گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

نکات مهم برای خرید چاپگر چندکاره

ادمین | پنجشنبه, ۹ آذر ۱۴۰۲، ۰۹:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر


در این مقاله از آوافرهنگ به نکات مهم خرید چاپگر چندکاره می پردازیم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه لطفا متن زیر را با دقت مطالعه کنید.
پرینتر چند کاره ابزار مفیدی برای دفتر و خانه است. دانستن اینکه هنگام خرید یک چاپگر چندکاره جدید باید به دنبال چه ویژگی هایی باشید، به شما کمک می کند دستگاه مناسب برای نیازهای خود را خریداری کنید. برخی از ویژگی های چاپگر مفیدتر از همه عملکردهای چاپگر هستند، در حالی که سایر عملکردها بسته به نیاز کاربر کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

Childs، MFP خدمات اسکن، کپی و کپی را همراه با خدمات چاپ استاندارد ارائه می دهند. ویژگی هایی که یک خریدار ممکن است بخواهد بستگی به این دارد که کدام جنبه از خدمات برای خریدار مهم است.

اگر در مورد دستگاه مناسب مطمئن نیستید یا اطلاعات بیشتری می خواهید، می توانید با مشاوران حرفه ای و کارشناسان دفتر کمک چاپگر تماس بگیرید. پرینتر امداد یک مرکز تعمیر پرینتر و پر کردن کارتریج است که خدمات تعمیر پرینتر با کیفیت عالی را با قیمت های منصفانه ارائه می دهد.

ویژگی های کلی چاپگر چندکاره

چندین ویژگی کلی وجود دارد که خریداران باید هنگام خرید یک چاپگر چندکاره به دنبال آن باشند، زیرا این موارد اضافه می‌توانند کارهای مهم را آسان‌تر کنند. اکثر چاپگرهای چند منظوره اتصال USB را به رایانه ارائه می دهند، اما کاربرانی که به شبکه یا Wi-Fi دسترسی دارند می توانند از روش های دسترسی چاپگر جایگزین بهره مند شوند.

اتصال Wi-Fi یا شبکه

یک چاپگر چند منظوره سازگار با Wi-Fi را می توان برای کار ایمن در یک شبکه خانگی یا تجاری با قابلیت های بی سیم تعبیه کرد. راه اندازی WPS یک ویژگی رایج در اکثر روترها است و اگر شبکه کاربر دارای قابلیت WPS باشد، خرید یک چاپگر چندکاره با نصب WPS، راه اندازی چاپگر را آسان می کند.

در صورت عدم دسترسی به اینترنت بی سیم، یک چاپگر چند منظوره با یک کارت شبکه یکپارچه را می توان به یک پورت شبکه موجود متصل کرد و نیازی به اشتراک گذاری چاپگر از یک کامپیوتر تحت شبکه را از بین برد.

سازگاری با کارت حافظه

کارت حافظه در چاپگر چندکاره عملکردی است که کاربر می خواهد از آن استفاده کند، کاربر باید از سازگاری کارت حافظه با دستگاه اطمینان حاصل کند. مشخصات کارت متفاوت است و برخی از کارت های حافظه قدیمی ممکن است با مدل های جدید MFP کار نکنند.

اصول اولیه چاپگر

سرعت چاپ و کیفیت چاپ فاکتورهای مهمی هستند که هنگام خرید هر چاپگری باید در نظر گرفته شوند. با این حال، سرعت و کیفیت تنها ملاحظات نیستند. به دنبال چاپگر همه کاره ای باشید که ویژگی های زیر را ارائه می دهد.

سرعت چاپ

سرعت چاپ حداقل 10 صفحه رنگی در دقیقه و 20 صفحه سیاه و سفید در دقیقه حداقل استانداردی است که می توانید به عنوان مشخصات سرعت چاپ به آن نگاه کنید. انتظار طولانی مدت و چاپ صفحات برای مدت طولانی نه تنها ناامید کننده است، بلکه بهره وری شما را نیز کاهش می دهد.

کیفیت چاپگر

کیفیت چاپ بر حسب نقطه در اینچ اندازه گیری می شود. چاپگرهای سیاه و سفید باید حداقل وضوح 600 در 600 نقطه در اینچ داشته باشند. کاغذهای سیاه و سفید با رزولوشن 1200x2400 چاپ هایی با کیفیت بالا برای کاربران ایجاد می کنند.

کیفیت چاپ رنگی 1200x1200 حداقل استاندارد خوبی است و وضوح 4800x2400 چاپ های رنگی با کیفیت عالی را تولید می کند.

ظرفیت چاپ

حجم چاپ چاپگر حداکثر تعداد صفحاتی است که باید هر ماه چاپ شود. چاپگرهایی که در دفتر مورد استفاده قرار می گیرند باید حداکثر ظرفیت کاری 20000 تا 25000 صفحه داشته باشند. یک چاپگر خانگی با ظرفیت چاپ ماهانه 5000 صفحه احتمالا برای اکثر کاربران کافی است.

مقایسه پرینترهای لیزری و جوهرافشان

چاپگرهای لیزری اغلب تصاویر با کیفیت بالاتری نسبت به پرینترهای جوهرافشان تولید می کنند و پرینترهای لیزری از نظر هزینه هر صفحه گرانتر از چاپگرهای جوهرافشان هستند. پرینترهای لیزری گران‌تر از کارتریج‌های جوهرافشان هستند، اما عمر طولانی‌تری دارند. پرینترهای لیزری پس از گرم شدن دستگاه، سریعتر از پرینترهای جوهرافشان کار می کنند.

هزینه تعویض جوهر

هنگام خرید چاپگر چندکاره، هزینه تعویض جوهر را در نظر بگیرید. فرآیندی را که می توانید از جوهر یا چاپگر انتظار داشته باشید، مقایسه کنید. با تقسیم هزینه چاپگر بر خروجی مورد انتظار، تخمینی از هزینه هر صفحه قابل محاسبه است.

ویژگی ها و عملکردهای اسکنر

کیفیت اسکنر با تعداد نقاط در اینچ اندازه گیری می شود. اگر قصد دارید از اسکنر برای کارهایی بیش از فتوکپی استفاده کنید، داشتن اسکنر که تصاویر باکیفیت تولید می کند بسیار مهم است. ویژگی های زیر هنگام ارزیابی عملکرد اسکنر MFP مهم هستند.

وضوح اسکنر

اسکن با کیفیت بالا به اسکنر نیاز دارد که حداقل 1200x600 ضبط کند و وضوح 4800x4800 تصاویر باکیفیت تولید می کند.

با توجه به عنصر اسکنر

اکثر مردم نمی دانند که دو نوع مختلف از اجزای اسکنر وجود دارد. Charge Coupled Scanner (CCD) که برای اسکن فایل های گرافیکی مناسب است و اسکنر شارژ رنگی (CIS) که فایل های متنی با کیفیت بالا تولید می کند.

نرم افزار اسکنر OCR

همه دارای یک بسته نرم افزاری هستند که درایورهای دستگاه های مختلف را به صورت یکپارچه فراهم می کند و همچنین نرم افزار کاربری که به کاربران امکان می دهد عملکردهای جداگانه دستگاه را انجام دهند. OCR بخش مهمی از نرم افزار اسکنر OCR است. با نرم افزار OCR، می توانید یک صفحه متن اسکن شده را به سندی تبدیل کنید که می تواند با نرم افزارهایی مانند Microsoft Word یا نرم افزارهای دیگر باز و ویرایش شود.

ویژگی های اساسی کپی کردن در یک چاپگر چند منظوره

بسیاری از ویژگی های کپی چاپگرهای چند منظوره به قابلیت های اسکنر بستگی دارد، در حالی که برخی از ویژگی های کپی به قابلیت های چاپگر بستگی دارد. یکی از ویژگی های کپی منحصر به فرد پرینترها و اسکنرها، توانایی دستگاه های کپی برای بزرگ یا کوچک کردن عناصر کپی شده است.

سرعت کپی

هنگامی که اسکنر تصویری را که کاربر می‌خواهد کپی کند، بازتولید می‌کند، سرعت کپی کردن تصویر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انتظار برای چاپ چند نسخه می تواند بهره وری را کاهش دهد. سرعت کپی حداقل 25 صفحه در دقیقه اساس اساسی چاپگرهای چندکاره است.

اندازه سند

امکان کوچک کردن یا بزرگ کردن تصویر کپی شده مستقیماً از جدول اسکنر یک ویژگی خوب برای چاپگر چند کاره است. تغییر اندازه از 25% به 400% یک مشخصات رایج برای اکثر دستگاه های کپی است.

ویژگی های دستگاه فکس برای چاپگر چند کاره

ویژگی های دستگاه فکس چاپگر چند کاره در یک دستگاه تجاری بسیار مهم است. چندین ویژگی بسیار مفید باعث می شود که قطعه چند منظوره به عنوان یک دستگاه فکس مستقل کار کند.

تغذیه خودکار اسناد

وارد کردن دستی هر صفحه از دستگاه فکس روی بستر اسکنر، روش بسیار کارآمدی برای ارسال فکس نیست. تغذیه خودکار اسناد این مشکل را برطرف می کند و اجازه می دهد تا تعداد زیادی برگه برای ارسال فکس به سینی ورودی وارد شود. ADF باید با حافظه فکس مطابقت داشته باشد.

یادآوری فکس

با حافظه فکس این امکان اسکن برخی صفحات و ذخیره آنها در حافظه هنگام ارسال فکس را فراهم می کند. این سایت ها می توانند چندین فکس را به چندین شماره ارسال کنند. به دنبال دستگاه فکس با ظرفیت حافظه حداقل 100 صفحه فکس باشید.

سرعت فکس صفحه

چاپگرهای چند منظوره می توانند تصاویر اسکن شده را در کمتر از 5 ثانیه ارسال کنند.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی