گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

کولر گازی چیست؟

ادمین | سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۰۹:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر


تهویه مطبوع به سیستم خنک کننده ای گفته می شود که برای ایجاد تهویه مطبوع در خانه استفاده می شود. اگرچه امروزه بسیاری از کولرهای گازی در سرد و گرم کار می کنند، اما همچنان استفاده از آنها برای خنک نگه داشتن محیط در فصل گرم سال بسیار مهم است. برای تعمیر پکیج و کولر گازی با تهران سرویس کاران همراه باشید.

تهویه مطبوع چگونه کار می کند؟

برای پاسخ به این سوال باید قسمت های مختلف کولر گازی را بدانید. کولر گازی از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: 1) کمپرسور 2) اواپراتور 3) کندانسور. گاز فریون در این سه قسمت در گردش است. به طور کلی گاز فریون این ویژگی را دارد که در صورت متراکم شدن و خروج از آن با جذب گرمای محیط باعث خنک شدن محیط می شود.

اواپراتور لوله ای با منحنی های زیاد است و سطحی که در معرض هوای محیط قرار می گیرد توسط شبکه ای از باله ها افزایش می یابد. معمولاً فن هایی در جلوی اواپراتور نصب می شوند و با کشیدن هوای محیط، عبور دادن آن از بین پره های اواپراتور و بیرون راندن آن از خروجی دمپر، آن را خنک می کنند. در واقع کولر گازی با انتقال گرمای هوای اتاق به مبرد فریون در این گردش، همان هوا را در اتاق به گردش در می آورد و محیط را خنک می کند. و هوای تازه وارد اتاق نمی شود. بنابراین تمام درها و پنجره های اتاق در زمان روشن بودن کولر نیاز به بسته شدن دارند، درست مانند آب سردی که هوای بیرون را با فشار تهویه بالا وارد اتاق می کند، اگر اتاق کاملا بسته باشد باعث خفگی می شود. . محیط کار کولر آبی. بنابراین استفاده همزمان از کولر و کولر آبی در یک اتاق منصفانه نیست.

در طی فرآیند گردش هوا در اتاق توسط تهویه مطبوع و تراکم ایجاد شده برای بخار آب موجود در هوا، مقداری آب تولید می شود که توسط سینی زهکشی در پایین اواپراتور جمع آوری شده و از پانل به آنجا هدایت می شود.

متعاقباً گاز خروجی از اواپراتور به دلیل جذب گرما از محیط، دمای آن را افزایش داده و به طور کامل منبسط می شود. در نتیجه بازاندیشی نیاز به انرژی زیادی دارد. بنابراین این گاز باید قبل از بازگشت به کمپرسور با از دست دادن دمای خود تراکم پذیرتر شود. کندانسور بخشی است که گرما را از یک گاز به مایع دیگر منتقل می کند (در مورد گاز مبرد، اتمسفر است). بنابراین، تهویه مطبوع به عنوان سیستم های تبرید تراکمی هوا خنک طبقه بندی می شوند (یعنی کندانسور آنها توسط هوا خنک می شوند).
 برای تعمیرات کولر گازی تهران با ما تماس بگیرید.
کندانسور نیز ساختاری مشابه اواپراتور دارد. یعنی لوله ای است با مجاری زیاد که توسط شبکه ای از فن ها احاطه شده است تا سطح تماس آن با هوای محیط افزایش یابد.

گاز پس از از دست دادن دما در کندانسور به کمپرسور باز می گردد و چرخه ادامه می یابد.

هنگامی که صحبت از تهویه مطبوع سرد و گرم می شود، چرخه پمپ حرارتی کاملاً برگشت پذیر است و تهویه مطبوع می تواند کنترل آب و هوا را در تمام طول سال در زمستان و خنک و مرطوب در تابستان فراهم کند. پمپ حرارتی در زمستان منبع هوای گرم را از هوای بیرون جذب می کند و در تابستان گرما را به هوای بیرون باز می گرداند. از آنجایی که گازهای فریون در دمای نامناسب به سرعت می سوزند، در فصول سرد نمی توانید به کولر گازی به عنوان بخاری اعتماد کنید.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی