گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

آموزش دانلود درایور پرینترهای canon

ادمین | سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸ ق.ظ | ۰ نظر

راهنمای دانلود درایور چاپگر کانن

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که فایل روی رایانه شما چگونه توسط چاپگر چاپ می شود؟ چه برنامه ای می تواند اطلاعات موجود در رایانه شما را با چاپگرها به یک چاپ فیزیکی با کیفیت بالا تبدیل کند؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، این مقاله برای شما آماده است. در این مقاله به تعریف و اهمیت درایورهای چاپگر و همچنین نحوه جستجو و دانلود پرینترهای لیزری کانن و پرینترهای جوهرافشان کانن پرداختیم.

 



درایور چاپگر چیست و چه کاربردی دارد؟

درایور چاپگر قطعه ای از نرم افزار است که چاپگر، دستگاه جانبی و رایانه را به هم متصل می کند. در واقع، درایور چاپگر به رایانه شما اجازه می دهد تا با چاپگر تعامل داشته باشد. به عبارت دیگر، درایورها سیستم شما را قادر می سازند تا جزئیات چاپگر و مشخصات سخت افزاری را درک کند.

از طرفی شما به نرم افزاری نیاز دارید تا بتوانید از طریق سیستم عامل خود دستورات لازم را به چاپگر بدهید و درایورها همان نرم افزارهایی هستند که به چاپگر می گویند آنچه را که نیاز دارید انجام دهد. برای اطمینان از اینکه دستورالعمل ها و داده های ارسال شده توسط سیستم عامل به زبان یا قالبی ترجمه می شوند تا چاپگر شما بتواند آنها را درک کند و به این دستورات پاسخ صحیح دهد. این زبان ها محتوای صفحه و نحوه نمایش آن در چاپگر را توصیف می کنند.

هر چاپگر دارای یک درایور منحصر به فرد برای هر سیستم عامل است که توسط سازنده آن ساخته و منتشر شده است و باید بر روی کامپیوتر نصب شود. اگر درایور اشتباهی را در سیستم عامل خود نصب کنید، ممکن است رایانه شما دستگاه چاپگر را به درستی تشخیص ندهد.

 



چرا درایور چاپگر مهم است؟

همانطور که در بالا ذکر شد، درایور چاپگر نرم افزاری است که از ارتباط بین رایانه و چاپگر پشتیبانی می کند، در غیر این صورت در فرآیند چاپ با مشکل مواجه می شود. اساساً این درایورها به چاپگر می گویند که فایل را چاپ کند و چگونه آن را چاپ کند. به عنوان یک مترجم عمل می کند و مسئول تبدیل داده ها به فرمی است که چاپگر بتواند آن را درک کند.

از جمله اهمیت سایر درایورها، نقش آنها در کنترل و مدیریت عملیات چاپ است. حاشیه‌ها، اندازه صفحه و سایر عملیاتی که باعث می‌شود فرآیند چاپ یک سند به شکلی که انتظار دارید انجام شود، همه در سایه درایورها اتفاق می‌افتد. این تنظیمات را می توان به عنوان پیش فرض در درایور چاپگر ذخیره کرد یا شامل مجموعه ای از تنظیمات است که برای چاپ یک سند خاص استفاده می کنید.

علاوه بر موارد فوق، چاپگرها می توانند سیگنال هایی را از طریق نرم افزار درایور منحصر به فرد خود به رایانه ارسال کنند. این سیگنال ها می توانند شامل هشدارهایی مبنی بر کم بودن جوهر دستگاه یا خطاهایی باشند که در طول فرآیند چاپ رخ داده است.

 

 


نحوه دانلود درایور پرینتر کانن

اگر به تازگی یک چاپگر Canon خریداری کرده اید، یک کامپیوتر جدید تهیه کرده اید، سیستم عامل خود را ارتقا داده اید، یا به دلایل دیگری چاپگر و رایانه شما نمی توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، باید درایور مناسب چاپگر Canon خود را نصب یا به روز کنید. ; زیرا در غیر این صورت، نمی توانید از دستگاه خود به درستی استفاده کنید. برای دانلود درایور چاپگر کانن، فقط دستورالعمل های گام به گام زیر را دنبال کنید:

1- به صفحه پشتیبانی سایت کانن در لینک زیر بروید تا بتوانید مدل چاپگر مورد نظر خود را جستجو کنید:

https://www.usa.canon.com/internet/portal/us/home/support

به سادگی با وارد کردن بخشی از نام دستگاه، مدل مورد نظر در زیر قسمت جستجو نمایش داده می شود. روی آن کلیک کنید. به عنوان مثال، ما مدل چاپگر "imageCLASS MF269dw" را جستجو کردیم.
 

 

2- صفحه ای با مدل چاپگر مورد نظر باز می شود. این صفحه گزینه های «درایورها و دانلودها»، «راهنماها» و «سرویس مورد نیاز» را نمایش می دهد. بر روی گزینه "درایورها و دانلودها" کلیک کنید تا وارد صفحه مورد نظر شوید.

دانلودها و درایورهای کانن

به طور پیش فرض گزینه "Driver" در این صفحه فعال است و لیستی از درایورها را مشاهده خواهید کرد. اگر چاپگر را برای اولین بار نصب می کنید، سیستم عامل رایانه را به روز می کنید یا چاپگر نمی تواند با رایانه ارتباط برقرار کند، گزینه "درایور توصیه شده" را انتخاب کنید.

درایور پیشنهادی کانن

3- در بالای "درایورها" گزینه ای به نام "Select Operating System" وجود دارد و می توانید کشوی آن را برای مشاهده سیستم عامل های مختلف باز کرده و سیستم عامل کامپیوتر خود را انتخاب کنید.

انتخاب سیستم عامل درایور چاپگر Canon

4- روی دکمه "انتخاب" کلیک کنید. این دکمه در سمت راست درایور مورد نظر قرار دارد. پس از انتخاب این گزینه گزینه Download را مشاهده می کنید و با کلیک بر روی آن فایل درایور چاپگر Canon imageCLASS MF269dw در کامپیوتر شما ذخیره می شود.

دانلود درایور پرینتر کانن

اگر تصمیم به دانلود ندارید یا درایور اشتباهی را انتخاب کرده اید، با کلیک روی گزینه «بستن» به حالت «انتخاب» باز می گردد و می توانید درایور دیگری را انتخاب کنید.

درایور انتخابی چاپگر Canon را لغو کنید

5- پس از اتمام دانلود به محلی که فایل در آن ذخیره شده است بروید و پس از دوبار کلیک کردن، نصب را کامل کنید.



چرا درایورهای چاپگر کانن باید به روز شوند؟

وجود درایورهای قدیمی در چاپگرهای Canon ممکن است باعث اختلال در عملکرد دستگاه شما شود. این درایورها نمی توانند داده های ارسال شده از رایانه به چاپگر را به درستی تفسیر کنند و در نتیجه عملکرد چاپ کاهش می یابد، کیفیت چاپ کاهش می یابد و گاهی اوقات دستگاه توسط رایانه شناسایی نمی شود. به همین دلیل، حفظ درایورهای چاپگر Canon بسیار مهم است.

از دیگر مزایای به‌روزرسانی درایورهای چاپگر Canon می‌توان به رفع خطاهای قدیمی و خطاهای چاپ، افزایش امنیت چاپگر یا افزودن ویژگی‌ها و گزینه‌های جدید به دستگاه شما اشاره کرد.

 

 

آخرین کلمه

در این مقاله در مورد اهمیت درایورها در عملکرد صحیح پرینترها، نحوه به روز رسانی آنها و دانلود درایورهای کانن صحبت کردیم. امیدواریم این مطالب به شما کمک کرده باشد تا در مورد نحوه کار درایورهای مکانیکی بیشتر بدانید. اگر در یافتن و دانلود درایورهای کانن مشکل دارید، می توانید از مشاوره مشاوران ما استفاده کنید.

در صورت تمایل به بررسی قیمت ها و خرید پرینترهای باکیفیت و مقرون به صرفه که از خدمات پس از فروش خوبی نیز بهره مند هستند، می توانید از طریق لینک زیر محصولات ما را مشاهده نمایید. همکاران ما برای انتخاب بهترین و مطمئن ترین محصولات در کنار شما خواهند بود.
 

ادامه: دانلود درایور پرینتر canon

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی