلیغات گسترده در این زمینه: استفاده از ارتودنسی لینگوال هنوز رایج نیست زیرا توانایی پرداخت هزینه های آن را دارد. تعداد براکت ها و سیم های داخل آن، دست زدن به دندان ها و زبان را برای بیمار دشوار می کند.

پوسیده

نوع جدیدی از براکت های ارتودنسی از سرامیک شفاف ساخته شده اند. سیم های بی رنگ یا سفیدی نیز وجود دارند که در ترکیب با براکت های سرامیکی کاملاً نامرئی هستند و ارتودنسی بیمار تنها از چند سانتی متری دورتر دیده می شود.

دیمون یک متخصص ارتودنسی است

براکت های خود قفل دار انواع مختلفی دارند که براکت های دیمون یکی از آنهاست. این نوع براکت ها قابل مشاهده و نامرئی هستند. ارتودنتیست ها راحت تر از ارتودنسی های معمولی با براکت های فلزی از دستگاه های ارتودنسی دیمون استفاده می کنند. زیرا نیازی به حلقه الاستیک (O-ring) در اطراف براکت ها نیست و خود براکت ها پوشیده شده اند. برخی از مقالات ادعا می کنند که استفاده از ارتودنسی دیمون نیاز به کشیدن دندان در درمان ارتودنسی را کاهش می دهد و زمان درمان را کوتاه می کند.

ارتودنسی متحرک

انواع مختلفی از ارتودنسی متحرک وجود دارد که توسط بیمار قرار داده و برداشته می شود. مانند: صفحات متحرک، ارتودنسی خارج دهان (مانند هدگیر، چانه بند و ماسک صورت)، ترازهای شفاف و صفحات متحرک که برای درمان مشکلات فک استفاده می شود و لوازم کاربردی نامیده می شود.

ارتودنسی فک و صورت یا ارتودنسی چیست؟

انواع ناهنجاری های فک از جمله فک بالا و کوچک یا فک پایین وجود دارد. درمان این بدشکلی ها از استخوان فک پایین تا فک بالا توسط ارتودنسی از اواخر بزرگسالی انجام می شود که به آن ارتودنسی فک پایین برای درمان ناهنجاری های فک پایین گفته می شود، کلید طلایی درمان مراجعه به موقع بیمار است. برای متخصصین ارتودنسی
 

چه زمانی ارتودنسی ضروری است؟

زمانی که مشکلات غیر قابل توضیحی مانند اندازه یا کوچکی دندان‌های بالا یا پایین وجود دارد، یا دندان‌های بالا و پایین بیش از حد عقب یا بیرون زده هستند و مشکلات دندانی مانند عدم تعادل دندان، از دست دادن دندان، از دست دادن دندان وجود دارد. ، دندان های فاصله دار و غیره اینجاست

بیماران مبتلا به مشکلات سندرمی فک و دهان و همچنین بیماران مبتلا به شکاف کام و لب نیز باید برای درمان مشکلات دندانی خود به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند.

سن درمان ارتودنسی

هیچ محدودیت سنی برای درمان پریودنتال وجود ندارد، اولین کودکی که به دندانپزشک مراجعه می کند 6 تا 7 سالگی است که اولین دندان دائمی او بیرون زده است. بهترین سن برای درمان ارتودنسی حدود دوازده سالگی است و درمان ارتودنسی تا میانسالی قابل انجام است و در هر سنی می توان از دندان های تمیز و مرتب استفاده کرد.

بهترین سن برای درمان ارتودنسی

بهترین سن برای درمان ناهنجاری های فک قبل از کامل شدن رشد بیمار است. بهترین سن برای درمان ناهنجاری های فک بالا کمتر از 10 سال است. بهترین سن برای درمان ناهنجاری های فک پایین در دوران بلوغ است. مناسب ترین سن برای درمان دائمی ارتودنسی حدود 12 سالگی است که دندان های شیری روییده و تمام دندان های دائمی (به جز دندان عقل) بیرون زده اند. با این حال، این بدان معنا نیست که درمان به این گروه های سنی محدود می شود. در هر سنی باید به متخصص ارتوپد فک مراجعه کنید و برای درمان مناسب و متناسب با سن خود از او مشاوره بگیرید.

مدت زمان درمان ارتودنسی

باور قدیمی این است که میانگین درمان ارتودنسی 2 سال است. امروزه با استفاده از تکنیک های جدید ارتودنسی زمان درمان برخی درمان ها به 6 ماه کاهش یافته است. اما باید در نظر داشت که مشکلات برخی از بیماران پیچیده است و نیاز به چندین سال زمان دارد، به عنوان مثال بیمارانی که چندین دندان در فک دارند و باید با ارتودنسی به جایی از فک هدایت شوند.

درمان ارتودنسی از جمله کشیدن دندان

اگر شدت مشکل ارتودنسی بیمار به حدی باشد که حل مشکل ارتودنسی نیاز به کشیدن دندان داشته باشد، ارتودنسی با کشیدن دندان انجام می شود، جای نگرانی نیست زیرا فضای دندان کشیده شده کاملا پر شده و وجود ندارد. فضای خالی. فضا باقی می ماند

ارتودنسی بدون کشیدن دندان

گاهی اوقات شدت مشکل بیمار متغیر است و بدون کشیدن دندان می توان دندان را درست کرد.

یا اینکه بیمار لب نازکی دارد و با کشیدن دندان ها لب را به عقب می کشد. در این موارد از تکنیک های ترسیم جایگزین برای دستیابی به حداکثر زیبایی شناسی استفاده می شود.

آیا ارتودنسی با کشیدن دندان بهتر است یا بدون کشیدن؟

گاهی اوقات بیمار فکر می کند دکتری که می گوید بدون کشیدن دندان ارتودنسی می کند بهتر است. اما حقیقت این است که برای هر بیمار با توجه به نوع مشکل دندانی و ظاهر صورت او باید صحیح ترین درمان انجام شود و هر درمان بدون کشیدن و کشیدن دندان در بیمار خودش استفاده شود.

آیا دندان ها بعد از ارتودنسی به شکل اولیه خود باز می گردند؟

میزان پایداری نتایج درمان ارتودنسی ارتباط مستقیمی با همکاری بیمار دارد. بیمار باید توصیه های متخصص ارتودنسی را در مورد استفاده از نگهدارنده ها رعایت کند.

در مرکز ارتودنسی ما، بیمار پس از درمان ایزوله نمی شود و در ویزیت های 2 ماهه و 6 ماهه به مطب برمی گردد.

نگهدارنده ارتودنسی چیست؟

پس از اتمام درمان ارتودنسی، تا 1 سال می توان دندان ها را در جای خود جابجا کرد، بنابراین به خصوص در سال اول پس از درمان، نیاز جدی به ابزاری برای تثبیت دندان ها در جای خود وجود دارد که به آن نگهدارنده می گویند. . .

انواع نگهدارنده های ارتودنسی

نگهدارنده های ارتودنسی به دو صورت قابل تنظیم و جابجایی هستند. در مطب ما از صفحات متحرک برای فک بالا و نگهدارنده برای فک پایین استفاده می شود.

پرداخت هزینه درمان ارتودنسی

هزینه درمان ارتودنسی گستره وسیعی دارد و بر اساس پیچیدگی مشکل بیمار و نوع پزشک ارتودنسی مورد نیاز تعیین می شود.بنابراین هزینه درمان با مراجعه به متخصص ارتودنسی تعیین می شود.خوشبختانه در مطالعه ما هزینه ارتودنسی تعیین می شود. حق بیمه است.

چرا قیمت درمان های ارتودنسی متفاوت است؟

هزینه های درمان بر اساس نوع درمان مورد نیاز بیمار محاسبه می شود. درمان های جوان تر، اغلب با صفحات قابل جابجایی، هزینه کمتری دارند. بریس های نامرئی قیمت بیشتری نسبت به سایر بریس ها دارند.

مینی اسکرو ارتودنسی چیست؟

Mini به معنای کوچک و thirukkural به معنای پیچ است. مینی اسکرو ارتودنسی یک ایمپلنت کوچک است که برای دستیابی به نتایج درمانی بهتر در برخی از بیماران استفاده می شود. مینی اسکروها توسط متخصص ارتودنسی یا لثه در فک بیمار قرار داده می شود. این جدیدترین پیشرفت در علم ارتودنسی است. این امر در برخی موارد نیاز به جراحی فک یا جراحی پیچیده را از بین می برد.

ارتوسرجری (ارتودنسی + جراحی) چیست؟

جراحی ارتودنسی برای بیمارانی که به پایان دوره رشد خود رسیده اند و دارای ناهنجاری های فک هستند، انجام می شود، یعنی درمان ارتودنسی قبل از جراحی انجام می شود، سپس بیمار برای انجام جراحی فک به جراح فک و صورت مراجعه می کند و پس از جراحی فک، ارتودنسی بعد از جراحی فک انجام می شود. عمل. عمل جراحی ادامه می یابد که معمولاً 6 ماه طول می کشد تا تکمیل شود.

آیا جراحی فک خطرناک است؟

جراحی فک مانند هر عمل جراحی دیگری بر روی بدن دارای مزایا و معایبی است. مزیت آن دستیابی به زیبایی صورت و فک است و از جمله معایب آن بی حسی موقت در برخی از نواحی عمل شده است.

آیا بریس ها درد دارند؟

آره! اما خبر خوب این است که امروزه با دستگاه های جدید ارتودنسی نیروی ملایمی به دندان ها وارد می شود و بیمار ممکن است تنها در روز اول درمان و در روز ویزیت ماه دچار درد شود. در واقع میزان درد نسبت به سایر روش های دندانپزشکی مانند کشیدن عصب یا جراحی دندان عقل کمتر است.

ارتودنسی افراد سیگاری

استعمال دخانیات بر تمام جنبه های زندگی افراد تأثیر می گذارد. افراد سیگاری مستعد ابتلا به بیماری های لثه و پوسیدگی دندان هستند. از آنجایی که رعایت بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسی بسیار مهم است، بهتر است بیمار پس از ترک سیگار اقدام به ارتودنسی کند. همچنین به دلیل اینکه سیگار باعث کاهش خون رسانی به بافت می شود، سرعت حرکت دندان در حین ارتودنسی در افراد سیگاری کاهش می یابد، اما نمی توان گفت که ارتودنسی برای افراد سیگاری ممنوع است.
 

مدارک مورد نیاز برای ارتوپدی

برای انجام هر کاری پیش نیازهای خاصی وجود دارد و در این مقاله با مدارک مورد نیاز برای درمان ارتودنسی آشنا می شوید.

عکس های دندانپزشکی: 1) پانوراما: دلیل گرفتن این عکس ها: ارزیابی کمبود دندان های طبیعی، دندان های اضافی، سلامت دندان های دائمی، تاثیر روی دندان ها، تعیین سن دندان ها، آنالیز فضای مورد نیاز برای دندان، ارزیابی تحلیل ریشه، بررسی همزیستی و شخصیت حکیمان

2) اشعه ایکس از مننژها: دلایل ایجاد آن عبارتند از: ارزیابی رابطه بین جمجمه و فک، ماتریکس بافت نرم، طبقه بندی در صورت، پیش بینی رشد و تکامل، بررسی روابط استخوان و دندان، جستجوی بیماری. شرایط و ارزیابی پس از کاشت آسیب های صورت.

عکاسی ارتودنسی: دلایل آمادگی عبارتند از: ارزیابی وضعیت جمجمه و صورت و دندان از نظر روابط و تناسبات، ارزیابی نیمرخ بافت نرم و تعادل عضلانی، تجزیه و تحلیل نسبت های صورت و ارزیابی تقارن، نظارت بر پیشرفت درمان، ارزیابی سریع و ثبت نام. ارتباط بین بافت های نرم و سخت، افزایش اندازه رنگ برای ثبت، ثبت مراحل درمان بدون نیاز به گچ گیری، بهبود توانایی عموم در درک مشکلات و تغییرات. مزیت اصلی این روش، امکان بحث در مورد درمان ارتودنسی است. با والدین و بیماران

سطوح درمان ارتوپدی

پس از ویزیت دندانپزشکی، مدارک قبل از درمان مانند ارتودنسی، رادیوگرافی، تصویربرداری تهیه می شود، ناهنجاری های فک و دندان شناسایی می شود و طرح درمان آغاز می شود.

معمولاً در اولین جلسه درمانی، دستگاه های ارتودنسی روی فک بالا قرار می گیرند. چند دلیل برای بستن فک در جلسه اول وجود دارد: اول اینکه به بیمار زمان بدهیم تا به ارتودنسی عادت کند و دوم اینکه گاهی اوقات مشکل در فک مقابل جدی نیست و زمان کمتری برای اصلاح نیاز دارد. ممکن است در ماه های بعدی به درمان اضافه شود.

هنگامی که سیم ارتودنسی به دندان ها متصل می شود، روند بهبودی آغاز می شود. دندان درآوردن از روز اول شروع می شود. به طور معمول، تنظیم اولیه دندان مصنوعی به مدت 6 ماه طول می کشد و پس از آن دندان مصنوعی بیمار در صورت وجود کشیده می شود و بسته شدن شکاف شروع می شود. ممکن است.

پس از قرار دادن دندان ها در محل صحیح فک، آخرین مرحله درمان آغاز می شود، در این مرحله با کمک کش هایی که بیمار روزانه تعویض می کند و به طور مرتب از آنها استفاده می کند، ارتباط بین دو فک کامل می شود. صاف می شود و دندان های هر دو فک جفت یا قفل می شوند، پس از اتمام درمان ارتودنسی، وسایل ارتودنسی از روی دندان بیمار خارج می شود، اکنون زمان شروع استفاده از ریتینر است.

ارتودنسی فوری چیست؟

متاسفانه در تبلیغات دندانپزشکی گاهی از لمینت برای صاف کردن دندان استفاده می شود و به آن ارتودنسی فوری می گویند زیرا این کار در عرض چند ساعت انجام می شود. به عبارت دیگر، دندان های سالم تراشیده می شوند و به آن ترکیب اضافه می شود تا ظاهر شود. دندان هایی که خیلی بریده شده اند در آینده باید کشیده شوند.

آیا ارتودنسی به دندان آسیب می رساند؟

یک تصور غلط رایج در بین مردم این است که ارتودنسی باعث پوسیدگی دندان می شود، اما چنین رابطه علت و معلولی وجود ندارد. برعکس، اگر افراد بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند، همیشه دندان ها و لثه های سالمی خواهند داشت. ارتدکس به دلیل گنجاندن آنها. با استفاده از وسایل ارتودنسی روی دندان ها و ایجاد محل نگهداری مواد غذایی، بهداشت اهمیت بیشتری پیدا می کند.

درمان ارتودنسی پستانک و مکیدن انگشت

در نوزادان و اوایل دوران کودکی، مکیدن غیر مغذی یک وضعیت طبیعی در نظر گرفته می شود. و به هیچ وجه نباید کودک در این سن را از این عادت محروم کرد زیرا باعث بروز مشکلات عاطفی می شود.

در اکثر کودکان، نیاز به شیردهی تا سن 3 سالگی از بین می رود.

روانشناسان می گویند کودکانی که این عادت را برای مدت طولانی بعد از این سن ادامه می دهند، دچار مشکل عاطفی یا روانی می شوند. آنها بر این باورند که یک دلیل روانی باعث می شود که عادت به مکیدن بدون غذا در آنها ایجاد شود.

عادات طولانی مدت می تواند بر رشد دندان ها تأثیر منفی بگذارد. درجه این تأثیر از کودکی به کودک دیگر متفاوت است.

نکته مهم این است که وقتی کودک را برای درمان نزد متخصص ارتودنسی می برند، مداخله را تنبیه نمی داند.

اصول کلی که در درمان کودکان با عادت های طولانی مدت شیردهی باید در نظر گرفته شود، ایجاد آمادگی ذهنی در ذهن کودک و تشویق آن با پاداش است. کمک ارتوپدی برای رهایی از این عادت.

بریس چیست؟

بریس ها اغلب برای بهبود موقعیت دندان ها در دو فک مخالف استفاده می شوند. بریس ها همچنین برای کمک به بستن فضای بین دندان ها یا اطمینان از بسته ماندن شکاف هنگام حرکت دندان ها استفاده می شوند. یکی دیگر از کاربردهای زنگ براکت بهبود موقعیت خط وسط لبخند و ضربدری است.

کش یک رشته کوچک است که به سنگ قیمتی متصل می شود برای چسباندن حلقه به سنگ براکت، سنگ براکت باید قلاب کوچکی داشته باشد از آنجایی که حلقه ثابت نیست، بیمار می تواند آن را خارج کند و در صورت لزوم آن را تغییر دهد تنظیم منظم بریس های ارتودنسی برای اثربخشی و پیشرفت درمان ضروری است

ارتودنسی خارج دهانی به چه معناست؟

اگر بیمار کمتر از 12 سال سن داشته باشد، متخصص ارتودنسی می تواند از ابزارهای ارتودنسی خارج دهانی برای اصلاح بدشکلی فک استفاده کند که گاهی اوقات از جراحی فک در بزرگسالی اجتناب می کند.

به عنوان مثال ساعات استفاده از این دستگاه ها معمولا 12 تا 16 ساعت در روز است.

دستگاه‌های دهانی اضافی که برای اصلاح رشد فک و دندان‌های بالایی استفاده می‌شوند، «بریس‌های سر» نامیده می‌شوند.

دستگاه های خوراکی اضافی که برای درمان فک فوقانی ضعیف و کوچک استفاده می شود «ماسک صورت» نامیده می شود.

ایمپلنت های دهانی که برای اصلاح سایز یا داخل فک پایین استفاده می شوند «چانه کاپ» نامیده می شوند.

برای مشاوره ارتودنسی با ما تماس بگیرید
 

متن کامل مقاله را بخوانید: https://payju.ir/content/متخصص-ارتودنسی-شیراز

  • ادمین

jQuery Image Lazy Load WP Image Uploader Plugin

ادمین | شنبه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۲ ق.ظ | ۰ نظر


افزونه بارگذاری تصویر jQuery Image Lazy Load WP. این افزونه کاربردی در بین بسیاری از وب مسترها و صاحبان وب سایت بسیار محبوب است و به همین دلیل ما این افزونه را در وبلاگ قرار داده و برخی از ویژگی های آن را توضیح خواهیم داد. با ما بمان. بودن.

jQuery Image Load Lazy WP

این یکی از اولین افزونه های وردپرس است که برای بهینه سازی تصاویر و بهبود سرعت بارگذاری وب سایت شما بسیار مفید است. شما می توانید این افزونه را دانلود کرده و با نصب آن در افزونه های خود از امکانات آن استفاده کنید.
 

متن کامل مقاله را بخوانید: https://blogten.ir/jquery-image-lazy-load-wp/ 

  • ادمین

شناسایی کتاب های زبان انگلیسی با توجه به سطح زبان آموز

ادمین | سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳ ق.ظ | ۰ نظر

معلم خصوصی زبان انگلیسی؛ راهی سریع برای یادگیری زبان آیلتس

شاید هر یک از ما بارها در یادگیری زبان انگلیسی تلاش کرده و شکست خورده باشیم. در برخی موارد روش اشتباهی را برای مطالعه انتخاب می کرد، در مواردی دیگر مطالعه طولانی ما را خسته و فرسوده می کرد.

بر اساس گزارش استراتژیک مدرن؛ فرآیند یادگیری زبان انگلیسی فرآیندی کاملاً زمان بر است، به خصوص اگر می خواهید انگلیسی را از ابتدا یاد بگیرید. اهمیت این فرآیند یادگیری زمانی افزایش می یابد که می خواهید به خارج از کشور سفر کنید و برای شرکت در آزمون آیلتس یا تافل نیاز به تثبیت زبان خود دارید.

اما با وجود تمام این محدودیت ها، با تصمیم گیری خوب می توانید برای شرکت در آزمون آیلتس و سایر اهداف آموزشی زبان انگلیسی را به سرعت یاد بگیرید. در واقع شما با کمک میانبرهایی در روش آموزشی خواهید توانست در مدت زمان کوتاهی به هدف خود برسید. شرکت در کلاس خصوصی معلم زبان انگلیسی یک میانبر عالی برای یادگیری سریع این زبان است. اما چگونه می توانید با استفاده از مربی شخصی از روش تمرین لذت ببرید و در مدت زمان کوتاهی به هدف خود برسید؟

زمان مورد نیاز برای دریافت مدرک آیلتس

همه ما مشکلات مهاجرت را می دانیم. همه ما فراز و نشیب های پرواز را می دانیم. همه کسانی که مهاجرت کردند با فراز و نشیب مطالب مربوط به این موضوع را تهیه کردند. اما این مقاله مقداری امید و کاهش مشکلات سفر را فراهم می کند. از جمله مهم ترین دغدغه های زبان آموزان، جدای از سفر، یادگیری زبان انگلیسی برای افزایش تسلط و اخذ گواهینامه مهارت زبان انگلیسی است.

مخصوصا اکثر کسانی که می خواهند برای قبولی در آیلتس یا تافل زبان یاد بگیرند با محدودیت زمانی مواجه هستند و به هیچ وجه نمی توانند انگلیسی یاد بگیرند. یکی از راه های یادگیری سریع زبان انگلیسی استفاده از معلم خصوصی زبان است. زیرا در کلاس های خصوصی زبان انفرادی، روش تدریس معلم با توجه به بازه زمانی و با توجه به اهداف دانش آموز تعیین می شود و معلم با توجه به سطح دانش آموز، تحصیل خود را آغاز می کند. این روش آموزشی به فرد کمک می کند در مدت شش ماه تا یک سال زبان را یاد بگیرد و به آن تسلط پیدا کند. حتی کسانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، اما فقط در تلفظ و مکالمه مشکل دارند، با استفاده از این روش در عرض یک تا سه ماه می توانند پیشرفت چشمگیری در مکالمه انگلیسی داشته باشند.

شناسایی کتاب های زبان انگلیسی با توجه به سطح زبان آموز

می توان گفت یافتن و دسترسی به منابع موجود در زمینه آموزش زبان انگلیسی دشوار است. همه زبان آموزان نمی توانند کتاب های انگلیسی را به ترتیب سطح پیدا کنند. وجود منابع مختلف آموزش زبان انگلیسی باعث سردرگمی دانش آموزان می شود. یکی از ویژگی های کلاس های تدریس خصوصی این است که آن سردرگمی را از بین می برند. زیرا خود معلم خصوصی زبان با توجه به دانشی که دارد و روشی که برای تدریس انتخاب می کند منبع خوبی برای تدریس است. علاوه بر این، بر اساس تجربیات به دست آمده از سال ها تدریس، از انواع کتاب ها و منابع موجود در آموزش زبان آگاهی کامل دارد و می تواند منابع خوبی را برای تمرین و یادگیری با توجه به سطح دانش آموزان خود ارائه دهد.

چگونه یادگیری زبان انگلیسی را شروع می کنید؟

اگرچه این سوال رایج است، اما بسیار مهم است. اکثر مردم نمی توانند مستقیماً به این سؤال پاسخ دهند. اما پاسخ ما این است که آنها به زبان انگلیسی شروع می کنند که در مدت کوتاهی به هدف می رسند. هر زبان آموز می تواند روشی را که برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده می کند انتخاب کند. فرآیند یادگیری را با کتاب هایی به زبان های مختلف شروع کنید و با استفاده از روش های مختلف مانند استفاده از معلمان مهارت های خود را تقویت کنید. اما آیا می توانید با این روش ها به هدف خود یعنی یادگیری سریع زبان انگلیسی برسید؟ با توجه به این موضوع باید گفت که نتایج به دست آمده مشخص نیست. انتخاب این مسیرها با اشتباهات و کسب تجربه همراه است. دانش آموزان می توانند به تدریج بهترین روش یادگیری را از طریق آزمون و خطا و کسب تجربه کشف کنند، اگرچه این روند می تواند عواقب زیادی داشته باشد. در این نتایج می توانیم از دست دادن فرصت طلایی برای یادگیری را توضیح دهیم.

اما می توانید هزینه ها و نتایج انتخاب های خود را با استفاده از تجربیات دیگران کاهش دهید تا شما را در مسیر درست راهنمایی کنند. با یک معلم خصوصی با تجربه، می توانید به سرعت یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنید.

یک معلم زبان خصوصی با توجه به تجربه خود می تواند با کنار گذاشتن مطالب و منابع نامربوط، زمان بیشتری را صرف درس های مهمتر کند و زمان بیشتری را برای آموزش بهتر دانش آموزان آزاد کند. در درس خصوصی توانایی تمرکز دانش آموز بسیار بالاست و از آنجایی که درس انفرادی است معلم می تواند مطالب جامع تری را به دانش آموز آموزش دهد.

درس های زبان انفرادی برای زبان آموز کاملاً فردی است و معلم بر اساس سطح آمادگی دانش آموز، اهداف یادگیری زبان او و محدودیت زمانی دانش آموز شروع به تدریس می کند. علاوه بر این معلم در کلاس خصوصی می تواند دانش آموز را از نزدیک زیر نظر داشته باشد و در دروس مختلف میزان یادگیری او را ارزیابی کند.

هزینه آموزش زبان انگلیسی در منزل

یکی از دغدغه های هر دانشجوی زبان در انتخاب سریع ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی، هزینه تدریس خصوصی در منزل است. زیرا معتقدند دوره های خصوصی زبان هزینه بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد. اما برای یادگیری زبان باید چندین فاکتور مهم را همزمان در نظر بگیرید و سپس تصمیم بگیرید. سه عامل مهم زمان مورد نیاز برای رسیدن به یک هدف، انرژی و زمان صرف شده و هزینه های انجام شده را تعیین می کند. به عنوان مثال، زبان آموز می تواند ظرف یک سال برای آزمون آیلتس آماده شود. بسته به بودجه ای که دارد می تواند در کلاس های هیئت علمی موسسات شرکت کند و از روش های حرارتی آن موسسات استفاده کند. با توجه به اهداف و سطح پایین زبانی که دارد، مسلماً نمی تواند در بازه زمانی مشخص شده خود را برای آزمون آماده کند. این فرد برای رسیدن به اهداف خود تلاش و هزینه زیادی را صرف کلاس ها و یادگیری زبان کرده است.

اما اگر این فرد مسیر یادگیری را با دقت انتخاب کند و با استفاده از درس معلم خصوصی زبان خود را برای امتحان آماده کند، می تواند با هزینه ای که برای درس گروهی صرف کرده و بدون خستگی در زمان مورد نظر به نتیجه مطلوب برسد.

آماده شدن برای شرکت در آزمون آیلتس سریع و یافتن یک سایت آموزشی خصوصی مناسب

سایت استادبانک در پاسخ به دغدغه زبان آموزان برای یادگیری سریع زبان انگلیسی اقدام به جذب مدرسان حرفه ای کرده است. برای انتخاب یکی از این مدرسان حرفه ای می توانید به سایت مدرس استادبانک مراجعه کنید و یا با شماره 02191005343 تماس بگیرید. اگر بدون تاخیر در شروع یادگیری زبان، درخواست خود را برای تحصیل خصوصی برای امسال ثبت کنید، می توانید سریعتر مطالعه کنید. روشی برای یادگیری زبان انگلیسی برای آمادگی در آزمون آیلتس با استفاده از مدرسان خصوصی در بستر استادبانک.
 

  • ادمین

آهنگ جدید پازل بند به نام «یه جوری تو عاشقی گم شدم»

ادمین | دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر

متن آهنگ یه جوری تو عاشقی گم شدم پازل بند

 یه جوری تو عاشقی گم شدم که هنوزم نمیدونم کجام

https://musicdel.ir/single-tracks/154277/

  • ادمین