گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

همه چیز درباره دلایل کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی

ادمین | چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳ ق.ظ | ۰ نظر


دکمه های ماشین ظرفشویی مهمترین قسمتی هستند که تمامی دستورات کاربر را به سیستم محصول ارسال می کنند. بنابراین، در صورت وجود ضعف در این قسمت، معمولاً دستگاه شما با کاهش عملکرد و اختلال در عملکرد مواجه می شود. البته خوشبختانه شکستن دکمه دستگاه یک اتفاق نادر است. اما با وجود احتمال کار نکردن این قطعات، در این مقاله به دلایل کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی و نحوه تعمیر آن ها می پردازیم.

دلایل مهم کار نکردن دکمه های داشبورد

شکستن و کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی به دلایل مختلفی است که ربطی به مشکلات فنی دستگاه ندارد. با این حال، باید در نظر داشته باشید که مهمترین مواردی که باعث می شود دکمه های ماشین ظرفشویی کار نکنند، موارد زیر است.

تاچ پد دستگاه آسیب دیده است

قفل کودک را روشن کنید

برد پاور آسیب دیده است.

عدم تمیزی و تمیزی دکمه ها

خطا در خط برق

بزرگترین مزاحمت اساسی این است که دکمه ها کار نمی کنند

در بین تمام موارد ذکر شده، خرابی برد الکترونیکی می تواند مشکل بسیار جدی و مضرتری باشد. برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی را مغز ماشین و مرکز فرمان آن می نامند. به همین دلیل، خرابی این قطعه می تواند باعث آسیب بیشتر و عدم اجرای سفارش توسط اپراتور شود. در واقع باید به خاطر داشت که خرابی برد الکترونیک عواقب زیادی را به دنبال دارد که یکی از آن ها کار نکردن دکمه های دستگاه است.

پانل لمسی دستگاه آسیب دیده است

برخی از ماشین های لباسشویی دارای صفحه لمسی هستند که تنظیمات ماشین را از طریق دستورات انجام می دهد. اگر این تاچ پدها آسیب ببینند، نمی توانند برنامه انتخاب شده را اجرا کنند. لازم به ذکر است که این نمایشگرهای لمسی بسیار حساس بوده و در صورت خرابی جزئی نیاز به تعویض و تعمیر دارند. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از دستگاه راهنمای محصول را مطالعه کنید تا عملکرد این قطعه حفظ شود. همچنین توصیه می شود در صورت بروز هر نوع نقص با کارشناسان فنی تماس بگیرید.

فعال کردن قفل کودک و دکمه ها کار نمی کنند

یکی از ویژگی های ماشین ظرفشویی امکان جلوگیری از دسترسی کودکان و اجرای دستورات از طریق آن است. در واقع والدین با فعال سازی این برنامه دسترسی به سیستم و فعال سازی دکمه دستگاه را محدود می کنند. بنابراین بسیار طبیعی است که در صورت پیاده سازی این قابلیت دکمه های روی دستگاه هیچ عملی را نشان ندهند. برای حذف این ویژگی و جلوگیری از اجرای آن، تنها چیزی که نیاز دارید، کمک از پشتیبانی محصول یا دفترچه راهنمای آن است.

دکمه های دستگاه نامشخص هستند

یکی از عواملی که مانع از کارکرد دکمه های دستگاه می شود، ورود کثیفی و گرد و غبار است. دکمه های کثیف یکی از دلایل اصلی کار نکردن کنترل پنل بالایی هستند. اگر احساس می کنید این قسمت ها تمیز نیستند، توصیه می شود دکمه را با استفاده از برس، مسواک یا مسواک تمیز کنید. البته قبل از هر نوع فرآیندی از قطع شدن برق دستگاه اطمینان حاصل کنید.

تداخل در سیم کشی برق یک مشکل است

یکی از شایع ترین دلایل کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی آسیب و تداخل در سیم کشی ظریف دستگاه است. با توجه به ساختار پیچیده و حساسیت سیستم الکترونیکی تعبیه شده در دستگاه، توصیه می شود که تعمیرات لازم زیر نظر متخصص انجام شود.

نحوه تعویض پنل ماشین ظرفشویی

اکنون که به طور کلی دلایل اصلی کارکردن دکمه های ماشین ظرفشویی را می دانید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه کنترل پنل این دستگاه را ریست کنیم؟ این عمل معمولا زمانی انجام می شود که ماشین لباسشویی مانند قبل کار نکند. برای تنظیم مجدد کنترل پنل، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ماشین ظرفشویی را خاموش کنید: ابتدا ماشین ظرفشویی را خاموش کنید و صبر کنید تا همه چیز به حالت عادی برگردد.

2. فشار دادن چند دکمه: در اکثر ماشین های ظرفشویی، با فشار دادن چند دکمه به طور همزمان، پنل کنترل را کار می کنید. به عنوان مثال، برخی از ماشین های ظرفشویی از شما می خواهند که دکمه های Start و Stop را همزمان فشار دهید.

3. انتظار: پس از فشار دادن دکمه ها، باید منتظر بمانید تا کنترل پنل ریست شود و سیستم به حالت اولیه خود برگردد. مدت زمان این عملیات ممکن است برای هر مدل ماشین ظرفشویی متفاوت باشد، بنابراین دستورالعمل های تنظیم مجدد را در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بررسی کنید.

4. دستگاه را مجددا راه اندازی کنید: پس از انتظار کافی، ماشین ظرفشویی را روشن کنید و مطمئن شوید که همه دکمه ها کار می کنند.

توجه داشته باشید که برخی از مدل های ماشین ظرفشویی دارای دکمه "تنظیم مجدد" هستند که می توانید برای تنظیم مجدد کنترل پنل آن را فشار دهید. با این حال، قبل از تنظیم مجدد صفحه کنترل، دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی را بخوانید و دستورالعمل ها را به دقت بررسی کنید.

مراحل تعمیر کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی

در قسمت های قبل به بررسی علل و علل اصلی خرابی دکمه ماشین ظرفشویی پرداختیم. لازم به ذکر است که راه حل های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. در اینجا نحوه رفع مشکل کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی آورده شده است:

برای نشان دادن وضعیت این برند از انواع واشر، قفل و کلید یا نماد CL استفاده می شود.

اگر یکی از این نمادها را در دستگاه خود مشاهده کردید، باید قفل کودک را خاموش کنید. برای این کار دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید.

گاهی اوقات خرابی این دکمه ها به دلیل آخرین برنامه ای است که برای خاموش کردن ماشین ظرفشویی استفاده شده است. در این صورت توصیه می شود دستگاه را ریست کنید.

اگر هر یک از تاچ پدها و کنترل های فرمان آسیب دیده باشد، تکنسین باید آنها را تعویض کند.

راهنمای عملکرد صحیح با دکمه های ماشین ظرفشویی

دکمه های ماشین ظرفشویی دارای گزینه های مختلفی هستند که هر کدام کار خود را انجام می دهند. برای استفاده صحیح از این دکمه ها، ابتدا باید دستگاه را طبق دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنما کار کنید. سپس لوازم خانگی مانند بشقاب، قاشق، چنگال و ... را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. طبق دستورالعمل سازنده برای شستشو، دکمه مناسب را انتخاب کرده و چرخه شستشو را شروع می کنید. دکمه های مختلفی مانند شستشوی سریع، شستشوی عمیق، شستشوی آهسته و غیره وجود دارد. در این ماشین لباسشویی با توجه به ویژگی های لوازم خانگی و میزان کثیفی، بهتر است گزینه مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی برای استفاده صحیح از دکمه های ماشین ظرفشویی باید دستورالعمل های سازنده را به دقت دنبال کنید و بسته به نوع لوازم خانگی و ویژگی های آن بهترین گزینه را انتخاب کنید.

خلاصه

در این مقاله سعی می کنیم بررسی جامعی درباره علت کار نکردن دکمه ماشین ظرفشویی ارائه دهیم. این دستگاه دارای دکمه های زیادی است که استفاده از ماشین ظرفشویی را آسان تر و قابل کنترل تر می کند. گاهی اوقات دکمه ها به دلایلی کار نمی کنند و در چنین مواقعی بهتر است برای بررسی و رفع خطای محصول با متخصص، تکنسین مجرب تماس بگیرید.

برای انتخاب نمایندگی نصب ماشین ظرفشویی بوش به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://paydarservice.org/blog/نصب-ظرفشویی-بوش/

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی