گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

۹ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

آیا به درد پا نیاز دارید؟

ادمین | دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

 

فاشیای کف پا: پوشیدن کفش مناسب یا پدهای ارتوپدی میتواند به حمایت از بافت پا کمک کند. علت سردی دست و پا در زمستان طبیعی است، اما بعضی ها همیشه دست و پای سردی دارند و این موضوع ربطی به فصل و دمای هوا ندارد و با پوشیدن دستکش و جوراب ضخیم هم سردی از بین نمی رود. به طور کلی توصیه می شود در صورت احساس درد یا علائم مربوط به سردی دست و پا به پزشک مراجعه کنید. سطوح کافی ویتامین C به سلامت کلی خون کمک می کند. انحراف شست پا یا هایلوکس والگوس به حالتی می گویند که در آن استخوان رشد می کند و از سمت دیگر پا، معمولا پایین انگشت بزرگ پا، دیده می شود. برخی موارد، سوزن سوزن شدن دست ها یا پاها می تواند طولانیمدت و شدید باشد و معمولا با علائم دیگری همراه است مثل درد، خارش، بی حسی و ضعف عضلات. معمولا اولین علائم آن شامل احساس ناراحتی در پاها، درد و گرفتگی می شود. این درد عصبی که احساس سردی در پاها را به دنبال دارد، می تواند در نتیجه کمبود ویتامین، بیماری های کبدی یا کلیوی، عفونت، مشکلات متابولیک یا قرار گرفتن در معرض برخی انواع مواد سمی به وجود آید.

غالباً درد تاندون آشیل نتیجه ضربه تکراری به تاندون است که میتواند منجر به تاندونیت مزمن آشیل شود. اگر شما گیاه خوار هستید ممکن است سردی انگشتان ناشی از فقر ویتامین ب ۱۲ را بیشتر حس کنید. به خاطر داشته باشید نیازهای کفش شما ممکن است با سن و سال شما تغییر کند، زیرا پاها در طول سال ها تغییر می کنند. درمان این بیماری به نوع آن، علت و شدت کم خونی بستگی دارد اما در اغلب موارد می توان با تغییر در رژیم غذایی و مصرف مکمل هایی همچون آهن، اسیدفولیک، ویتامین C و ویتامین B۱۲ آن را برطرف کرد. شواهدی وجود دارد که نشان میدهد عدم تعادل کلسیم، منیزیم و پتاسیم در گرفتگی عضلات نقش دارد. در بسیاری از موارد، کم خونی می تواند با مصرف یک مکمل ساده آهن درمان شود اما در موارد جدی تر ممکن است نیاز به دریافت درمان های دیگر از سوی پزشک وجود داشته باشد. میزان متابولیسم بالاتر میتواند بدن را گرمتر کند، درحالیکه میزان متابولیسم پایین ممکن است باعث سرد شدن احساس کسی شود. همچنین شدت این نشانه ها در شب بیشتر است. این مورد جزو مشکلاتی است که به دلیل فعالیت های بدنی رخ می دهد، این نوع از صدمات هم می تواند به صورت جزئی باشد و هم شدید که در هر دو مورد شما درد آن را متوجه خواهید شد.

طبق تحقیقات ملاحظه گردیده است که در بیماران با درد پا و کف پا و پاشنه اگر سطح ویتامین D در بدن آنها به مدت دو سال نرمال باشد میزان درد به نحو موثری کاهش می یابد. اینها می توانند منجر به کاهش جریان خون، انسداد رگ های خونی، عدم تعادل هورمونی، اختلال در عملکرد عضلات و سایر تغییرات فیزیکی که باعث سرماخوردگی می شوند، شود. تغییرات در علائم: اگر متوجه تغییر ناگهانی در دفعات، شدت یا مدت سرماخوردگی پا شدید، یا اگر همزمان علائم دیگری را مشاهده کردید، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید. همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، بی حسی پا یکی از مشکلات جدی قرن جدید است و دلایل زیادی را شامل میشود، از جمله نشستن طولانی مدت، تغییر ندادن حالت بدن و بی تحرکی هنگام انجام دادن فعالیت های روزانه که شامل نشستن به مدتی نسبتا زیاد بر روی صندلی در محل کار یا منزل، ایستادن زیاد بر روی پا بدون کوچک ترین تحرک، خوابیدن به صورت نشسته بر روی پا یا بازو و… 1. دکتر خلیل فروزان نیا دوشنبه ۱۱ مرداد ۰( 2 سال پیش) سلام در صورتیکه علایمی از جمله ضعف و بی حالی، سرفه، تنگی نفس، تب، اسهال یا بدن درد دارید، از نظر ابتلا به کرونا توسط متخصص عفونی یا پزشک عمومی بررسی شوید.

علاوه بر درد، فرد ممکن است احساس بی حسی و گزگز داشته باشد. گاها گرفتگی رگهای واریس در شب چنان دردناک است که فرد با درد شدیدی از خواب بیدار میشود تا مدت زمانی کوتاه نمیتواند پای خود را تکان دهد. همچنین انجام مرتب حرکات بدنی و تکان دادن انگشت ها و پاها برای کمک به گردش خون ضروری است. پزشکان به افراد توصیه می کنند از قرار دادن پاهای خود در آب داغ برای گرم کردن آن ها خودداری کنند. قرار دادن پاها در حمام نمک اپسوم میتواند در بهبود جریان خون، کاهش فشارهای عصبی و درنتیجه کاهش علائم بیحسی کمک کننده باشد. پیچ خوردگی زمانی رخ میدهد که رباط، یعنی بافت متصل کننده استخوان به استخوان، کشیده بهترین متخصص ارتوپد در تهران یا پاره شود. لوپوس تا حدود زیادی مرموز است و تحت شرایطی بروز می کند که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به بافت های خود حمله می کند. علائم این بیماری خفیف هستند و به آهستگی ظاهر می شوند و در نتیجه احتمال دارد با استرس یا فرآیند افزایش سن اشتباه گرفته شود. رگ های خون متورم می شود در نتیجه جریان خون مسدود شده و به لختگی خون منجر می شود.

دیابت: یکی از علت های مهم سر شدگی پا و سوزن سوزن شدن است، همچنین برخی افراد دیابتی هستند، که دچار آسیب عصبی نوروپاتی دیابتی میشوند، این نوع دیابت باعث سوزن سوزن، داغی پا و درد پا میشود؛ نوروپاتی از آسیب عصبی ناشی افزایش زیاد قند خون نتیجه گرفته شده است. در یک مورد نادر اما جدی که بیماری بورگر یا ترومبوآنژئیت انسدادی نام دارد، رگ های خون در دست ها و پاها تحت تاثیر قرار می گیرند. علائم شدید یا بدتر: اگر دست ها و پاهای شما همیشه سرد هستند یا اگر احساس سردی با درد، بی حسی، گزگز یا بی حسی همراه است، باید به پزشک مراجعه کنید. وزن سالم خودتان را داشته و آن را حفظ کنید. ویتامین C: ویتامین C برای تولید کلاژن مهم است که به حفظ استحکام و یکپارچگی عروق خونی کمک می کند. درد زانو عارضه ای شایع است که افراد در هر سنی را درگیر خود می کند برای دیدن علائم و درمان زانو درد به مقاله نوشته شده غفاری مراجعه نمایید. اغلب برای درمان این عارضه دارو تجویز می شود.

درمان این بیماری به میزان پیشرفت بیماری بستگی دارد و می تواند تغییر در سبک زندگی و مصرف دارو را شامل شود. وقتی این تنگی به طور متناوب و طولانی اتفاق بیفتد، علائم هم به شکل شدیدتری دیده می شوند، اما به هر حال سه علامت حتما در یک حمله رینود دیده می شود: سرد شدن انگشتان دست و پا، تغییر رنگ و بروز رنگ پریدگی انگشتان، احساس خواب رفتن و سوزن سوزن شدن عضو پس از قرار گرفتن مجدد در محیط گرم. قرار گرفتن در معرض دمای پایین می تواند باعث انقباض رگ های خونی و کاهش جریان خون در اندام های سرد و دست ها و پاها شود. در نهایت، سردی دست ها و پاها می تواند به دلایل مختلف ظاهر شود. کم خونی (آنمی): این بیماری زمانی در بدن ظاهر می شود که میزان کافی گلبول قرمز سالم در خون برای رساندن اکسیژن به تمام نقاط بدن وجود ندارد. علائم دیگر آن سردی پوست در پاها، درد و قرمز شدن آن هاست. کم خونی زمانی اتفاق می افتد که بدن قادر به تولید گلبول های قرمز کافی نیست و یا زمانی که تولید هموگلوبین خون کمتر از حد نرمال است.

  • ادمین

8 راه‌ها درمان ریزش مو می‌توان ساخت

ادمین | دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۰۳:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

 

همچنین میتوانید با اسفناج و کاهو یک اسموتی درست کنید و برای اطمینان از سلامتی موها، دو بار در روز این نوشیدنی را میل کنید. همچنین از جینکو بیلوبا استفاده کنید ، این گیاه در طب سنتی آسیایی و در شرق دور بیشتر از صدها سال است که مورد استفاده قرار گرفته است. عوامل زیادی با آسیب مو مرتبط هستند، مانند استفاده از رنگ و سشوار. عدم دریافت پروتئین کافی ممکن است از جنبههای فیزیکی و سلامتی به فرد آسیب برساند، از جمله اینکه ممکن است منجر به ریزش مو شود. بسیاری از مردانی که فیناستراید مصرف میکنند، کاهش ریزش مو را تجربه میکنند و برخی نیز ممکن است شاهد رشد مجدد موهای خود باشند. هدف از درمان، تحریک رشد مجدد موها، کاهش سرعت ریزش مو و یا پنهان کردن ریزش مو میباشد. نوزادانی که با این بیماری متولد میشوند ممکن است در ابتدا رشد موی معمولی داشته باشند. این داروهای قوی و سریع عملکرد سلولهای سرطانی را از بین میبرند اما ممکن است تولید فولیکول مو در پوست سر و سایر قسمتهای بدن را نیز متوقف کنند. این ویتامین به توانایی بدن در تولید کراتین بیشتر برای توقف شکنندگی مو کمک میکند. ویتامین E به تغذیهی موهای آسیبدیده کمک میکند و همچنین جلوی شکنندگی موها را میگیرد.

شیر، گوجه فرنگی و ذرت به طور طبیعی، سرشار از MSM هستند و میتوانند ریزش مو را متوقف کنند و همچنین در تقویت رشد مجدد مو نیز بسیار مؤثر باشند. طبق یافتههای یک مطالعه، تمام افرادی که MSM مصرف کردند، هم کاهش ریزش مو و هم افزایش رشد مو را تنها ظرف شش ماه تجربه کردند. مسئله ریزش مو از آن جایی مشکل سازی خواهد شد که شما در طول روز موهای بیشتری نسبت به حالت طبیعی از دست دهید و رفته رفته تراکم موهای شما کاهش پیدا کند. حتی در بسیاری از موارد کمبود روی در بدن است که ریزش مو و علائم دیگری مانند کاهش اشتها و حس بویایی، استرس و آلرژی پوستی را در پی خواهد داشت. این حجم ریزش مو کاملا طبیعی بوده و بدن به صورت طبیعی موهای جدید را جایگزین آن ها خواهد کرد. برای بهره مندی از این خواص بی نظیر باید ابتدا ژل آلوورا را از داخل برگ این گیاه خارج کرده و سپس آن را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود. یادتان باشد که پس از بهبودی از کرونا، باید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا و از مصرف خودسرانه آنها خودداری کنید.

هنگام تأیید کمبود آهن در بدن، لازم است غذاهای مفید سرشار از آهن بخورید و همچنین مکمل آهن پس از مشورت با پزشک مصرف کنید. همچنین می توانند باعث پراکندگی یا ریزش موی ابرو و مژه ها و سایر اعضای بدن شوند. در برخی از شرایط و بیماریهای زمینهای، مانند شیمیدرمانی برای سرطان، ممکن است کل موهای بدن شما دچار ریزش شوند. حتما شما نیز شنیده اید که افراد دارای مزاج گرم بیشتر ریزش مو خواهند داشت. آب پیاز بدلیل داشتن گوگرد، به افزایش گردش خون کمک میکند، رشد کلاژن را تقویت میکند و دارای خواص ضدباکتریایی است که عفونتهای پوست سر را درمان میکند. ریزش مو دارای علل مختلفی است که در ادامه به چند مورد مهم آن می پردازیم. استرس باعث ایجاد تنش در نتیجه بدن می شود که در معرض شوک فیزیکی یا احساسی ریزش مو اتفاق می افتد و آن را نازک می کند. در بیماری آلوپسی آره آتا، سیستم ایمنی بدن به فولیکولهای مو حمله میکند و باعث ریزش موها میشود. تلوژن افلوویوم (Telogen effluvium): استرس زیاد باعث میشود، تعداد زیادی از فولیکولهای مو شما وارد فاز استراحت شوند. اگر شما استرس خود را تحت کنترل درآورید، ممکن است موهای ازدسترفته، مجدداً رشد نمایند. صرف نظر از نوع مو، هر شخص حداقل یک بار در برهه ای زندگی خود یکی از مشکلات مو را تجربه می کند.

حداقل ۳ ماه مصرف این قرص باید ادامه پیدا کند تا اثرات مثبت آن دیده شود. پس باید خیلی آن را جدی بگیرید. ریزش ناگهانی مو. ممکن است هنگام شانه کردن و یا شستن موهای خود و یا حتی پس از دست کشیدن ملایم بر روی سر، شاهد ریزش مشتی از موهای خود باشید. شما می توانید به کلینیک بین المللی آراد برای انجام درمان ریزش مو مردان به روش مزوتراپی مراجعه کنید و پس از انجام مشاوره رایگان درمان مزوتراپی را تحت نظر پزشک متخصص و باتجربه این کلینیک جناب دکتر علیزاده انجام دهید و موهای خود را تقویت کنید و نتیجه شگفت انگیز آن را ببینید شما می توانید با خیال آسوده از خدمات دیگر این کلینیک معتبر زیبایی استفاده کنید و نتیجه فوقالعاده آن را دریافت کنید. ارزیابی با کمک میکروسکوپ: با استفاده از یک ابزار ویژه به بررسی موهایی جداشده شما میپردازند. بیوپسی یا نمونهبرداری از پوست سر: میزانی از بافت پوست سر و یا تعدادی از موها را برداشته و ریشه موها و سایر موارد را ارزیابی میکنند. این نوع ریزش مو معمولا پوست سر را تحت تاثر قرار می دهد اما می تواند برروی سایر نقاط از جمله ریش یا ابرو نیز ظاهر شود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از متخصص پوست و مو تهران ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

  • ادمین

پلاستیک زائد می تواند برای محیط زیست بسیار مضر باشد. آیا خوب نیست اگر بتوانید آن پلاستیک را به کود گیاهان باغ خود تبدیل کنید؟ متأسفانه ، شما واقعاً نمی توانید اکثر قریب به اتفاق پلاستیک های موجود در خانه را را برای این کار استفاده کنید. با این حال ، اگر پلاستیکی دارید که از مواد گیاهی است، می توانید آن را به کمپوست خود اضافه کرده و از آن به عنوان کود باغچه خود استفاده کنید.

در اینجا ، ما پاسخ برخی از پرسش های شما در مورد تبدیل این ماده زائد مضر به تغذیه ای مناسب برای گیاهان را جمع آوری کرده ایم.

آیا می توان از پلاستیک به عنوان کود استفاده کرد؟
در جواب باید بگوییم بله ، اما به نوع پلاستیک بستگی دارد.


پلاستیک های قابل کمپوست ، که در واقع از گیاهان ساخته می شوند ، می توانند به کود تبدیل شوند. سایر پلاستیک های زیست تخریب پذیر از بین می روند ، اما میکرو دانه های پلاستیکی باقی می مانند که برای استفاده در کودها مناسب نیستند.
برای پلاستیک های پایه نفت ، فرآیند کار دشوارتر است. اگرچه یک سیستم تصفیه آزمایشی در سال 2017 اختراع شد تا در تصفیه خانه های فاضلاب مورد استفاده قرار گیرد ، اما هیچ راهی موثر برای تبدیل پلاستیک پایه نفت به کود در خانه وجود ندارد.

چه نوع پلاستیکی را می توانم در خانه به کود تبدیل کنم؟
پلاستیک هایی که با عنوان “قابل کمپوست شدن در خانه” هستند می توانند به کود تبدیل شوند. مستقیماً روی پلاستیک به دنبال یک مهر یا برچسب بگردید که به شما بگوید چگونه مواد بازیافت می شود. اگر پلاستیک قابل کمپوست باشد ، چنین چیزی را بیان می کند.


سایر پلاستیک های زیست تخریب پذیر ممکن است تا حدی در کمپوست تجزیه شوند ، اما ذرات ریز پلاستیک همچنان در کمپوست شما وجود دارند و استفاده از آن به عنوان کود را ایمن نمی کند. استانداردهای خاصی وجود ندارد که یک پلاستیک باید رعایت کند تا برای کمپوست در محیط خانه ایمن باشد. استانداردهایی که قابلیت کمپوست پذیری پلاستیک قابل تجزیه را دارند ، در کمپوست تجاری یا صنعتی اعمال می شوند.

معمولا پلاستیک ها بر دو نوع ساخته می شوند. پایه نفتی و پایه گیاهی. پلاستیک های پایه نفتی برای کمپوست شدن مناسب نیستند. اما پلاستیک های پایه گیاهی گزینه مناسبی برای کمپوست شدن هستند. این نوع از پلاستیک ها به محیط زیست آسیب نمی زنند.

تبدیل پلاستیک به کود
آیا می توانم پلاستیک قابل تجزیه در کمپوست قرار دهم؟
نه ، این نوع پلاستیک فقط پلاستیکی است که به طور خاص به عنوان “قابل شستشو در خانه” است. “انواع مختلفی از پلاستیک زیست تخریب پذیر وجود دارد ، برخی از آنها برای کمپوست خانگی بی خطر هستند ، در حالی که بعضی دیگر از این مواد نیستند. پلاستیک های قابل شستشو برای کمپوست شدن مناسب نیستند و می توانید آن ها را به مراکز بازیافت تحویل دهید. مراکز بازیافت با جمع آوری پلاستیک ها آن ها را به نوع دیگری از پلاستیک تبدیل می کنند که مصارف غیر بهداشتی دارند.

چگونه می توان سطل کمپوست را راه اندازی کرد؟
سطل کمپوست سازی را به صورت آنلاین و یا از فروشگاه ها بخرید یا خودتان آن را بسازید. سطل های تجاری کمپوستی وجود دارد که می توانید برای ادامه روند کمپوست از آنها استفاده کنید.البته سطل های تجاری واقعاً لازم نیستند. می توانید از هر سطل پلاستیکی استفاده کنید یا ظرفی با چوب در خارج بسازید.

در این نوع سطل ها باید دو نوع ماده بریزید. مواد سبز و مواد قهوه ای.
مواد سبز معمولاً مرطوب است و شامل تکه های گیاهان باغچه و ضایعات ، قلمه های سبزیجات و ضایعات آشپزخانه است (به استثنای گوشت ، لبنیات یا کالاهای پخته شده)
مواد قهوه ای خشک است و شامل برگهای خشک ، شاخه ها ، یونجه و کاغذهای خرد شده است.

چگونه پلاستیک را برای کمپوست آماده کنم؟
پلاستیک را به قطعات کوچک خرد کنید تا راحت تر تجزیه شود. آن را از هم جدا کرده ، سپس قطعات را در وسط توده کمپوست دفن کنید تا تمام سطح توسط مواد آلی احاطه شود.


اگر مقدار زیادی پلاستیک را به کمپوست خود اضافه می کنید ، ممکن است بخواهید مواد قهوه ای و سبز بیشتری اضافه کنید تا متعادل شود. هیچ فرمول خاصی وجود ندارد ، بنابراین فقط آن ها را با هم مخلوط کنید. می توانید از مواد سبز و قهوه ای بیشتری استفاده کنید تا فرآیند تجزیه پلاستیک با سرعت بیشتری انجام شود.

تبدیل پلاستیک به کمپوست
برای نگهداری کمپوست خود باید چه کار کنم؟
مواد مخلوط شده را مرطوب نگه دارید و هر 2 هفته یک بار آن را با چنگک یا بیل بچرخانید. سعی کنید تا آن ها را به خوبی مخلوط کرده و زیر و رو کنید.


مشتی از مواد خود را در دست بگیرید و آن را فشرده کنید، اگر آب از آن چکه نکرد ، باید آب آن را افزایش دهید. اگر مواد قهوه ای بیشتری در مخلوط مواد شما وجود داشته باشد ، توده شما خشک تر خواهد شد و کمپوست آن بیشتر طول می کشد. شما می توانید مواد سبز را اضافه کنید تا دوباره به تعادل برسد. هر چند روز یک بار به مخلوط آب اضافه کنید تا همیشه مرطوب باشد. اما در این کار زیاده روی نکنید. قرار نیست مواد را در آب غرق کنید.

چگونه می توانم کود بسازم؟
یک سطل کمپوست در خانه راه اندازی کنید و از کود کمپوست به عنوان کود استفاده کنید. ساخت سطل کمپوست معمولاً ساده ترین راه حل است ، اما می توانید سطل کمپوست مخصوصی را به صورت آنلاین یا از فروشگاه تهیه کنید. به یاد داشته باشید که مرتباً کمپوست خود را مرطوب کرده و بچرخانید تا بوی بد ندهد و آفات را جذب نکند.جوان ایرانی (irjavan.com)


اگر نمی خواهید در خانه کمپوست درست کنید ، ببینید آیا شهری که در آن زندگی می کنید برنامه کمپوست دارد یا خیر. در این صورت ، می توانید ضایعات آشپزخانه و باغ را جمع آوری کرده و آنها را به تأسیسات محلی کمپوست برسانید. آن ها برای شما کمپوست ساخته و به شما تحویل می دهندو در ازای خدمات مبلغی از شما دریافت می کنند.

کمپوست من چه زمانی آماده استفاده است؟
کمپوست شدن گاه به گاه برای تجزیه مواد حداقل به یک سال زمان نیاز دارد. اگر یک سطل کمپوست در خانه نگهداری می کنید یک سال طول می کشد تا ثمر بدهد.


اگر از تکنیک های کمپوست گرم استفاده می کنید ، ممکن است کمپوست شما طی 2-3 ماه آماده شود. با این حال ، این روش کمپوست سازی کمی پیچیده تر و هزینه بر است. در این روش شما به حرارت یک شمع نیاز دارید تا فرآیند کمپوست سازی را تسریع کنید. اما این روش زمان شما را هدر خواهد داد و باید در روز وقت بیشتری برای آن بگذارید.

https://irjavan.com/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d9%85%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%da%a9-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d9%88%d8%af-%d8%aa%d8%a8%d8%af%db%8c%d9%84-%da%a9%d9%86/

  • ادمین

پاسخ خودکار

ادمین | چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۰۳:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر


پلت فرم پیام رسانی یکپارچه ExpertTech مزایای پیام صوتی و ایمیل را برای ایجاد یک پایگاه داده مشترک از اطلاعات کاربر و تماس با یکدیگر ترکیب می کند. سیستم پردازش تماس، ترکیبی از قابلیت های یک سیستم گویندگی تلفن گویا زهرا شیراحمدی پیشرفته با یک سیستم پاسخگویی کامل است. پست های صوتی به صورت دیجیتالی ذخیره می شوند تا در زمان مناسب تری به دست شما برسند.

ایوا

رابط کاربر گرافیکی

پست صوتی با نور چشمک زن

دستگاه و پست صوتی

از طریق یک حساب POP3 از ایمیل های جدید به من اطلاع دهید.

امکان اتصال تماس ها بر اساس معیارهای از پیش تعریف شده

امکان سفارشی کردن برنامه تعطیلات

مزایای

سیستم های پیام صوتی گوینده رادیو تکمیل کننده سایر اشکال ارتباطی مانند اس ام اس و ایمیل هستند و آنها را به ویژه برای ارتباطات اداری مناسب می کند. کاربران با هدایت صوتی (که هنگام فشار دادن اعداد دستورات بصری می دهد) هدایت می شوند.

VMS به یک PBX متصل می شود و می تواند تماس ها را به عنوان یک اپراتور مجازی به شخص خاصی متصل کند. در نتیجه دیگر نیازی به اپراتور تمام وقت نیست. هنگامی که کاربران تلفن در تماس هستند، تماس‌گیرنده می‌تواند انتخاب کند که به حالت تعلیق درآید، به خط دیگری متصل شود یا پیامی در پست صوتی کاربر بگذارد. استفاده از VMS در شرکت باعث کاهش بوروکراسی شده و ابزار ارزشمندی برای نظارت روزانه بر فعالیت ها در اختیار مدیر قرار می دهد.
 

  • ادمین

سفید کردن در خانه

ادمین | دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر


چه در خانه و چه در مطب دندانپزشک، سفید کردن دندان با بلیچینگ شامل استفاده از یک عامل سفید کننده مبتنی بر پراکسید است. سیستم های بلیچینگ خانگی از غلظت پراکسید 3 تا 20 درصد (پراکسید هیدروژن یا کاربامید) استفاده می کنند، اما مطب های دندانپزشکی از غلظت پراکسید 15 تا 43 درصد استفاده می کنند.

تا زمانی که ماده سفید کننده با دندان ها تماس داشته باشد، با سفید شدن دندان ها و افزایش غلظت پراکسید، اثر لکه بری افزایش می یابد. اما غلظت زیاد و تماس طولانی مدت با این مواد می تواند باعث حساسیت دندان و از بین رفتن مینای دندان شود، بنابراین از محصولات سفید کننده دندان طبق دستور پزشک یا بروشور روی جعبه محصول استفاده کنید.

نحوه سفید کردن دندان در خانه با بلیچینگ

چگونه در خانه سفید کنیم

ژل سفید کننده و چسب

ژل یا خمیر سفید کننده را مستقیماً روی دندان ها بمالید. این محصولات سفید کننده را باید به صورت چسب یا با برس مخصوص یک یا دو بار در روز به مدت 10 روز تا دو هفته استفاده کنید. نتایج چهار ماه یا بیشتر طول می کشد (بسته به نحوه مراقبت شما از آنها).

بلیچینگ با ژل و پلاک

در این روش سفید کردن دندان، سینی یا صفحه ای شبیه به محافظ شب که دندان ها را می پوشاند، دریافت می کنید. ژل مبتنی بر پراکسید را روی بشقاب قرار داده و آن را با دندان ها قرار می دهید. بسته به نوع محصول، ژل باید یک تا چند ساعت در روز روی دندان باقی بماند. می توانید این کار را به مدت چهار هفته انجام دهید. شما می توانید سیستم ژل و پلیت را از داروخانه تهیه کنید یا می توانید برای ساخت پلاک سفارشی خود به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر صفحه اندازه و شکل دهان شما مناسب نباشد، ژل خارج شده و با لثه ها تماس پیدا می کند و باعث التهاب یا حتی سوزش می شود.

خمیر دندان سفید کننده

از آنجایی که خمیردندان ها هنوز کمی ساینده هستند، به از بین بردن لکه ها از سطح دندان کمک می کنند، اما سفیدی دندان حاوی مواد شیمیایی یا مواد پولیش است که به از بین بردن لکه های بیشتری کمک می کند. خمیر دندان سفید کننده روشی ارزان برای سفید کردن دندان ها تا حدودی است. برخی از این خمیردندان ها حاوی پراکسید هستند.

قلم سفید کننده دندان

قلم سفید کننده دندان حاوی پراکسید کاربامید است که مستقیماً روی دندان ها اعمال می شود تا لکه ها را از سطح دندان سفید کرده و از بین ببرد. هر قلم حاوی ژل برای بیش از 15 جلسه درمانی است. قلم باید دو بار در روز استفاده شود.

فواید بلیچینگ خانگی

دیگر نیازی به مراجعه به دندانپزشک ندارید، یا خیلی کمتر.

معمولاً بسیار سودآورتر است.

شما می توانید دندان های خود را به روشی که دوست دارید سفید کنید.

برای برخی از افرادی که نمی توانند ورقه لاستیکی مورد استفاده در مطب دندانپزشکی را برای مالیدن ژل روی لثه تحمل کنند، روش خانگی قابل تحمل تر است.

معایب و عوارض سفید کردن دندان در خانه

مهم نیست از چه نوع محصول سفید کننده ای استفاده می کنید، اگر مراقب نباشید و مواد شیمیایی با لثه های شما تماس پیدا کند، ممکن است باعث تحریک و حساسیت شود. این وضعیت می تواند بدتر شود، به خصوص اگر دندان های حساسی دارید.

احتمال سوختن لثه وجود دارد.

برخی از محصولات خانگی سفید کننده دندان می توانند برای مینای دندان مضر بوده و باعث کم رنگ شدن آن شوند.

یکی از معایب روش خانگی سفید کردن دندان این است که تمام مسئولیت درمان بر عهده شماست و دندانپزشک بر کار شما نظارت ندارد.

این روش بلافاصله دندان ها را سفید نمی کند، اما برای تاثیرگذاری باید درمان را چندین هفته ادامه دهید. بنابراین برای کسانی که می خواهند بلافاصله دندان های خود را سفید کنند مناسب نیست.

اگر از پلاک از پیش ساخته شده با روش ژل و پلاک استفاده می کنید، اندازه آن با دندان شما هم اندازه نیست و احتمال زیادی وجود دارد که مقداری از ژل سفید کننده بیرون بیاید و دندان را لمس کند. در این صورت ممکن است دندان ها حساس شوند یا تاول بزنند.
 

سفید کردن دندان های خانگی برای چه کسانی موثر است؟

سفید کردن خانگی برای چه کسانی موثرتر است؟

سفید کردن دندان در افرادی که دندان های زرد دارند بهتر عمل می کند و در افرادی که دندان های قهوه ای دارند کمتر. اگر دندان های شما خاکستری یا بنفش است، به احتمال زیاد این روش درمانی برای شما موثر نخواهد بود و باید از روش های دیگری برای اصلاح رنگ دندان ها استفاده کنید.

ایمن ترین راه برای سفید کردن دندان در خانه چیست؟

مطمئن ترین روشی است که ممکن است غلظت بسیار کمی از ماده سفید کننده داشته باشد یا زیر نظر دندانپزشک انجام شود. به همین دلیل باید با دندانپزشک مشورت کنید.

با روش ژل و پلاک که زیر نظر دندانپزشک انجام می شود، چون دستگاه مخصوصی برای شما ساخته شده، احتمال بیرون آمدن ژل بسیار کم است. علاوه بر این، دندانپزشک ژل بلیچینگ صحیح را در اختیار شما قرار می دهد و دستورالعمل های لازم را برای اطمینان از انجام صحیح کار به شما می دهد. با این حال، قبل از تمام این مراحل، او صورت شما را به طور کامل معاینه می کند تا مطمئن شود که این درمان برای شما مناسب است و لکه های روی دندان شما با سفید کننده پاک می شود. در غیر این صورت بهتر است از روش های دیگری مانند لمینت یا کامپوزیت استفاده کنید.

روش استفاده از ژل و پلاک سفید کننده چیست؟

ابتدا ژل را داخل گچ قرار دهید. فقط مقدار کمی ژل بریزید تا کمتر بیرون بیایند. فقط می توانید ژل را در قالب دندانی که می خواهید سفید کنید بریزید.

سپس پلاک را روی دندان های خود قرار دهید.

ژل هایی که ظاهر می شوند را با یک سواب پنبه ای خیس یا مسواک به دقت بردارید.

تا زمانی که پزشک به شما دستور داده است، قرص را در دهان خود بگذارید.

پس از اتمام کار و برداشتن تخته، آن را با مسواک و آب گرم به خوبی تمیز کنید.

مسواک زدن قبل و بعد از مسواک زدن را فراموش نکنید.

آیا نتایج بلیچینگ خانگی دائمی است؟

č به طور کلی پذیرفته شده است که اثر سفید کردن دندان دائمی نیست. دندان‌ها برای مدتی سفید می‌مانند، اما پس از چند ماه یا سال (بسته به مراقبت شما) دوباره لکه‌دار می‌شوند و تغییر رنگ می‌دهند.

چگونه بعد از بلیچینگ دندان ها را سفید نگه داریم؟

پس از سفید کردن دندان ها، باید به طور مرتب مسواک بزنید تا طول درمان طولانی شود. چای، قهوه، نوشیدنی ها و غیره. از مصرف غذاهای اسیدی و تانیک خودداری کنید یا آن را محدود کنید. بهتر است بلافاصله دهان را با آب بشویید.
 

 

مراجعه به سایت: https://drsheidaclinic.com/teeth-bleaching/

  • ادمین

بهترین متخصص قلب را پیدا کنید

ادمین | شنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر


قلب یکی از مهم ترین و حیاتی ترین اعضای بدن انسان است. بدون قلب سالم، زندگی می تواند بسیار دشوار باشد. قلب وظیفه تامین خون، اکسیژن و غذای بدن را بر عهده دارد. داشتن ضربان قلب ایمن در قفسه سینه بدون شک یکی از مهم ترین بخش های یک فرد سالم است. به طور مشابه در مورد مشکلات قلبی، یافتن بهترین متخصص قلب برای یافتن علت اصلی این مشکلات برای همه بسیار مهم است. با این مقاله همراه باشید تا بهترین متخصصان قلب، شرح شغل و اطلاعات بیشتری که باید در مورد متخصص قلب بدانید.

ویژگی های متخصص قلب و عروق

برای یافتن بهترین متخصص قلب، باید برخی از ویژگی های مهم یک متخصص را بدانید.

داشتن تحصیلات مرتبط و مدرک علمی معتبر

تجربه و مهارت کافی در زمینه بیماری های قلبی عروقی داشته باشد

توانایی تشخیصی بالا

توانایی ارتباط با بیماران و گرفتن شرح حال دقیق

صبر، دقت و زمان کافی برای گوش دادن به داستان بیمار داشته باشید.

امکان انجام انواع آزمایشات و معاینات بر اساس نیاز بیمار

توانایی انجام فعالیت های لازم در شرایط اورژانسی بیمار

شناخت و تسلط بر روش های مختلف درمانی بر اساس نیاز بیمار

استفاده از انواع روش های درمانی، از جمله درمان دارویی

شرح کامل وضعیت بیمار برای بیماران و کارکنان

وظایف متخصص قلب چیست؟

بدون شک اگر مشکلی برای یکی از ما یا عزیزانمان پیش بیاید، بسیار نگران و مستأصل می شویم و به دنبال راه حل می گردیم. در آن زمان حضور پزشک با تسلط و مهارت کافی بسیار ضروری است. پزشکی که می تواند:

اکنون با آرامش وضعیت بیمار را مشاهده کنید.

تاریخچه پزشکی بیمار را مرور کنید تا به طور کامل شرایط گذشته و حال بیمار را درک کنید

سوابق پزشکی بیمار را بررسی کنید

شرح حال کامل بیمار را به زبان خودشان بپرسید (مهمترین بخش درمان گوش دادن به شرح حال بیمار است)

نکته بسیار مهم در مراجعه به متخصصین قلب این است که با انجام اقدامات تشخیصی غیر تهاجمی مانند سی تی آنژیوگرافی و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی قلب در بسیاری از موارد نیاز به انجام اقدامات تهاجمی و جراحی و آنژیوگرافی تهاجمی برطرف خواهد شد.

زمینه های فعالیت متخصصین قلب و عروق

با توجه به موارد فوق، متخصصین قلب را می توان به چند دسته تقسیم کرد:

هیچ متخصص قلب مداخله ای وجود ندارد: چنین متخصصی فقط از آزمایش ها و معاینات غیر تهاجمی استفاده می کند.

متخصص قلب غیر تهاجمی: کسانی که با مشکلات مربوط به سیستم قلبی عروقی به پزشک مراجعه می کنند و پس از انجام آزمایشات مختلف نیاز به تجویز دارو دارند می توانند به این دسته از متخصصین قلب مراجعه کنند.

متخصص قلب مداخله ای: در مواجهه با برخی بیماری ها مانند نقص دریچه قلب یا بیماری شریان محیطی، برخی درمان ها مانند آنژیوگرافی، استنت گذاری، ترمیم دریچه میترال و غیره مورد نیاز است.

متخصص ریتم قلب: پزشکی که ضربان قلب و ریتم قلب را با استفاده از ابزارهای مختلف ارزیابی می کند، در صورت لزوم آزمایشاتی را انجام می دهد و سپس دارو تجویز می کند.
رفرنس: https://pezeshke-shahr.com/قلب-و-عروق/پزشک-متخصص-قلب-در-شیراز/

  • ادمین

از کجا می توان چادر ماشین خرید؟

ادمین | دوشنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴ ق.ظ | ۰ نظر


این ابزار نقش بسیار موثری در محافظت از بدنه خودرو دارد و می توان گفت اگر می خواهید رنگ خودروی شما بیش از حد معمول ماندگاری داشته باشد، استفاده از سایه بان خودرو را فراموش نکنید.

با توجه به اهمیت این موضوع اطلاعات کامل و دقیقی در مورد این موضوع در اختیار شما قرار می گیرد. اگر می خواهید از معرفی بهترین نوع چادر خودرو برای خودروهای ایرانی و خارجی مطلع شوید تا پایان با ما همراه باشید.

کاربرد چادر ماشین:

به عبارت ساده، چادر ماشین به عنوان یک پارکینگ سیار برای ماشین ها عمل می کند. کاربرد و اهمیت چادر ماشین زمانی نمایان می شود که پارکینگ نداشته باشید و مجبور باشید ماشین خود را بیرون از محوطه و در محیط باز و در معرض باد و باران و انواع تصادفات پارک کنید. ماشین..

هنگامی که یک چادر ماشین به صورت استاندارد دوخته می شود و به درستی به ماشین متصل می شود، از ماشین شما در برابر آسیب هایی مانند باران اسیدی، آفتاب و حیوانات و بسیاری از عوامل دیگر مانند خط و خش و بریدگی رنگ روی بدنه خودرو محافظت می کند. شکستن زودهنگام سفارشات ممنوع است.

البته بهتر است برای هر فصل از بهترین موتورخانه استفاده کنید. در ادامه این مقاله بیایید چندین نوع موتورخانه را تصور کنیم:

زمان چادر چهار فصل

زیرا در گذشته بسیاری از رانندگان برای هوای گرم از چادرهای ماشینی نازک و برای هوای سرد از چادرهای ضخیم ماشین استفاده می کردند و این امر هزینه های نسبتا بالایی را برای آنها به همراه داشت. شرکت های مختلفی از جمله برند لوکس سهیل اقدام به تولید چادر خودروهای چهارفصل کرده اند. انواع این مدل چادر را می توانید با جستجو در عبارت (چادر ماشین لوکس سهیل) در گوگل بیابید.

یکی از اصلی ترین نکاتی که در هنگام معرفی این چادر خودرو می توان گفت این است که ضخیم نبودن آن به حدی است که گردش هوا را مسدود کرده و از داغ شدن خودرو جلوگیری کند و نیازی به پاره شدن در هنگام چرخش نباشد.

چادر ماشین ضد آب

این چادرها دارای روکش ضد آب هستند که به شما این اطمینان را می دهد که در فصولی که احتمال بارندگی وجود دارد می توانید وسیله نقلیه خود را با خیالی آسوده و با خیالی آسوده در محیط باز پارک کنید و نگران نفوذ آب و رطوبت نباشید. سطح بدن البته شایان ذکر است که برند لوکس سهیل دارای چادرهای ماشینی با خواص متمایز است که فقط برای ضد آب طراحی شده اند.

قیمت چادر ماشین

سایبان خودرو با توجه به جنس به کار رفته در آن مانند زنجیر یا روکش پی وی سی و حتی نوع دوخت آن متفاوت است و بنابراین قیمت چادر خودرو قیمت ثابتی نیست. نوع چادر و قیمت چادر ماشین نیز متفاوت است. البته بازه قیمتی سایبان خودرو در حالت استاندارد از 340 هزار تومان تا 1 میلیون متغیر است.

بهترین سایبان خودرو برای خودروهای خارجی و ایرانی را معرفی می کنیم

برای هر کاربر بسته به نوع سلیقه یا نیاز، بهترین چادر ماشین تعریف متفاوتی دارد. پس نمی توان گفت چادر ماشینی که این ویژگی را دارد چادر خوبی است و چادری که این ویژگی را دارد چادر ماشین خوبی نیست.

با این حال، ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر آفتاب، ضد آب بودن و زیپ قوی وجود دارد که هر چادر خوبی باید داشته باشد.

در همین حال، در اینجا نمونه هایی از بهترین انواع سایبان برای وسایل نقلیه مختلف آورده شده است:

خیمه غرور

یکی از بهترین انواع چادرهای بادی چادر پشتی پشمکی می باشد که نرم و نوازش کننده بوده و لایه داخلی بدنه را از آسیب و خط و خش محافظت می کند.

چادر ماشین سریع

چادر فست اتو، خودرویی جوان و بیشتر اسپرت است. باید مطابق با ساختار خودرو به نظر برسد. برای این منظور یک بازو به رنگ خاکستری یا یک بازو مشکی است و ضمن حفظ زیبایی خودرو، لکه ای نیستند و حتی با زیپ های تعبیه شده در قسمت درب، کاربر می تواند بدون برداشتن به داخل خودرو دسترسی داشته باشد. چادر

کپور ماهی قزل آلا

بستگی به ترجیحات مالک خودرو سمند دارد. سازندگان مختلف از جمله لوکس سهیل مدل های زیادی از چادرهای خودرو برای این نوع خودروها دارند که یکی از پرفروش ترین چادرهای خودرو سمند است. برای خرید انواع مدل خودرو سمند می توانید به سایت لوکس سهیل مراجعه کنید.

چادر پژو 405

مجموعه ای از چادرها برای پژو 405 طراحی شده است که سال هاست در بازار خودروی ایران مورد تقاضا بوده و خودروی جاده ای محسوب می شود.

دانا

خودروی دان به ظاهر جسور و زیبای خود معروف است، چون قیمت آن از سایر خودروهای ذکر شده بالاتر است، باید چادر باکیفیت تر و محافظ تری خریداری کنید. برای این منظور چادری را پیشنهاد می کنیم که از بیرون ضد آب و از داخل نرم است که در برابر آسیب های فیزیکی نیز محافظت می کند.

واردات صحنه های خودروهای خارجی

امروزه انواع خودروهای خارجی از چین، روسیه، کره جنوبی و ... وارد ایران شده است. و بسیاری از صاحبان این خودروها در تلاش برای یافتن چادر برای خودروی خود هستند و به دلیل فراوانی خودروهای خود حتی نمی توانند آن را پیدا کنند.

اما لاکچری سهیل انواع سقف خودرو را برای تمامی خودروهای ایرانی و خارجی تولید می کند و لاکچری سهیل امکان سفارش سقف تکی برای هر خودرو را آسان می کند.

مطالعه از منبع: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/چادر-خودرو/ایرانخودرو-چادر-خودرو/چادر-دنا/ 

  • ادمین

سرویس خواب اضطراری

ادمین | جمعه, ۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵ ق.ظ | ۰ نظر


چوب راش محبوب ترین چوب برای ساخت تخت و مبلمان است. بسیاری از مشتریان هنگام خرید به دنبال تخت های چوب راش هستند. در این مقاله دلایل اصلی محبوبیت این چوب را به شما می گوییم پس باید در هنگام خرید محصولات خواب خود به تخت خواب با این مواد توجه کنید.

چوب راش چیست؟

راش از خانواده Fagaceae است و شامل ده گونه مختلف است. این درخت در بسیاری از کشورها از جمله ایران رشد می کند و در شرایط محیطی مناسب می تواند تا 80 تا 100 متر رشد کند. یکی از ویژگی های اصلی چوب راش رنگ منحصر به فرد آن است. رنگ کرم رز و رگه های لکه دار این نوع روتختی را برای انواع دکوراسیون منزل مناسب کرده است.

از آنجایی که سنگین و مستحکم است در تولید مبلمان تختخواب کاربرد فراوانی دارد. این تخته به خوبی کار می کند و به راحتی ساخته می شود. همچنین روش خشک سریع است و می توان در مدت زمان کوتاهی از چوب چیزهای مختلف ساخت.

اجزای بستر در راش

یکی از نکات مهم در خرید تخت چوبی راش توجه به پایه های آن است. پایه های این تخت ها از چوب راش بسیار براق، زیبا و محکم ساخته شده است. داخل حصیر را نیز با پشم گوسفند پر می کنم تا استحکام و زیبایی آن بیشتر شود. در پایه تخت چوبی راش می توانید از پارچه های رنگی برای تغییر رنگ تخت استفاده کنید.

قیمت تخت چوبی راش با طرح های مختلف مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است زیرا این تخت بسیار مستحکم و مقرون به صرفه است. https://homefixboutique.com/products/rush-bed

6 مزیت سرویس خواب چوب راش

خرید تخت خواب چوب راش با توجه به مزایای بسیار می تواند انتخاب بسیار هوشمندانه ای باشد. در این قسمت به 6 مزیت اصلی چوب راش می پردازیم که آن را برای ساخت تختخواب مناسب می کند:

1. انعطاف پذیری

اولین مزیت این چوب انعطاف پذیری آن است، اگر به دنبال تخت منحنی هستید باید خرید تخت چوبی را در اولویت قرار دهید. این نوع چوب بسیار مقاوم و مناسب برای ساخت تخت و مبلمان و هر نوع چوب خاصی است.

2. دوره

چوب راش غیر متخلخل و دارای سطح متراکم و محکم است. این خواص باعث می شود بستر چوب راش دوام بیشتری داشته باشد و در برابر خط و خش، بریدگی و فشار مقاوم باشد.

3. سپر

چوب راش اثر قوی دارد و فشار و وزن بالا را به خوبی تحمل می کند این خاصیت توضیح می دهد که چرا از این چوب برای ساخت تخت استفاده می شود. تانیل چوب با توجه به قیمت تخت چوبی راش، این محصول می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

4. اقتصادی

قیمت تخت چوب راش نسبت به سایر چوب های سخت مقرون به صرفه و مناسب می باشد. بنابراین خرید تخت از چوب راش می تواند انتخابی اقتصادی و مناسب باشد.

5. تعمیر و نگهداری آسان

چوب راش در طول سالیان به نگهداری کمی نیاز دارد، اما اگر برای تخت راش اتفاقی بیفتد، به راحتی قابل تعمیر است.

6. سان بو

برخی از بوی چوب مشتریان را از خرید تخت چوبی منصرف می کند، اما چوب بویی ندارد و صاف و تمیز است تا مردم را خوشحال کند.

فضای داخلی اتاق با تخت از چوب راش

معمولا با تخت های چوب راش رنگ پارچه روی تخت خنثی و ساده است تا زیبایی چوب را به رخ بکشد. برخی از درختان رنگ خاکستری و رنگ های گرم دارند اما زیبایی رنگ چوب راش بسیار خاص و زیباست.

قبل از خرید تختی از چوب راش می توانید اتاق را با کاغذ دیواری ساده با نقوش گل بپوشانید و تخت را در وسط اتاق قرار دهید. فراموش نکنید که تخت‌های این سبک، اتاق را شیک و کلاسیک می‌کنند و راحتی و دوام نیز کیفیت محصول را تضمین می‌کند.

چوب راش ایران

اگر تا به حال به تخت خواب های قدیمی نگاه کرده باشید،سرویس خواب راش تانیل چوب  متوجه می شوید که دوام و استحکام آن ها به دلیل چوب به کار رفته در آن هاست که همان چوب راش است. چوب راشی مورد استفاده در مبلمان و تخت خواب در کشور ما معمولا از ترکیه یا گرجستان وارد می شود. البته در ایران درختان چغندر زیاد است اما در جنگلداری نگهداری می شود و بیشتر چغندرهای موجود از طریق ترکیه وارد می شود. تخت‌خواب‌های چوبی، کفپوش، مبلمان و غیره که به‌صورت محلی بازسازی شده‌اند. برای ایجاد استفاده می شود

  • ادمین

متن آهنگ به جادوی چشم تو شیدا شدم سالار عقیلی

به جادوی چشم تو شیدا شدم!♫!
ز خود گم شدم، در تو پیدا شدم!♫!
من آن قطره بودم که با موج عشق!♫!
در آغوش مهر تو دریا شدم!♫!

https://musicdel.ir/single-tracks/94674/

  • ادمین