گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

مزایا و مضرات کراتینه برای مو

ادمین | پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر


کراتینه مو که گاهی صاف کردن موی برزیلی یا کراتین برزیلی نامیده می شود، یک فرآیند شیمیایی است که معمولا در سالن های زیبایی انجام می شود. به این ترتیب مو تا 6 ماه صاف به نظر می رسد، درخشندگی زیادی به مو می دهد و می تواند موخوره را کاهش دهد.

این فرآیند شامل شستن مو می شود. سپس آرایشگر مواد را روی موهای خیس شانه می کند که به مدت 30 دقیقه روی موها قرار می گیرد.

برخی از آرایشگران ترجیح می دهند ابتدا موها را خشک کرده و سپس مواد را روی موهای خشک بمالند. سپس موها در قسمت های کوچک برس زده می شوند تا مواد موجود در مو ثابت شوند.

کل این پروسه چندین ساعت طول می کشد، بنابراین کتاب یا کاری را که می توانید بی سر و صدا انجام دهید بیاورید.

اگر مطمئن نیستید که کراتینه مو برای شما مناسب است، مطالب زیر را بخوانید و وزن کنید

فواید بالقوه کراتین برای مو

بدن پروتئین کراتین را به طور طبیعی تولید می کند. این پروتئین است که مو و ناخن را می سازد.

از جمله این روش ها می توان کراتین را از پشم، پر و شاخ حیوانات به دست آورد. برخی از شامپوها یا نرم کننده ها نیز حاوی کراتین هستند. اما انجام آن در سالن زیبایی توسط یک متخصص معمولاً مزایای بیشتری به شما می دهد.

مزایای دریافت کراتینه درمانی حرفه ای یا انجام آن در خانه می تواند شامل موارد زیر باشد:

موهای نرم و براق

کراتین سلول های مو را صاف می کند. این به این معنی است که موهای صاف تر با وز شدن کمتر. کراتین موهای خشک و وز را براق و سالم می کند.

کراتین می تواند به طور موقت انتهای موهای شما را بچسباند تا ظاهر مو را کاهش دهد.

نتایج بلند مدت

تا زمانی که به طور منظم از موهای کراتینه مراقبت کنید (2 تا 3 بار در هفته کافی است)، موهای کراتینه بیش از 6 ماه دوام خواهند داشت.

موهای نرم تر

کراتین موها را نرم می کند، به خصوص اگر موهای شما مجعد یا ضخیم باشد.

اگر به طور منظم موهای خود را سشوار خشک کنید، متوجه خواهید شد که موهایتان با کراتینه سریعتر خشک می شوند. برخی افراد ادعا می کنند که کراتین زمان خشک شدن مو را به نصف کاهش می دهد.

از آنجایی که علاوه بر این می توانید موهای خود را بدون سشوار یا هر وسیله دیگری خشک کنید، موهای شما سالم به نظر می رسد و ریشه مو تقویت می شود. زیرا شما آن را از گرما محافظت می کنید.

رشد مو

کراتین می تواند موها را تقویت کرده و موها را قوی تر کند تا راحت تر شکسته شوند. این باعث می شود موها سریعتر رشد کنند زیرا انتهای مو شکسته نمی شود.

خطرات احتمالی کراتینه مو

فرمالدئید

اکثر کراتین مو (اگر نه همه) حاوی فرمالدئید است که در صورت استنشاق می تواند خطرناک باشد.

در واقع فرمالدئید ماده ای است که مو را نرم می کند.

بر اساس تحقیقات کارگروه محیط زیست، برخی از شرکت ها این واقعیت را پنهان می کنند که محصول کراتینه آنها حاوی این ماده شیمیایی است.

جایگزین های فرمالدئید

جایگزین هایی برای صاف کردن دائمی مو، مانند شامپوها (که گاهی اوقات صاف کننده موی ژاپنی نامیده می شود)، از موادی مانند تیوگلیکولات آمونیوم و هیدروکسید سدیم برای شکستن پیوندهای مو استفاده می کنند. این انتخاب عواقب ابدی دارد. اما در عین حال می تواند منجر به رشد نامناسب قسمت مو و رشد موهای مجعد در ریشه مو شود. فاقد فرمالدئید (به جای آن از اسید گلیکولیک استفاده می کند). اما آنها چندان مؤثر نیستند.

هزینه نسبتاً بالا کراسیون مو

هزینه هر جلسه کراتینه مو حداقل 800000 تومان می باشد. گزینه های ارزان تر نیز به صورت محلی در دسترس هستند. اما عمر مفید آن چندان طولانی نیست.

چگونه از این هزینه حداکثر استفاده را ببریم.

کراتینه کردن مو نباید بیش از سه بار در سال انجام شود. از این گذشته، موها به مرور زمان آسیب می بینند. در فصل تابستان موهای مجعد به دلیل رطوبت هوا بیشتر خود را نشان می دهند و به طور کلی در این زمان باید موهای خود را کراتینه کنید.

نگهداری از موها بعد از کراتینه  در سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس دشوار است.

اگر موهای خود را کمتر بشویید و از شنا خودداری کنید، درمان موهای کراتینه شده ممکن است دشوار باشد.

نوع آبی که با موهای شما در تماس است مهم است. شنا در آب های کلردار یا نمک (به ویژه استخرها یا دریا) می تواند زمان اثر بخشی کراتینه مو را کاهش دهد. همچنین باید شامپو یا نرم کننده ای تهیه کنید که حاوی کلرید سدیم یا سولفات نباشد. زیرا هر دو قسمت می توانند به کراتین مو آسیب برسانند.

برای شستن موهای خود عجله نکنید. بعد از کراتینه کردن موها، باید 3 تا 4 روز صبر کنید تا موهایتان را خیس کنید. بنابراین اگر شما از آن دسته افرادی نیستید که از شستن برای از بین بردن موها خوشتان نمی آید، این ممکن است برای شما مناسب نباشد. برخی گفتند که هنوز بعد از شستن احساس خیس شدن می کنند.

همچنین استفاده از خمیر مو برای زنان باردار توصیه نمی شود.

روش ها و فواید

کراتینه مو در سالن های زیبایی

روش زمان‌بر استفاده از کراتینه که به عنوان کراتینه موی برزیلی نیز شناخته می‌شود، شامل چندین مرحله است. ابتدا کرم های حاوی فرمالدئید قبل از خشک کردن و صاف کردن مو در سالن زیبایی استفاده می شود. پس از استفاده از محصول، به شما می گویند که باید اجازه دهید موهایتان چند روز خشک شود. هنگامی که برای شستشوی مواد شیمیایی به سالن برمی گردید، از ماده دیگری برای متعادل کردن نرمی مو استفاده می شود. این روش معمولا تا 12 هفته طول می کشد.

سرم کراتینه، شامپو، نرم کننده

سرم های کراتینه، شامپوها و نرم کننده ها مانند کراتینه موی سالن نیز همین تاثیر را دارند. اما موها را در برابر آسیب بیشتر مقاوم کرده و موهای آسیب دیده ناشی از گرما و رنگ مو را ترمیم می کنند. برای شناسایی محصولات دارای این ویژگی، در لیست مواد تشکیل دهنده به دنبال این عبارت بگردید

جستجو برای "کراتین هیدرولیز". محققان در سال 2013 به این نتیجه رسیدند که مواد فعال موجود در کراتین یک ترکیب بی خطر برای کسانی است که می خواهند موهای قوی تری داشته باشند.

مکمل های کراتین

می توانید مکمل های کراتین را در هر فروشگاه مواد غذایی سالم خریداری کنید. مکمل های کراتین به صورت پودر و کپسول در دسترس هستند. این مکمل ها بدون خطر هستند. اگر بیش از حد از آنها استفاده شود، باعث ایجاد پروتئین اضافی در بدن می شود.

شامپوها، نرم کننده ها و محصولات درمانی کراتینه

شامپوها، نرم‌کننده‌ها، کرم‌های خشک‌کننده، سرم‌ها و محصولات حالت دهنده حاوی کراتین می‌توانند از موهای آسیب‌دیده در اثر استرس روزانه محافظت، ترمیم و تقویت کنند. این محصولات در کنار خدمات پشتیبانی و مراقبت از سالن های زیبایی، می توانند آرایش مو در خانه را قابل کنترل تر، آسان تر و سریع تر کنند. برخی از این محصولات می توانند به عنوان صاف کننده مو عمل کنند، اما فقط برای مدت کوتاهی روی مو می مانند یا بعد از شستن اثر خود را از دست می دهند.

نکات کلیدی و نتیجه گیری:

کراتینه کردن موهای مجعد و ضخیم را راحت تر حالت می دهد.

این روش کوتیکول مو را نرم می کند که به مو حالتی براق می دهد. زمان خشک کردن مو را نیز می توان کاهش داد.

هزینه انجام این روش بالا است و فرمالدئید موجود در نسخه می تواند هنگام استنشاق خطرناک باشد. بنابراین، مطمئن شوید که این کار را در محیطی با تهویه مناسب انجام دهید یا محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی فرمالدئید نیستند.
 

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی