گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

۱ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

سیستم های خنک کننده کامپیوتر را بشناسید

ادمین | چهارشنبه, ۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

 انتخاب یک سیستم خنک کننده ی مناسب برای کامپیوتر یکی از مهم ترین عواملی است که کاربران باید هنگام خرید کامپیوتر مد نظر قرار دهند؛ چرا که کیس و سایر تجهیزات کامپیوتر خیلی زود گرم می شوند و دمای زیادی را تولید می کنند به گونه ای که در کامپیوترهایی که برای فعالیت های پیچیده مورد استفاده قرار می گیرند و مدت زمان استفاده از آنها زیاد است امکان ذوب شدن کیس و سایر ملزومات آن وجود دارد. حتما خود شما هم بعد از یک مدت طولانی استفاده ی بدون وقفه از کامپیوتر متوجه شده اید که سیستم شما داغ شده است و شاید این امر موجب استرس شما شده باشد که ممکن است کامپیوتر شما خراب شود. اما با سیستم های خنک کننده ی کامپیوتر می توانید امکان گرم شدن سیستم خود را به حداقل برسانید و یا از بین ببرید.

https://baelm.net/191194-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%88-%d8%a2%d9%86%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%b2-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%d8%b1%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%b5.html

افراد در خرید و نصب سیستم های خنک کننده ی کامپیوتر دو دسته هستند: یک گروه افرادی هستند که به دنبال ساده ترین راه هستند و ترجیح می دهند با خرید کامپیوتر و کیس از شرکت های معتبر تمام تجهیزات و امکانات کامپیوتر از جمله سیستم خنک کننده را به طور یک جا خریداری نمایند. و اما گروه دوم آن دسته از افرادی هستند که به دلیل علاقه ای که به اسمبل کردن کامپیوتر خود دارند ترجیح می دهند قطعات کامپیوتر را به صورت جدا خریداری نمایند و  سپس آنها کنار هم قرار دهند.

از آنجایی که انواع سیستم های خنک کننده ی کامپیوتر وجود دارند  افرادی که میخواهند برای کامپیوتر خود سیستم خنک کننده بخرند معمولا سردرگم می شوند که کدام سیستم خنک کننده  برای کامپیوترشان مناسب است. ما در این مقاله سعی داریم تعدادی از سیستم های خنک کننده کامپیوتر را معرفی کنیم تا شما بتوانید از بین آنها سیستم کولینگ مناسب را برای کامپیوتر خود انتخاب کنید.

  1. سیستم خنک کننده ی هوایی

سیستم های خنک کننده ی هوایی یکی از محبوب ترین و در عین حال ساده ترین سیستم های خنک کننده هستند که برای کنترل دمای پردازنده ها و سایر قطعات کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرند.  این خنک کننده ها معمولا هنگام خرید پردازنده به مشتری عرضه می گردند. شیوه ی کار این خنک کننده ها بدین صورت است که یک فن دقیقا بر روی دیسک و سایر قطعات کامپیوتر قرار می گیرد و حرارت را به بیرون هدایت می کند.

مزایای استفاده از  سیستم خنک کننده ی هوایی

  • ارزان بودن نسبت به سایر سیستم های خنک کننده
  • نصب و راه اندازی آسان

معایب سیستم های خنک کننده ی هوایی

  • بهره وری نسبتا پائین
  • امکان تغییر موقعیت با فشار و دمای بالا  زیرا دفع کننده ی فلزی حرارت این خنک کننده ها به صورت موازی کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

 

 

  1. سیستم های خنک کننده ی آبی

سیستم های خنک کننده ی آبی نسبت به فن های سنتی، به ویژه هنگامی که کاربر پردازش های بسیار سنگین و پیچیده را با سیستم خود انجام می دهد، قدرت فوق العاده ای در خنک کردن قطعات مختلف کامپیوتر دارند. این سیستم های خنک کننده به دو صورت سیستم های خنک کننده ی مدار بسته و سیستم های خنک کننده ی مدار باز در دسترس می باشند.

مزایای استفاده از  سیستم خنک کننده ی آبی

  • محدودیت استفاده از فن خنک کننده وجود ندارد.
  • صدا تولید نمی کند لذا در سکوت آرامی می توانید کار خود را انجام دهید.
  • امکان استفاده ی بهینه از فضای داخل کیس وجود دارد.
  • فضای کمتری را اشغال می کند.

معایب سیستم های خنک کننده ی آبی

  • قیمت نسبتا بالا
  • مشکلات نصب و راه اندازی
  • هنگام خرید حتما به کیفیت مایع خنک کننده توجه نمائید.

 

و اما نتیجه گیری نهایی

شاید نتوان یک نسخه برای همه ی کامپیوتر ها تجویز کرد و گفت کدام سیستم خنک کننده بهترین است. اما تجارب اینگونه می گویند که سیستم های خنک کننده ی هوایی می توانند نیاز کامپیوتر های اداری و خانگی را رفع کنند. اما اگر شما میخواهید قطعات کامپیوتر خود را به بهترین نحو ممکن خنک کنید سیستم های خنک کننده ی آبی گزینه ی مناسبت تری هستند.

 

  • ادمین