گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

هر آنچه که باید در مورد بلبرینگ بدانید

ادمین | جمعه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹ ق.ظ | ۰ نظر


بلبرینگ یکی از اجزای صنعتی ماشین آلات و تجهیزات مختلف است. بلبرینگ ها، زیرگروهی از بلبرینگ ها، کاربردها و کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارند و در انواع تجهیزات صنعتی مانند تجهیزات الکتریکی کاربرد دارند. این قطعات را می توان با توجه به نوع کاربرد به انواع مختلفی تقسیم کرد که از رایج ترین آنها می توان به شیارهای عمیق، اتصالات گوشه، دایره های زیرین و ... اشاره کرد. و گاه به عنوان نشانه شناخته می شوند. این محصولات به دلیل کاربردها و کاربردهای فراوانی که دارند انواع مختلفی دارند و ممکن است هر کدام دارای عملکردهای خاص و عملکردهای متفاوتی باشند. در مقاله بعدی به بررسی انواع مروارید می پردازیم.

بلبرینگ چیست؟

بلبرینگ ها که به نام بلبرینگ نیز شناخته می شوند، می توانند بارهای شعاعی و محوری را حمل کنند و نوعی از خانواده بلبرینگ های دوار هستند.  این قطعات صنعتی از لایه بیرونی وزن بار به توپ ها وارد می شود و از آنجا فشار به لایه داخلی منتقل می شود. در واقع بلبرینگ از 3 قسمت اصلی تشکیل شده است و از توپ ها برای انتقال بار بین دو یاتاقان استفاده می شود. از آنجایی که گوی های موجود در یاتاقان ها دارای حرکت چرخشی هستند، اصطکاک آنها بسیار کمتر از زمانی است که دو سطح به یکدیگر ساییده می شوند، بنابراین امروزه این قطعات در صنایع مختلف و انواع ماشین آلات مانند پمپ های خلاء و غیره کاربرد فراوانی دارند.

انواع بلبرینگ

خودروها نیز مانند سایر انواع قطعات صنعتی به دلیل کاربرد فراوان می توانند انواع مختلفی داشته باشند. از نظر ساختار داخلی می توان این قطعات را به 3 دسته اصلی شامل میله های کشویی، غلتکی و مغناطیسی تقسیم کرد اما به طور کلی تسمه ها را می توان از نظر کاربرد به انواع مختلفی تقسیم کرد.

بلبرینگ شعاعی

این نوع بلبرینگ ها از پرمصرف ترین یاتاقان ها هستند و در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند. این بلبرینگ ها عملکرد بسیار قوی و مکانیزم ساده ای دارند و می توان آنها را به انواع مختلفی از جمله بلبرینگ های تک ردیفی تقسیم کرد. این یاتاقان ها دارای شیارهای تک و عمیق هستند و می توانند بارهای شعاعی و محوری را تحمل کنند. نصب و استفاده از بلبرینگ های شیار عمیق بسیار آسان است و آنها را بسیار متنوع می کند. انواع دیگر یاتاقان‌های شیار عمیق شامل رولربرینگ‌های دو ردیفه و غلتک‌های یک ردیفه ساچمه‌ای هستند که می‌توانند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

نکته تحقیق: همانطور که می دانید کولرگازی انواع مختلفی دارد که هر کدام می توانند وظایف مختلفی را انجام دهند. اگر می خواهید انواع این دستگاه و کاربرد هر کدام را بدانید، توصیه می کنیم فرصت مطالعه مقاله انواع کولر گازی را از دست ندهید.

بلبرینگ تماس زاویه ای

حلقه های داخلی و خارجی این نوع ظروف با یکدیگر زاویه تشکیل می دهند. اندازه زاویه تشکیل شده بین حلقه ها، تحمل بار قطعه را تعیین می کند و هر چه زاویه بازتر و بزرگتر باشد، تحمل بیشتر می شود. این نوع کریرها را می توان به سه دسته اصلی یک ردیفه، دو ردیفه و چهار ردیفه تقسیم کرد.

بلبرینگ های یک طرفه بار محوری را فقط در یک جهت تحمل می کنند. اما بار شعاعی را کاملا محدود می کند.

یاتاقان های دو ردیفه به گونه ای هستند که دو ردیف یاتاقان به صورت جفت پشت هم قرار می گیرند و بارهای یکسانی را از دو طرف حمل می کنند.

برای حل مشکل بار محوری تک خطی می توان از یاتاقان های تماس زاویه ای با چهار نقطه تماس یا چهار خط استفاده کرد که می تواند بار محوری را از دو جهت حمل کند.
برای خرید قطعات صنعتی وارد سایت ۱۶۸۸ شوید.
بلبرینگ های تراست

این بلبرینگ ها روش طراحی و نصب ساده ای دارند و در ماشین آلات صنعتی مختلف مانند دمنده هوا کاربرد فراوانی دارند. این بلبرینگ ها معمولا از فولاد یا برنج ساخته می شوند و در انواع تک ردیفه و دو ردیفه موجود می باشند. این بلبرینگ ها فقط برای مقاومت در برابر نیروهای محوری ساخته شده اند و نمی توانند بارهای شعاعی را تحمل کنند. رولبرینگ های کروی یک و دو طرفه فقط می توانند نیروی محوری را تحمل کنند و هیچ کدام نمی توانند نیروی شعاعی را تحمل کنند.

بلبرینگ های خود تراز شونده

همانطور که از نام آنها پیداست، این نوع بلبرینگ ها سازگار هستند و می توانند در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار گیرند. در واقع، این بلبرینگ های شیار ساچمه ای، زمانی که ناهماهنگی و ناهماهنگی در محور یاتاقان رخ می دهد، تنظیمات لازم را برای تحمل نیروها اعمال می کند. تغییر زاویه محوری و ناهماهنگی زاویه ای بلبرینگ ها باعث بروز مشکلات زیادی در قطعه و دستگاه می شود به همین دلیل این بلبرینگ ها کاربردهای زیادی دارند. این بلبرینگ ها ممکن است کاربردهای ویژه ای برای مناطق ناسازگار و پایدار داشته باشند و در اثر عوامل مختلف شامل زوایای بالا و پایین رفتن می شوند. این نوع یاتاقان ها دارای طراحی خاصی هستند، بنابراین تحمل بالایی در برابر نیروهای محوری و شعاعی دارند و در نهایت قیمت بالاتری دارند.

بلبرینگ بخش باریک

نوع دیگری از بلبرینگ که شبیه بلبرینگ شیار عمیق است به بلبرینگ مقطع باریک معروف است که در اندازه های مختلف ساخته شده و کاربردهای فراوانی دارد. اصولاً از این نوع قطعه در ماشین آلات صنعتی و انواع کارخانجات تولیدی استفاده می شود.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی