گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

ورق فولادی مات چیست؟

ادمین | سه شنبه, ۷ آذر ۱۴۰۲، ۰۹:۳۳ ق.ظ | ۰ نظر


قیمت ورق استیل مات مانند انواع ورق استیل باید روزانه استعلام شود. به این دلیل که قیمت ها تحت تاثیر عوامل مختلف بسیار تغییر می کنند و دائما در حال تغییر هستند، بنابراین نمی توان لیست ثابتی برای آنها ارائه داد.

البته قبلا گفتیم که معمولا قیمت ورق استیل مات در بازار نسبت به سایر ورق های فولادی ارزانتر است.

از آنجایی که فرآیندهای پرداخت کمتری درگیر است، هزینه تولید و در نتیجه قیمت نهایی محصول کمتر خواهد بود.

برخی از عوامل موثر بر قیمت ورق استیل مات عبارتند از:

هزینه مواد اولیه: ورق فولادی ساده ماده اولیه ای است که از آن ورق های فولادی مات تولید می شود.

بنابراین تغییرات قیمت فولاد صاف می تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت ورق فولادی مات داشته باشد.

هزینه عملیات پرداخت: فرآیندهای مات و خاکستری ورق فولادی به مواد و تجهیزاتی نیاز دارد که هزینه های آن بر قیمت نهایی محصول تأثیر می گذارد.

نوسانات بازار: میزان عرضه و تقاضا در بازار می تواند بر قیمت ورق فولادی تأثیر بگذارد. وقتی تقاضا زیاد و عرضه کم باشد این محصول کمیاب می شود و معمولا قیمت آن افزایش می یابد. برعکس، زمانی که عرضه بیش از تقاضا باشد، قیمت کاهش می یابد.

نرخ ارز: لازم به ذکر است که آهن در کشور ما تولید نمی شود و یک محصول وارداتی است. بنابراین بسته به اینکه در کدام کشور و با چه ارزی خریداری شده است، قیمت آن متفاوت خواهد بود. نوسانات ارز، هزینه های واردات، گمرک و غیره. می تواند بر تعیین قیمت ورق فولادی مات تأثیر بگذارد.

ورق استیل مات یکی از انواع ورق استیل است که به رنگ خاکستری و مات است. بسته به این خواص فیزیکی و سایر خواص فیزیکی و شیمیایی، می تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد. در این مقاله با عوامل موثر بر ظاهر، خواص، استفاده و هزینه کفپوش استیل مات آشنا می شوید. برای آینده با شهر استیل عرضه کننده انواع محصولات فولادی ضد زنگ همراه باشید.

ورق فولادی برس خورده چیست؟

ورق فولادی مات یک صفحه فولادی با سطح مات خشن است. بنابراین، خروجی نور بسیار کم است. ورق های فولادی مات با استفاده از فرآیند تکمیل سطح 2B تولید می شوند. قیمت ورق فلزی مات به دلیل براق بودن کمتر نسبت به سایر ورق های فلزی ارزان تر است.

نورد گرم برای اولین بار در تولید ورق فولادی ضد زنگ مات مهفا استفاده شد. سپس با آنیلینگ و اسید شویی رنگ ورق خاکستری می شود. در نهایت با فرآیند انتقال سرد، سطح کاغذ خاکستری کاملا مات می شود. با انجام این مراحل، فلز سطحی به دست می آورد که نور کمتری را منعکس می کند.

بر خلاف فولاد براق که دارای حداکثر براقیت و انعکاس نور است و در قسمت های تزئینی کاربرد دارد، ورق استیل مات در مناطقی که نیازی به ظاهر زیبا و درخشان نیست و یا نور نباید به شدت منعکس شود استفاده می شود.

ورق فولادی مات را می توان از فولادهای درجه بندی مختلف تولید کرد. بنابراین در بازار ورق استیل مات، انجام دهنده و نباید وجود دارد. چندین کشور آسیای شرقی و آفریقای جنوبی نیز تولید کننده هستند. این محصول معمولا به صورت رول تولید می شود و سپس بسته به کاربرد به ابعاد دلخواه برش داده می شود.

انواع ورق فولادی مات.

از آنجایی که ورق های فولادی مات را می توان از گریدهای مختلف تولید کرد، می توان آن را به دو دسته تقسیم کرد:

یک ورق فلزی بگیرید

ورق فولادی مات با خواص مغناطیسی که با انجام عملیات بر روی سطح ورق های درجه 400 یا فولاد ضد زنگ به دست می آید.

-

از کاغذ متالیک مات استفاده نکنید

صفحات فولادی مات خاصیت مغناطیسی ندارند زیرا فرآیند مات شدن و خاکستری شدن روی فولاد درجه 300 یا فولاد ضد زنگ انجام می شود. یکی از معروف ترین و پرکاربردترین ورق های فولادی مات، Stainless Steel 304 است. ورق های فولادی مات را می توان بر اساس اندازه یا ضخامت و سایر مشخصات ظاهری یا آلیاژی طبقه بندی کرد.

کاربرد ورق فولادی مات

ورق فولادی مات چیست؟

ورق استیل مات کاربردهای بسیار و متنوعی دارد که به برخی از آنها اشاره کردیم:

تجهیزات پردازش شیمیایی و دارویی

تولید تجهیزات شستشو و خشک شویی

تولید یخچال و فریزر صنعتی و تجهیزات برودتی

ساخت لوله کشی

ساخت اجاق گاز

ساخت پانل های تزئینی

صفحه خورشیدی

تولید غلطک های کاربردی در صنعت کاغذ

تولید تجهیزات فاضلاب

به طور کلی، ورق فولادی مات گرانتر از ورق فولادی صیقلی است زیرا فرآیند ساخت پیچیده تر است و به تجهیزات و فناوری بیشتری نیاز دارد. در عین حال، ورق فولادی مات عمدتاً در بخش هایی مانند صنعت خودروسازی، صنایع هوایی و صنایع نظامی استفاده می شود که نیاز به کیفیت و دقت بالایی دارد، بنابراین قیمت آن بالاتر است.

ورق مات پرکاربردترین کلاس است

پرکاربردترین گریدهای فولاد ضد زنگ عبارتند از:

چوما چا راه 304

نوعی فلز با سطح مات است. سطح مات به معنای داشتن بافت خشک و خاموش است. فولاد ضد زنگ 304 ضد زنگ، مقاوم در برابر خوردگی و بازتاب کمتر از فولاد است.

ورق فولادی 316 برس خورده

مانند ورق استیل مات 304 سطح آن نیز مات است. اما با تفاوت در ترکیب شیمیایی، این نوع ورق فولادی خواص بهتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد. همچنین ورق فولادی 316 برس برای استفاده در آب شور (مثلا سواحل)، لوله، خمیر و کاغذ، صنایع شیمیایی و صادرات به کشورهای حاشیه جنوبی حسندر (خلیج فارس) مناسب است.

استیل مت 430

همچنین نوعی ورق فلزی با سطح مات است. این نوع ورق در مقایسه با ورق های فولادی 304 و 316 مقاومت کمتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد. بنابراین ورق فولادی 430 اغلب در مصارف آب کم نمک در صنایعی مانند صنایع غذایی، لوازم آشپزخانه، تجهیزات پزشکی، صنایع برق، خودروسازی و غیره استفاده می شود.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی