گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

یک امتحان در Nauryz وجود خواهد داشت!

ادمین | جمعه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳ ق.ظ | ۰ نظر


نوروز زمان بسیار خوبی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور است. به طور معمول، در این مدت، دانش آموزان دروس اصلی را یاد می گیرند و به طور خلاصه یا مسلط به مباحث از کلاس دوازدهم می شوند. با توجه به مشاهدات و رفت و آمدهای خانواده ها در عید نوروز، خانه مکان مناسبی برای مطالعه نیست و نمی توان با تمرکز کامل مطالعه کرد. علاوه بر این، اکثر کتابخانه ها و مراکز تحقیقاتی نیز در ایام نوروز تعطیل هستند. شرکت در نوروز اردو بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. امروز در این مقاله در مورد اردوهای نوروزی دانشجویان کنکور و تاثیر آن ها صحبت می کنیم و در نهایت ویژگی های بهترین اردوی نوروزی را با شما در میان می گذاریم تا بتوانید بهترین اردوی عید را برای خود انتخاب کنید. . تا انتها با ما همراه باشید.


رشته تحصیلی نوروزی چیست؟

قبل از رفتن به اردوی نوروزی، ابتدا با هم بررسی کنیم که اردوی نوروزی به چه معناست. همانطور که بارها شنیده اید، در صورت استفاده موثر، ایام نوروز می تواند به ویژه برای دانش آموزان از جمله داوطلبان کنکور مفید باشد. با توجه به دو مرحله بودن کنکور، اگر در کنکور اول مردود شوید، کنکور دوم بعد از عید سعید قربان می تواند آمادگی شما را به حداکثر برساند.

کمپ آموزشی همان طور که از نامش می توانید تصور کنید شرایطی را برای شما فراهم می کند که در محیطی آرام و مناسب مطالعه و یادگیری داشته باشید و در کنار هم به تفریح ​​بپردازید تا خستگی شما را برطرف کند. اردوهای تحصیلی معمولاً در دانشگاه های برتر ایران مانند دانشگاه شریف، خازه نصیر، دانشگاه امیرکبیر، تهران، اصفهان و ... برگزار می شود. . توصیه ما به شما این است که اگر وضعیت منزل شما برای تحصیل مناسب نیست ثبت نام کرده و در این اردوی تحصیلی شرکت کنید. پس با هم مزایا و معایب اردوی زمین شناسی نوروز را بررسی می کنیم



مزایای اردوی تحصیلی نوروز چیست؟

اگر قبل از ثبت نام و شرکت در اردوهای تحصیلی خوب تحقیق کنید و یک اردوی عید با کیفیت را انتخاب کنید، مزایا و فواید زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

1) از هیاهوی خانه دور شوید!

همانطور که گفتم اکثر خانه ها به دلیل بازدید و بازدید در ایام عید بسیار شلوغ و شلوغ است و به دلیل پخش برنامه های جذاب تلویزیونی، مطالعه در منزل کمی سخت خواهد بود. با حضور در اردوی نوروزی این امکان را دارید که با تمرکز کامل در محیطی آرام و به دور از سروصدا و حواس پرتی مطالعه کنید.

2) یک محیط آموزشی ایجاد کنید!

اگر در محیطی هستید که همه به طور جدی مشغول درس خواندن و مطالعه هستند، شما هم به طور تصادفی درس می خوانید و مطالعه می کنید و همگام با رقبای خود پیش می روید! این فضای یادگیری در محیط کمپ برای شما بسیار مفید خواهد بود و ناخودآگاه تلاش شما را دو چندان می کند.

3) برنامه منظمی داشته باشید

به طور کلی در اکثر اردوهای تحصیلی از ابتدا تا پایان روز یک برنامه منظم دارید که در آن همه چیز ذکر شده و همه چیز برنامه ریزی شده است. زنگ های تفریحی نیز در بین درس ها گنجانده شده است تا دانش آموزان بتوانند استراحت کنند و با دانش آموزان دیگر معاشرت کنند.

4) افزایش انگیزه

همانطور که اشاره شد، اردوهای نوروزی معمولا در دانشگاه های معتبر برگزار می شود و حضور در فضای آن دانشگاه ها باعث تقویت روحیه و روحیه می شود. همچنین مشاوران می توانند با سخنرانی های انگیزشی روحیه و انگیزه دانش آموزان را تقویت کنند.

5) کلاس های اشکال زدایی

اگر برخی از اردوها دارای دوره های عیب یابی و جمع بندی دانش آموزی هستند، می توانید در زمان بسیار کوتاه و فشرده نکات کلیدی را مرور کنید و آمادگی خود را افزایش دهید.



بدترین رشته های تحصیلی در نوروز کدامند؟

همانطور که حضور در یک اردوی نوروزی با کیفیت خوب فواید زیادی دارد، حضور در اردوی عید با کیفیت پایین هم می تواند بیهوده و حتی مضر باشد! متاسفانه برخی موسسات و مدارس با تبلیغات گسترده دانش آموزان را با وعده های عجیب و غریب فریب می دهند و دانش آموزان زیادی را جذب می کنند.

1) اتلاف وقت

اگر کیفیت اردویی که در آن ثبت نام می کنید پایین باشد، نمی توانید به درستی موضوع را مطالعه کنید، در نتیجه علاوه بر اینکه هیچ سودی نخواهید داشت، وقت شما نیز تلف می شود.



۲) خستگی و فرسودگی دانش آموزان

بسیار مهم است که برنامه ریزی در محل مطالعه صحیح باشد و زنگ تفریح ​​را برای بقیه دانش آموزان تنظیم کنید تا دانش آموزان خسته و فرسوده نشوند. همانطور که می دانید اکثر دانش آموزان در این زمان بیش از 12 ساعت در روز درس می خوانند و در صورت عدم برنامه ریزی مناسب برای مطالعه، دانش آموزان خسته و خسته می شوند و تنها چند روز از اردو، خسته نمی شوند. کار می تواند ادامه یابد.



3) نگران و کوته بین بودن

ایجاد نظم و شرایط مناسب برای دانش آموزان در این اردوها وظیفه متولیان امر است. همچنین دانش آموزان با شرکت در آزمون باید از خوب درس خواندن خود اطمینان حاصل کنند تا دانش آموزان خوب درس بخوانند و در امتحان موفق شوند. متاسفانه در برخی اردوهای بی کیفیت از متولیان کم تجربه و بی دقتی استفاده می شود که هیچ ارتباطی با دانش آموزان ندارند و برخی دانش آموزان از این فرصت سوء استفاده کرده و محیط را به هم می ریزند.
 

  • ادمین

علائم انسداد روده در کودکان + افراد مسن: درمان آن

ادمین | جمعه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴ ق.ظ | ۰ نظر

انسداد روده یکی از اختلالاتی است که در دستگاه گوارشی رخ می‌دهد و از نوع خفیف تا شدید در افراد دیده می‌شود. این بیماری می‌تواند در سنین مختلف از نوزادی تا بزرگ‌سالی افراد را درگیر کند. انسداد روده می‌تواند به‌طور جزئی و کامل اتفاق بیفتد که هرکدام از آن‌ها می‌توانند عوارض جدی را در پی داشته باشند. ما در این مقاله از مجله جوان ایرانی قصد داریم با بیماری انسداد روده بیشتر آشنا شویم و در ارتباط با علائم و علت آن صحبت خواهیم کرد. اگر تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید رابطه فتق و انسداد روده و همچنین راه‌های درمان بیماری انسداد روده را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

 

انسداد روده چیست؟
انسداد روده چیست؟
روده شما حدود 28 فوت طول دارد. این بدان معنا است که غذاهایی که می‌خورید، قبل از هضم کامل و دفع، راه طولانی در پیش دارند. روده‌های شما این کار را با استفاده از انقباضات ماهیچه‌ای که در حرکتی موج مانند حرکت می‌کنند، کامل می‌کنند. این انقباضات ماهیچه‌ای که به‌عنوان پریستالسیس شناخته می‌شوند غذای هضم شده شما را به جلو می‌برند. بااین‌حال اگر چیزی مانند مشکلات عضلانی یا عصبی این حرکت را کند یا مسدود کند، نتیجه می‌تواند ترافیک بزرگی در روده شما باشد. ایلئوس اصطلاح پزشکی برای این عدم حرکت در جایی در روده است که منجر به انسداد روده می‌شود. این بدان معنا است که هیچ ماده غذایی، گاز یا مایعی نمی‌تواند از آن عبور کند. این می‌تواند به‌عنوان یک عارضه جانبی پس از جراحی باشد. بااین‌حال، دلایل دیگری برای این وضعیت وجود دارد. ایلئوس یک نگرانی جدی است. بااین‌حال، افراد مبتلا به ایلئوس اغلب نمی‌دانند که غذا در روده‌هایشان جمع می‌شود، بنابراین به خوردن ادامه می‌دهند. این موضوع ماده بیشتری را به سمت تجمع سوق می‌دهد. بدون درمان، ایلئوس می‌تواند روده را سوراخ یا پاره کند. این باعث می‌شود محتویات روده که دارای سطوح بالایی از باکتری هستند به قسمت‌هایی از حفره بدن شما نشت کند. این موضوع می‌تواند کشنده باشد. اگر ایلئوس یا انسداد روده رخ دهد مهم است که در اسرع وقت درمان شود.

 

علائم انسداد روده
علائم انسداد روده
انسداد روده می‌تواند باعث ناراحتی شدید شکمی شود. علائم مرتبط با انسداد روده را در افراد مختلف در ادامه آورده‌ایم.

علائم انسداد روده در کودکان
بیماری انسداد روده معمولاً در همه سنین ممکن است ایجاد شود و در کودکان نیز اتفاق خواهد افتاد. انسداد روده در نوزادان بیشتر علت مادرزادی دارد و در کودکان بیشتر به علت بیماری کرون که یک بیماری التهابی روده و پیچ‌خوردگی است رخ می‌دهد. از علائم انسداد روده در کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 

حمله‌های متناوب درد شدید شکم
نفخ و ناتوانی در اجابت مزاج
استفراغ
مخاط آلوده به خون روی مدفوع
تب
تورم شکم
پارگی بخشی از روده
علائم انسداد روده در افراد مسن
گرفتگی شکم
از دست دادن اشتها
احساس سیری
یبوست
عدم توانایی در عبور گاز
تورم شکم
حالت تهوع
استفراغ

 


علت انسداد روده
علت انسداد روده
انسداد روده پس از جراحی شایع است؛ زیرا اغلب داروهایی برای افراد تجویز می‌شود که می‌تواند حرکت روده را کند کند. این یک نوع ایلئوس فلجی است. در این حالت روده مسدود نمی‌شود. بلکه به‌درستی حرکت نمی‌کند. نتیجه حرکت اندک یا بدون حرکت غذای هضم شده از طریق روده است. نمونه‌هایی از داروهایی که می‌توانند باعث ایجاد انسداد روده شوند عبارت‌اند از:

هیدرومورفون
مورفین
اکسی کدون
داروهای ضدافسردگی سه حلقه‌ای مانند آمی تریپتیلین و ایمی پرامین (توفرانیل)

 


بااین‌حال چندین علت احتمالی دیگر برای ایلئوس وجود دارد. شامل:

سرطان روده
دیورتیکولیت
بیماری پارکینسون که بر عضلات و اعصاب روده تأثیر می‌گذارد.
بیماری کرون که به‌ندرت باعث انسداد می‌شود اما ممکن است به دلیل التهاب خود ایمنی باعث ضخیم شدن دیواره‌های روده شود.
یک چسبندگی ممکن است روده شما را به اندام مجاور یا به دیواره شکم شما بچسباند. این ممکن است باعث انسداد شود.
فتق زمانی رخ می‌دهد که بخشی از روده از طریق دیواره عضلانی شکم برآمده می‌شود. اگر روده به دام بیفتد فتق ممکن است باعث انسداد شود.
تومور ممکن است باعث انسداد روده شود.
یک جسم خارجی می‌تواند روده را مسدود کند. جسم خارجی چیزی غیر از غذایی است که بلعیده می‌شود.
تا شدن بخشی از روده در قسمت دیگری از روده ممکن است باعث انسداد روده شود.
پیچ‌خوردگی روده
این‌ها شایع‌ترین علل انسداد روده در بزرگ‌سالان هستند. کودکان همچنین ممکن است ایلئوس داشته باشند. انواژیناسیون شایع‌ترین علت ایلئوس در کودکان است. این‌ زمانی است که بخشی از روده به درون خود می‌لغزد.

شایع ترین علت انسداد روده
علائم گوارشی شایع‌ترین علائم انسداد روده هستند. معده و روده شما شروع به پر شدن از گاز می‌کند که نمی‌تواند از رکتوم خارج شود. این باعث می‌شود که شکم ظاهری سفت و متورم به خود بگیرد. اگر این علائم را به‌خصوص پس از جراحی تجربه کردید مهم است که فوراً به پزشک مراجعه کنید.

 

آیا انسداد روده خطرناک است؟
انسداد روده خطرناک است؟
انسداد روده ممکن است در شدت‌های متفاوت ایجاد شود. در صورت تشخیص و درمان دور هنگام این عارضه فرد دچار مشکلات زیادی خواهد شد. ازجمله این مشکلات می‌توان به عدم اجابت مزاج اشاره کرد که در این صورت شکم فرد کار نمی‌کند و به‌تدریج درد شکم و تورم شکم ظاهر می‌شوند. در صورت عدم درمان به‌موقع بیمار ممکن است دچار پارگی روده شود. بهتر است در صورت مشاهده علائم یادشده انسداد روده فرد فوراً به پزشک مراجعه کند. در برخی از موارد فرد حتماً باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.

 

فتق و انسداد روده
بخشی از دیواره شکم را عضلات و فیبرها تشکیل داده‌اند که در برخی موارد ممکن است در این بخش‌ها ضعف ساختاری به وجود آید. درنتیجه بخشی از روده کوچک از طریق این ناحیه ضعیف شده بیرون می‌زند. برآمدگی که در زیرپوست ایجاد می‌شود فتق نام دارد. این بخش از روده که دچار فتق شده ممکن است دچار انسداد شود. فتق جزء شایع‌ترین علل انسداد روده است. عموماً فتق در نزدیک ناف، بین ناف و استخوان سینه، در محل برش جراحی بهبودیافته، نزدیک اندام تناسلی یا در قسمت بالای جلوی ران ظاهر خواهد شد. فتق عوارض جدی بسیاری دارد که یکی از آن‌ها انسداد روده است.

 

درمان خانگی انسداد روده
اگرچه گفته می‌شود که انسداد روده بیماری نیست که آن را دست‌کم بگیرید و بعد از مشاهده علائم باید حتماً و سریعاً به پزشک مراجعه شود تا پزشک شدت بیماری شما را تشخیص دهد؛ اما در طب سنتی درمان‌های خانگی برای این بیماری آورده شده است. بابونه به همراه شکر سرخ یکی از درمان‌های خانگی است که با درمان تورم، به هضم غذا کمک می‌کند. مصرف موضعی روغن بابونه نیز می‌تواند مؤثر باشد. برای این درمان لازم است که هرروز و هر سه ساعت یک‌بار روغن بابونه را بر روی شکم، روده‌ها و معده بمالید. انجیر نیز می‌تواند به درمان انسداد روده کمک کند زیرا دارای ترکیبات مؤثر برای درمان مشکلات سیستم گوارشی است. برای استفاده از انجیر 14 عدد انجیر را جوشانده و سپس آب آن را مصرف کنید. گل سرخ، روغن بادام تلخ، اسفناج و تخم کتان و روغن‌زیتون ازجمله موارد دیگری هستند که می‌توان از آن‌ها در درمان خانگی انسداد روده کمک گرفت.

 

درمان سریع انسداد روده
درمان انسداد روده
درمان ایلئوس به‌شدت آن بستگی دارد. شدت می‌تواند به این بستگی داشته باشد که آیا باعث انسداد جزئی یا کامل روده می‌شود یا اینکه ایلئوس فلجی است. بیشتر انسداد روده مربوط به جراحی ظرف 2 تا 4 روز پس از جراحی برطرف می‌شود. بااین‌حال اگر وضعیت بهبود نیابد برخی از افراد نیاز به جراحی دارند. البته در بسیاری از موارد نیز انسداد روده با دارو رفع خواهد شد اما توصیه می‌شود که در صورت مشاهده علائم سریعاً به پزشک مراجعه شود.

 

 

انسداد جزئی
گاهی اوقات شرایطی مانند بیماری کرون یا دیورتیکولیت به این معنی است که بخشی از روده حرکت نمی‌کند. بااین‌حال، برخی از مواد روده می‌توانند از آن عبور کنند. در این مثال اگر در غیر این صورت ثبات دارید پزشک ممکن است رژیم غذایی کم فیبر را توصیه کند. این می‌تواند به کاهش مدفوع حجیم کمک کند و دفع آن را راحت‌تر کند. بااین‌حال اگر این کار مؤثر نبود ممکن است جراحی برای ترمیم یا حرکت بخش آسیب‌دیده روده موردنیاز باشد.

 

انسداد کامل
انسداد کامل یک اورژانس پزشکی است. درمان به‌سلامت کلی شما بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال جراحی گسترده شکم برای برخی افراد مناسب نیست. این شامل افراد مسن و مبتلایان به سرطان روده بزرگ می‌شود. در این مورد پزشک ممکن است از استنت فلزی برای بازتر کردن روده استفاده کند. در حالت ایده آل، غذا با استنت شروع به عبور می‌کند. بااین‌حال ممکن است همچنان به جراحی شکم برای رفع انسداد یا قسمت آسیب‌دیده روده نیاز باشد.

 

انسداد روده فلجی
انسداد روده فلجی
درمان انسداد روده فلجی با کشف علت اصلی شروع می‌شود. اگر علت آن دارو باشد پزشک ممکن است بتواند داروی دیگری را برای تحریک حرکات دستگاه گوارش (حرکت روده) تجویز کند. یکی از داروهایی که ممکن است تجویز کنند متوکلوپرامید است. در صورت امکان قطع داروهایی که باعث ایجاد ایلئوس شده‌اند نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد. بااین‌حال شما نباید بدون تأیید پزشک مصرف یک دارو به‌ویژه یک داروی ضد افسردگی را قطع کنید. درمان بدون جراحی در مراحل در مراحل اولیه ایلئوس فلجی امکان‌پذیر است ممکن است همچنان نیاز به بستری شدن در بیمارستان برای دریافت مایعات مناسب به‌صورت داخل وریدی داشته باشید تا زمانی که مشکل به‌طور کامل برطرف شود. علاوه بر هیدراتاسیون مایع داخل وریدی پزشک ممکن است از رفع فشار بینی معده استفاده کند. در طی این روش یک لوله به داخل حفره بینی شما وارد می‌شود تا به معده شما برسد. لوله هوا و مواد اضافی را که در غیر این صورت ممکن است استفراغ کنید خارج می‌کند.

روده‌های شما بسیار طولانی هستند بنابراین می‌توانید بدون بخشی از آن‌ها نیز زندگی کنید. درحالی‌که ممکن است بر روند هضم تأثیر بگذارد، اکثر مردم با برداشتن بخشی از روده زندگی سالمی دارند. در برخی موارد پزشک ممکن است مجبور شود کل روده شما را خارج کند. در این مورد پزشک یک کیسه مخصوص به نام استومی ایجاد می‌کند. این کیسه به مدفوع اجازه می‌دهد تا از دستگاه گوارش باقیمانده شما تخلیه شود. شما باید از استومی مراقبت کنید اما بعد از ایلئوس می‌توانید بدون روده زندگی کنید.

 

کلام آخر
در این مقاله از مجله جوان ایرانی سعی کردیم در ارتباط با بیماری انسداد روده بیشتر بدانیم. برای تشخیص این بیمار حتماً بعد از دیدن اولین علائم به پزشک مراجعه کنید تا پزشک به تشخیص درست بپردازد. تشخیص و درمان به‌موقع می‌تواند از عوارض خطرناک این بیماری جلوگیری کند. در صورت عدم درمان این بیماری ممکن است فرد دچار نکروز، پریتونیت و عوارض دیگر شود. امیدواریم با خواندن این مقاله و آگاهی از علائم و علت بیماری انسداد روده توانسته باشیم به بهبود چشم‌انداز و کاهش خطر عوارض کمک کرده باشیم.

https://irjavan.com/%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%af%d8%a7%d8%af-%d8%b1%d9%88%d8%af%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

  • ادمین

آموزش دانلود درایور پرینترهای canon

ادمین | سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸ ق.ظ | ۰ نظر

راهنمای دانلود درایور چاپگر کانن

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که فایل روی رایانه شما چگونه توسط چاپگر چاپ می شود؟ چه برنامه ای می تواند اطلاعات موجود در رایانه شما را با چاپگرها به یک چاپ فیزیکی با کیفیت بالا تبدیل کند؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، این مقاله برای شما آماده است. در این مقاله به تعریف و اهمیت درایورهای چاپگر و همچنین نحوه جستجو و دانلود پرینترهای لیزری کانن و پرینترهای جوهرافشان کانن پرداختیم.

 



درایور چاپگر چیست و چه کاربردی دارد؟

درایور چاپگر قطعه ای از نرم افزار است که چاپگر، دستگاه جانبی و رایانه را به هم متصل می کند. در واقع، درایور چاپگر به رایانه شما اجازه می دهد تا با چاپگر تعامل داشته باشد. به عبارت دیگر، درایورها سیستم شما را قادر می سازند تا جزئیات چاپگر و مشخصات سخت افزاری را درک کند.

از طرفی شما به نرم افزاری نیاز دارید تا بتوانید از طریق سیستم عامل خود دستورات لازم را به چاپگر بدهید و درایورها همان نرم افزارهایی هستند که به چاپگر می گویند آنچه را که نیاز دارید انجام دهد. برای اطمینان از اینکه دستورالعمل ها و داده های ارسال شده توسط سیستم عامل به زبان یا قالبی ترجمه می شوند تا چاپگر شما بتواند آنها را درک کند و به این دستورات پاسخ صحیح دهد. این زبان ها محتوای صفحه و نحوه نمایش آن در چاپگر را توصیف می کنند.

هر چاپگر دارای یک درایور منحصر به فرد برای هر سیستم عامل است که توسط سازنده آن ساخته و منتشر شده است و باید بر روی کامپیوتر نصب شود. اگر درایور اشتباهی را در سیستم عامل خود نصب کنید، ممکن است رایانه شما دستگاه چاپگر را به درستی تشخیص ندهد.

 



چرا درایور چاپگر مهم است؟

همانطور که در بالا ذکر شد، درایور چاپگر نرم افزاری است که از ارتباط بین رایانه و چاپگر پشتیبانی می کند، در غیر این صورت در فرآیند چاپ با مشکل مواجه می شود. اساساً این درایورها به چاپگر می گویند که فایل را چاپ کند و چگونه آن را چاپ کند. به عنوان یک مترجم عمل می کند و مسئول تبدیل داده ها به فرمی است که چاپگر بتواند آن را درک کند.

از جمله اهمیت سایر درایورها، نقش آنها در کنترل و مدیریت عملیات چاپ است. حاشیه‌ها، اندازه صفحه و سایر عملیاتی که باعث می‌شود فرآیند چاپ یک سند به شکلی که انتظار دارید انجام شود، همه در سایه درایورها اتفاق می‌افتد. این تنظیمات را می توان به عنوان پیش فرض در درایور چاپگر ذخیره کرد یا شامل مجموعه ای از تنظیمات است که برای چاپ یک سند خاص استفاده می کنید.

علاوه بر موارد فوق، چاپگرها می توانند سیگنال هایی را از طریق نرم افزار درایور منحصر به فرد خود به رایانه ارسال کنند. این سیگنال ها می توانند شامل هشدارهایی مبنی بر کم بودن جوهر دستگاه یا خطاهایی باشند که در طول فرآیند چاپ رخ داده است.

 

 


نحوه دانلود درایور پرینتر کانن

اگر به تازگی یک چاپگر Canon خریداری کرده اید، یک کامپیوتر جدید تهیه کرده اید، سیستم عامل خود را ارتقا داده اید، یا به دلایل دیگری چاپگر و رایانه شما نمی توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، باید درایور مناسب چاپگر Canon خود را نصب یا به روز کنید. ; زیرا در غیر این صورت، نمی توانید از دستگاه خود به درستی استفاده کنید. برای دانلود درایور چاپگر کانن، فقط دستورالعمل های گام به گام زیر را دنبال کنید:

1- به صفحه پشتیبانی سایت کانن در لینک زیر بروید تا بتوانید مدل چاپگر مورد نظر خود را جستجو کنید:

https://www.usa.canon.com/internet/portal/us/home/support

به سادگی با وارد کردن بخشی از نام دستگاه، مدل مورد نظر در زیر قسمت جستجو نمایش داده می شود. روی آن کلیک کنید. به عنوان مثال، ما مدل چاپگر "imageCLASS MF269dw" را جستجو کردیم.
 

 

2- صفحه ای با مدل چاپگر مورد نظر باز می شود. این صفحه گزینه های «درایورها و دانلودها»، «راهنماها» و «سرویس مورد نیاز» را نمایش می دهد. بر روی گزینه "درایورها و دانلودها" کلیک کنید تا وارد صفحه مورد نظر شوید.

دانلودها و درایورهای کانن

به طور پیش فرض گزینه "Driver" در این صفحه فعال است و لیستی از درایورها را مشاهده خواهید کرد. اگر چاپگر را برای اولین بار نصب می کنید، سیستم عامل رایانه را به روز می کنید یا چاپگر نمی تواند با رایانه ارتباط برقرار کند، گزینه "درایور توصیه شده" را انتخاب کنید.

درایور پیشنهادی کانن

3- در بالای "درایورها" گزینه ای به نام "Select Operating System" وجود دارد و می توانید کشوی آن را برای مشاهده سیستم عامل های مختلف باز کرده و سیستم عامل کامپیوتر خود را انتخاب کنید.

انتخاب سیستم عامل درایور چاپگر Canon

4- روی دکمه "انتخاب" کلیک کنید. این دکمه در سمت راست درایور مورد نظر قرار دارد. پس از انتخاب این گزینه گزینه Download را مشاهده می کنید و با کلیک بر روی آن فایل درایور چاپگر Canon imageCLASS MF269dw در کامپیوتر شما ذخیره می شود.

دانلود درایور پرینتر کانن

اگر تصمیم به دانلود ندارید یا درایور اشتباهی را انتخاب کرده اید، با کلیک روی گزینه «بستن» به حالت «انتخاب» باز می گردد و می توانید درایور دیگری را انتخاب کنید.

درایور انتخابی چاپگر Canon را لغو کنید

5- پس از اتمام دانلود به محلی که فایل در آن ذخیره شده است بروید و پس از دوبار کلیک کردن، نصب را کامل کنید.



چرا درایورهای چاپگر کانن باید به روز شوند؟

وجود درایورهای قدیمی در چاپگرهای Canon ممکن است باعث اختلال در عملکرد دستگاه شما شود. این درایورها نمی توانند داده های ارسال شده از رایانه به چاپگر را به درستی تفسیر کنند و در نتیجه عملکرد چاپ کاهش می یابد، کیفیت چاپ کاهش می یابد و گاهی اوقات دستگاه توسط رایانه شناسایی نمی شود. به همین دلیل، حفظ درایورهای چاپگر Canon بسیار مهم است.

از دیگر مزایای به‌روزرسانی درایورهای چاپگر Canon می‌توان به رفع خطاهای قدیمی و خطاهای چاپ، افزایش امنیت چاپگر یا افزودن ویژگی‌ها و گزینه‌های جدید به دستگاه شما اشاره کرد.

 

 

آخرین کلمه

در این مقاله در مورد اهمیت درایورها در عملکرد صحیح پرینترها، نحوه به روز رسانی آنها و دانلود درایورهای کانن صحبت کردیم. امیدواریم این مطالب به شما کمک کرده باشد تا در مورد نحوه کار درایورهای مکانیکی بیشتر بدانید. اگر در یافتن و دانلود درایورهای کانن مشکل دارید، می توانید از مشاوره مشاوران ما استفاده کنید.

در صورت تمایل به بررسی قیمت ها و خرید پرینترهای باکیفیت و مقرون به صرفه که از خدمات پس از فروش خوبی نیز بهره مند هستند، می توانید از طریق لینک زیر محصولات ما را مشاهده نمایید. همکاران ما برای انتخاب بهترین و مطمئن ترین محصولات در کنار شما خواهند بود.
 

ادامه: دانلود درایور پرینتر canon

  • ادمین