گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

پنج راه‌ها معقول نمایش دبی مال

ادمین | دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۰۷:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

 

سکوهای تماشای اقیانوس این آکواریوم، دید مناسبی برای تماشای حیاتوحش محلی از سمورهای آبی و فکها گرفته تا نهنگ گوژپشت و کوسههای سفید را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است که پس از ماهها دوری از ساحل، برای غذاخوردن در خلیج جمع میشوند. مردان لباسی سفید و بلند تا قوزک پا میپوشند که کندوره یا دشداشه نام دارد. زنان نیز از عبایه استفاده میکنند که روپوشی مشکی و بلند است.البته سنتهای دیگری هم در نحوهی لباس پوشیدن زنان وجود دارد از جمله استفاده از برقع برای پوشاندن صورت. برجالعرب که بهشکل بادبان کشتی طراحی شده یکی از مجللترین هتلهای دنیا و چهارمین هتل بلند دنیا است که در یک جزیرهی مصنوعی در ۸۵۴ متری ساحل جمیرا ساخته شده است.- یکی از رستورانهای این برج با نام المهارا (به معنی صدف) آکواریومهای زیبایی را به نمایش میگذارد که دسترسی به آن توسط یک زیردریایی شبیهسازی شده امکانپذیر است. دبی مارینا یکی از گرانترین منطقه های شهر دبی است که دارای یک کانال آب مصنوعی میباشد که از خلیج فارس به طول 3 کیلومتر به داخل خشکی کشیده شده و دارای برج های مسکونی در اطراف آن و یک مرکز خرید بزرگ به نام دبی مارینا مال است که پیشنهاد ما انتخاب آن برای تفریح و حتی سکونت شما می باشد؛ به گفته ی برخی این ناحیه با الهام از منطقه ( فالس کریک ) کانادا ساخته شده است و اکثریت ساکنان آن غربی هستند؛ از تفریحات مهم دبی مارینا و این منطقه ساحل جمیرا است که یکی از سواحل معروف و مجهز دبی می باشد که توسط حاکم دبی تجهیز شده است و دارای چندین پارک ، مجتمع های تفریحی و خدماتی برای گردشگران عزیز می باشد؛ از دیگر مراکز دیدنی دبی مارینا برای شما گردشگران می توان به : آب نمای الشهاب ، تفرجگاه مارینا که محلی ساحلی و بسیار لوکس و زیبا است ، اسکله ی 20 متری ، پارک جزیره و مرکز خرید مارینا اشاره کرد .

سوتی های برگه امتحانی 😂❌دانش آموز های گنگ این جزیره مصنوعی جدید در نزدیکی ساحل و اقامتگاه ساحلی جمیرا و مارینا دبی قرار دارد. این برج در یک جزیره مصنوعی قرار گرفته است و از سایر جزایر هم 280 متر فاصله دارد. در این آکواریم، سمور آبی، تاسماهی نارنجی، لاکپشت رودخانهای عظیمالجثه، کوسه باله سیاه آبسنگی و سایر آبزیان زندگی میکنند. این طوفانها گاهی تا چند روز طول میکشد و قدرت دید را کاهش میدهد.- خاندان آل مکتوم از سال ۱۸۳۳ بر دبی حکمرانی میکنند. آکواریومی که در این مجموعه قرار دارد یکی از ده آکواریوم برتر در جهان محسوب میشود که رکورد بزرگترین پنل آکریلیک جهان هم داراست. منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس: Donaldytong)در کنار مدینه جمیرا سه کیلومتر مسیر آبی زیبا قرار دارد و شما را امکانات این تفرجگاه که شامل ۵۰ رستوران و بار است، میرساند؛ شما میتوانید سوار قایقهای چوبی سنتی شوید و به مدینه جمیرا بروید. پارک حیات دریایی (Marine Life Park) در جزیرهی سنتوزا سنگاپور قرار دارد و محل زندگی بیش از ۱۰۰ هزار آبزی از ۱۰۰۰ گونهی مختلف است که به ۵۰ زیستگاه مختلف دنیا تعلق دارند. این منطقه به مکان های گردشگری نزدیک نیست و در نزدیکی خیابان السطوه قرار دارد. نماد این منطقه خاص برج العرب است که به صورت بادبان کشتی است و ساحل جمیرا با ماسه های سفید رنگ یکی از بهترین ساحل ها برای تفریح های آبی به شمار می رود.

این ساحل که در امتداد جنوب ساحل جمیرا و در نزدیکی محله مارینا قرار گرفته، در گذشته مکانی برای برگزاری دورهمی های شبانه و پخت و پز انواع کباب بر روی آتش بوده است، اما امروزه کشور امارات جلوی آن را گرفته و دیگر کسی حق برپایی آتش در ساحل کایت را ندارد، لازم به ذکر است که این ساحل فاصله بسیاری از فروشگاه ها و رستوران های شهر دبی داشته و برای خرید خوراکی لازم است مسیر بسیار طولانی را طی نمایید، پس اگر قصد دارید چندین ساعت را در این ساحل سپری کنید بهتر است مواد غذایی و آب به همراه داشته باشید، نزدیک ترین جاده به ساحل کایت جاده المناره می باشد. 33000 نوع از جانوران آب در این آکواریوم قرار دارند که برای نزدیکتر شدن به آنها میتوانید سوار قایقهای کف شیشهای شوید و یا با قفسهای آهنی به داخل آکواریوم بروید و از تماشای این موجودات زیبا در نزدیکترین حالت ممکن لذت ببرید. برج خلیفه برجسته ترین ساختمان دبی می باشد که با 829 متر بلندترین ساختمان جهان محسوب می شود که در شهر دبی تور امارات می توانید از دیدن این برج شگفت انگیز لذت ببرید ، برای بسیاری از گردشگران رفتن به این برج و مشاهده 360 درجه دبی در طبقه 124 بسیار جذاب می باشد و چشم انداز شهر در این ارتفاع بسیار شگفت انگیز است و نکته مهم این است که برج خلیفه در سال 2010 افتتاح گردید؛ این مکان برای عکاسان و گردشگران که می خواهند منظره زیبایی از دبی در شب مشاهده نمایند بسیار مناسب می باشد. رفتن به دبی مال به اندازه کافی نیاز به پیاده روی و انرژی دارد. برای سوار شدن به مونوریل به نوع متفاوتی از بلیط در مقایسه با سایر سیستم حمل و نقل عمومی دبی نیاز دارید. فرهنگ و شیوهی لباس پوشیدن در دبی متفاوتتر و آزادتر از سایر شیخنشینهای امارات است.

در این مقاله با فرهنگ و جغرافیای دبی و حقایقی جالب دربارهی این شیخنشین امارات متحدهی عربی آشنا میشویم. محل برگزاری انواع سرگرمی های شهر ، اپرا ، نمایشگاههای هنری ، برگزار کننده موسیقی کلاسیک ، برنامه های فرهنگی ، نمایش های کمدی و کنسرت های بزرگ این شهر می باشد؛اپرا میزبان برنامه های سالانه تئاتر و موسیقی های معروف در این کشور است و بسیاری از گردشگران را سمت خود می کشاند؛ ساختار دکل مانند اپرای دبی ، شاهکاری در عصر معاصر و ادای احترام به تاریخچه شهر دبی می باشد . بازار طلای دبی در سمت دیره خور دبی واقع شده است و فاصله کوتاهی از سایر بازارهای شلوغ و ایستگاههای عبره دارد. سالهاست در اکثر نقاط جهان شاهد آب نماهای گوناگون با نمایی از زیبایی که با رقصاندن آب همراه با نور های متفاوت شاهد بوده ایم؛ حاکم شهر دبی محمد بن راشد آل مکتوم با دقت بر این موضوع که خاص بودن و تک بودن آب نما در دبی تلاش و فکر بسیار نو و جذابی ارائه کرده است و آن هم آب نمای دبی می باشد و یکی از نمونه پروژه های تفریحی آن نیز این جا می باشد که ساختنش حدود 218 میلیون دلار هزینه در بر داشته است که روبروی برج معروف خلیفه و مرکز خرید بزرگ دبی مال می باشد.؛ آب نما از 5 دایره در 25 رنگ گوناگون زیبایی ان را دو چندان کرده و این سازه تا حدود 152 متر آب را به بالا پرتاب می کند و این خود یک طراحی عالی و منحصر به فرد می باشد و موردی که این آب نما را از سایر آب نماها متمایز کرده است موسیقی این آب نما است که در میان شهری شلوغ و پر ازدحام غرق در قطرات آب به همراه یک موسیقی خاطره انگیز و دلچسب دنیای احساسات را در شما برانگیخته می کند.

در این جزایر، امکانات اقامتی ساحلی، هتلهای لوکس، پارکهای موضوعی، مراکز تفریحی، مراکز خرید، امکانات ورزشی و سایر جاذبههای گردشگری ساخته خواهد شد.- فرودگاه بینالمللی دبی، پنجمین فرودگاه شلوغ دنیا برای پروازهای مسافرتی بینالمللی و هشتمین فرودگاه باری شلوغ دنیا است. این ساحل دارای مساحتی حدود چهارده میلیون متر مربع می باشد که هر ساله تعداد بسیار بالایی از گردشگران و توریست ها را برای لذت بردن از تعطیلات به خود جذب می کند. بسیاری از مصنوعات محلی در مورد زندگی در امارات متحده عربی می گویند. میراث دبی و دهکده غواصی، باغ معجزه دبی، اپرای دبی، فواره دبی، باغ میراکل دبی، موزه آینده دبی و بسیاری مکان های دیگر همچنین بزرگترین مرکز خرید دنیا به اسم دبی مال و امارت مال در دبی قرار دارد. دبی دیدنیهای جذاب، متفاوت و مدرنی دارد به همین دلیل هر ساله مقصد گردشگران بسیاری قرار میگیرد، اما این شهر تنها به عنوان یک مکان تفریحی برای مقصد مسافرانش نیست و بعضی از افراد تنها برای خرید و برخی دیگر برای انجام قرارهای کاری به آنجا سفر میکنند. در فصلهای بهار و پاییز، ۳۲۰ گونه پرندهی مهاجر به این شهر سفر میکنند و در جریان سفر خود از اروپا به آسیا و بالعکس در نواحی مختلف دبی مسکن میگزینند. شاید از خود بپرسید مزایای همراه شدن با این گونه تور چیست؟ باید توجه داشت برای اخذ تور دبی حتما باید ویزا داشت. امروز و در این صفحه به معرفی یکی از مشهورترین و برترین مراکز خرید در دبی خواهیم پرداخت، جایی که در دبی باید حتما ببینید.

غیر مسلمانان نیز باید به قواعد و محدودیتهای مسلمانان احترام بگذارند و از آن تبعیت کنند.- دبی، مراکز خرید متعددی دارد که در سراسر دنیا شناخته شده هستند و گردشگران زیادی برای شرکت در فستیوال خرید دبی به این شهر سفر میکنند. مسافران زن و مرد باید به نحوهی لباس پوشیدن خود دقت کنند. تقریبا می توان گفت نیمی از گردشگرانی که به مرکز خرید دبی مال مراجعه می کنند، به منظور خرید از فروشگاه های آن، این مجموعه را انتخاب نکرده اند. ترمنیال 2 در سال 1998 برای جلوگیری از ازدحام ترمینال 1 افتتاح شد.در این ترمینال پرواز های خاص، چارتر، برنامه ریزی شده و بین المللی انجام می شود و بیش از 5 میلیون مسافر را در خود جای می دهد.جدیدترین امکانات و خدمات رفاهی مثل گیت های الکترونیکی مدرن، ایستگاه های ورود، فروشگاه ها، فودکورت و … البته دست ساز و یا کارخانه ای بودن طلا بر قیمت آن تاثیر می گذارد. البته در قسمتی دیگر از این آکواریوم انواع مارهای خزنده، سوسمارهای کوچک، مارمولکها و انواع حیوانات دو زیست را ببینید. البته امکان دارد با خود بگویید «من که چتر بازی بلد نیستم» و مردد شوید اما، نگران نباشید. راحتترین راه این است که بازدید از برج پارک را با بازدید از دبی مال یا برج خلیفه در یک روز انجام دهید؛ چرا که بسیار به هم نزدیکاند و میتوانید پیاده از آنجا به برج پارک بروید. در ادامه میخواهیم برخی از جاهای دیدنی دبی را که هرکسی در سفر به دبی باید از آنها بازدید کند، به شما معرفی کنیم تا حتما آنها را در برنامه سفرتان قرار دهید. در این مجتمع رستورانها و غذاهای فوقالعادهای هم دارد که حتما باید امتحان کنید. این هتل تنها چند دقیقه با ساحل فاصله دارد و دسترسی به سواحل دبی نظیر ساحل کایت و ساحل جمیرا به راحتی از هتل فیرمونت امکان پذیر است.

در نتیجه، زمان بازدید از ساحل جمیرا می تواند بسیار مهم باشد. خوشبختانه، در محافظت از خود در برابر افراط گرایی موفق بوده است و آن را به یکی از امن ترین مکان ها برای بازدید در خاورمیانه تبدیل کرده است. اشاره کرد؛ همچنین این جزیره علاوه بر مونوریل، مسیر جاده ای که برای مسافرانی که قصد رفت و آمد میان جزیره پالم و زمین اصلی را دارند تعبیه شده است . یکی از چالش های ساخت ساختمانی به این عظمت در منطقه ای بیابانی طرحی فوندانسیون است. از آنجا که دبی شهری ساحلی است میراث فرهنگی و دریایی حاشیه این شهر در منطقه ای موسوم به دهکده میراث و غواصی دبی در معرض دید عموم قرار دارد. همچنین در دبی پارک یک پارک آبی با نام لگولند (Legoland Waterpark) و یک مجموعه خرید و رستورانی با نام ریورلند (Riverland) به همراه دو هتل با نام های هتل لاپیتا (Lapita Hotel) و هتل لگولند (Legoland Hotel) نیز قرار گرفته است. امروزه دبی با پیشرفت سریع و جدیت در دیده شدن در دنیا به طور باور نکردنی مورد توجه مسافران عزیز قرار گرفته است ، به طوریکه در سال 2007 میلادی جزو کشورهای پر بازدید جهان نام برده شد؛ بیشتر گردشگران به خاطر دیدنی ها و تنوع بسیار زیاد مراکز تفریحی بسیار جذاب به این کشور سفر می کنند برای مثال : سالن های اسکی سرپوشیده، پارک های آبی متنوع و بزرگ، آسمان خراش ها، رستوران های معروف و شهر بازی های محصور کننده و مراکز خرید که با طراحی های بی نظیر سفر بسیار شاد و هیجان انگیزی برای مسافران فراهم کرده است. منبع عکس: سایت tripsavvy.comدبی مارینا با ۸ کیلومتر طول، به خاطر مناظری که در کنار آب میتوانید به تماشا بنشینید، مسیری پرطرفدار است.

میتوانید در این پارک بازی کنید، عکس بگیرید و از غذاها و میانوعدههای خوشمزه امتحان کنید. خانه اپرای دبی ۲ هزار نفر ظرفیت دارد، پس شانس این را دارید که در طول سفر به دبی، رویدادهایی که در اینجا برگزار میشود را چک کنید و برای تماشای یکی از آنها، در این سالن صندلی رزرو کنید. ظرفیت مسجد جمیرا ۱۲۰۰ نفر است. در مدینه جمیرا بازاری به سبک بازارهای قدیمی عربی نیز ساخته شده و میتوانید اینجا برای خودتان و عزیزانتان سوغاتی بخرید. امارات متحدهی عربی از هفت شیخنشین تشکیل شده است که دبی یکی از شناختهشدهترین آنها است. ذرات یخ برای قطرات ریز آب حکم آهن ربا را دارند قطرات آب به همدیگر می چسبند و بلورهای برف تشکیل می دهند. از جمله این کالاها می توان به وسایل الکترونیکی، پوشاک، موبایل، کفش، لپ تاپ و … این شهر بازی به چهار منطقه موضوعی تقسیم شده است که با الهام از غول های هالیوود مانند Columbia Pictures سونی، DreamWorks Animation ،The Smurfs و Lionsgate ساخته شده اند. به همین دلیل مشاهده میکنیم که در کشورهایی مانند کره جنوبی، ترکیه، چین و هندوستان رشد بخش صنعت با سرمایهگذاری در صنعت نساجی آغاز شده است و پس از آن، به سراغ صنایعی مانند خودروسازی رفتهاند. امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر، بحرین، کویت، افغانستان، آفریقا، آمریکا، چین، مصر، اروپا، هند، ایران، عمان، ژاپن، کره جنوبی، لبنان، مراکش، پاکستان، فلسطین، سوریه، تایلند، ترکیه، یمن و روسیه بخشی از غرفههای پارک است. با کاوش در غرفههای فرهنگی دهکده جهانی دبی، برای سفری همهجانبه به کشورهای مختلف آماده شوید. آکواریوم لیسبون (Oceanário de Lisboa) در لیسبون پرتغال، چهار زیستگاه دریایی از آبهای سرد، استوایی و معتدل اقیانوسهای مختلف دنیا را در معرض نمایش گذاشته است. به همین دلیل بازدید از آکواریومها اولین گام برای آموزش به کودکان است تا نحوهی مراقبت از کرهی زمین را بیاموزند.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی