گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید


آش نش یکی از غذاهایی است که اغلب در مهمانی های دوستانه و خانوادگی طبخ می شود، علاوه بر این غذای فوق العاده ای برای نذورات است. همچنین در مناسبت های خاص مانند شب یلدا، چهاربان سوری و سیزده بدری این آش خوشمزه. . معمولا برای شام آماده می شود. تهیه سوپ سبزیجات اغلب برای بسیاری دشوار است، مخصوصاً هنگام پخت و پز برای جمعیت زیاد، در حالی که تهیه آن آسان است، اما اگرچه ساده است، ترفندهایی وجود دارد که می توانید برای تهیه بهترین سوپ از آنها پیروی کنید. .

به همان اندازه که دنبال غذاهای جدید و متنوع می‌رویم، غذاهای سنتی مانند آش ناشه را از دست نمی‌دهیم. آش نشه یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است.

آش نش یکی از غذاهایی است که اغلب در مجالس دوستانه و خانوادگی تهیه می شود. علاوه بر این، بخش اصلی قربانی است. همچنین در مناسبت هایی مانند یلدای شبی، چهاربان سوری و سیزده بدر، آش خوشمزه است. معمولا برای شام آماده می شود.

معمولا برای خیلی ها درست کردن سوپ رشته سخت است، مخصوصا وقتی که برای خیلی ها پخته می شود، در حالی که بسیار آسان است، اما با وجود ساده بودن، ترفندها و تکنیک هایی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، می توانید برای ایجاد آن دنبال کنید. بهترین سوپ با خانواده و دوستان. دوستان لذت ببرید

مواد لازم برای تهیه نودل 6 نفره

1 فنجان لوبیا چیتی

1/2 فنجان نخود

عدس 1/2 پیمانه

1/2 فنجان پوره

600 گرم سبزیجات نپخته

4 عدد پیاز بزرگ

1/2 فنجان سیر چاشنی شده

حدود 150 گرم رشته فرنگی خاکستری

نعنا خشک 1 قاشق چایخوری

1 قاشق غذاخوری آرد

1 بشقاب آب گوشت یا سبزیجات

2 قاشق غذاخوری زردچوبه

1/2 قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز

آرد به میزان لازم

نمک به میزان لازم

فلفل قرمز به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم
 

نکاتی در مورد مواد خام غذایی

1- نکاتی در مورد تکانه ها

نخود و لوبیا را 24 ساعت قبل با آب سرد بشویید و بگذارید خیس بخورد. در این فاصله چند بار آب را عوض کنید. عدس و ماش را از 3 ساعت قبل با هم خیس کنید. نخود و لوبیا را با هم بپزید. عدس و ماش را با هم بپزید.

2- نکات مربوط به سوپ

سبزیجات آش یکی از مهم ترین مواد مورد استفاده در پخت انواع آش می باشد. اگرچه بسیاری از مردم معتقدند که حبوبات جزء اصلی خاکستر هستند، اما حقیقت این است که طعم خاکستر عمدتاً از سبزیجات استفاده شده در آن می آید. هر چه سوپ سبزی شما تازه تر و خوشبوتر باشد غذا خوشمزه تر می شود.سوپ سبزیجات حاوی مقادیر مساوی برگ تره، گشنیز، جعفری و اسفناج است.

سوپ با رشته فرنگی

3- مشاوره در مورد درختان

گوشت، مرغ، ماهی یا آب سبزیجات یا آبگوشت با حرارت دادن استخوان ها با سبزیجات ساقه ای و تعداد محدودی ادویه درست می شود. آبگوشت در انواع سوپ ها، سوپ ها، سس ها، دلمه ها و البته بسیاری از غذاهای دیگر استفاده می شود و در طعم غذا تاثیر بسزایی دارد، می توانید آبگوشت را در خانه درست کنید یا از سوپرمارکت به صورت آماده بخرید. از آن استفاده کنید. قرص های استوک، هنگام افزودن نمک مراقب باشید زیرا قرص های استوک حاوی نمک هستند.

4- اطلاعات پیاز داغ

سیر داغ عطر و بوی خوشی به غذا می دهد، اما مهم ترین نکته این است که پیاز داغ را ریز خرد کنید و پودر کنید و سپس بپزید. تفت دهید، مطمئن شوید که پیازها در روغن شناور باشند تا در یک مرحله پیاز زیادی اضافه نکنید. بعد از سرخ شدن پیازها را روی توری قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود و دوباره روی سینی فر بپزید، سپس پیازهای تازه ای را که قبلاً سرخ کرده اید و داغ بود نگذارید. چون آکنه را چاق می کند، به همین دلیل تبدیل به سبوم می شود.

5- اطلاعاتی در مورد پنیر دلمه ای

پنیر کوتاژ کالری بالایی دارد، بنابراین اگر اضافه وزن دارید، با احتیاط از آن استفاده کنید. از طرفی پنیر دلمه ای درصدی نمک دارد، بنابراین در غذاهایی که از پنیر خامه ای استفاده می شود، پس از افزودن پنیر و چشیدن غذا باید نمک اضافه کرد. به یاد داشته باشید که پنیر دلمه خیلی زود خراب می شود و مسمومیت آن بسیار جدی است، پس حتما از پنیر دلمه بسته بندی شده و پاستوریزه استفاده کنید. البته پنیر محلی بسیار خوشمزه تر است، اما اگر می خواهید از پنیر محلی استفاده کنید، حتما به این نکته توجه کنید که پنیر دلمه با اینکه بسیار مقوی است، نفخ کرده و دیر هضم می شود، بنابراین اگر مشکل گوارشی دارید، در مصرف آن دقت کنید

طرز تهیه سوپ رشته

1- قابلمه ای با ظرفیت بزرگتر از مواد انتخاب کنید و تا نیمه از آب پر کنید و داخل آن بگذارید و صبر کنید تا بجوشد سپس حبوبات + آب گوشتی را که از قبل پخته اید در آب بگذارید و بگذارید. دوباره بجوشانید.

۲- بعد از جوشاندن حبوبات سبزی را اضافه کنید اما قبل از اضافه کردن سبزی ۱ قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید. افزودن نمک در این مرحله از رنگ شدن سبزیجات به سوپ جلوگیری می کند.

3- پیاز داغ را به روش ذکر شده آماده کنید و سپس برای تهیه نعناع داغ 3 قاشق غذاخوری روغن مایع داخل تابه بریزید و روغن داغ شده را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و مدام هم بزنید تا نسوزد. . برای تهیه سیر داغ، سیر را از رنده رد کنید، سپس آن را به روغنی که روی حرارت ملایم گرم شده اضافه کنید تا سیر در روغن شناور شود.

2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید سپس نصف پیاز داغ + سیر داغ + زردچوبه + فلفل قرمز + پودر گشنیز + نیمی از نعنا داغ + آرد را اضافه کنید و حدود 2 دقیقه تفت دهید تا آرد بوی بد بگیرد. اما زردچوبه از بین می رود، وقتی سبزی را اضافه می کنید، صبر کنید تا سوپ دوباره بجوشد، سپس این مواد را به سوپ اضافه کنید، با درب باز بگذارید 20 دقیقه بجوشد تا سوپ شفاف شود، سپس برنج را اضافه کنید. و نصف و مواد را اضافه کنید. بعد از 15 دقیقه نودل شما آماده است.

4- در مرحله آخر می توانید دمنوش را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه گاز را خاموش کنید یا از ماست فقط برای تزئین استفاده کنید، همچنین می توانید از مخلوط کدو و ماست استفاده کنید. در انتها نمک را میل کنید در صورت نیاز نمک اضافه کنید وقتی سوپ را ریختید روی آن را با پیاز داغ + نعناع بسیار داغ و پیازچه تزئین کنید. برای تزئین سوپ
 

مراجعه به سایت: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-آش-رشته-ایرانی/

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی