لوگو چیست و چگونه بهترین لوگو را برای کسب و کار خود انتخاب می کنید؟
احتمالاً در طول روز با انواع لوگوهای معروف روبرو می شوید، چه در حال خرید، قدم زدن یا گشتن در شبکه های اجتماعی باشید. شاید شما توجه زیادی به آن ندارید. اما این نمادها بخشی جدایی ناپذیر از ایجاد برندسازی شرکت هستند. حال اگر شما نیز به دنبال لوگوی کسب و کار خود هستید، در این پیشنهاد با ما همراه باشید. در این مقاله ابتدا می گوییم لوگو چیست. سپس انواع لوگوها را به شما ارائه می کنیم تا بتوانید بهترین آنها را انتخاب کنید.
ابتدا قبل از اینکه به معرفی انواع لوگو بپردازیم. می خواهیم به شما بگوییم که لوگو چیست. لوگو یک طرح گرافیکی است که برای شناسایی یک برند یا محصول استفاده می شود. و از رنگ ها، تصاویر و متن تشکیل شده است، همانطور که ممکن است در یک لوگوی معروف دیده باشید. لوگوها انواع مختلفی دارند و در اندازه ها و اشکال مختلف تولید می شوند به طور کلی انتخاب یک لوگوی خوب به شما این امکان را می دهد که خدمات و برند تجاری خود را به مخاطبان خود معرفی کنید. اگر حرفه ای به تجارت نگاه کنید نمادهای به یاد ماندنی را خواهید دید، به عنوان مثال اگر به برندهایی مانند پپسی، آدیداس، نایک، استارباکس و ... فکر کنید، قطعاً لوگوی آنها جلوی چشمان شما خواهد آمد.
دارای انواع برندهای محبوب
اکنون که متوجه شدید نماد چیست، باید انواع آن را بشناسید. انواع مختلفی از مارک های محبوب وجود دارد. اما به طور کلی می توان آن را به چهار دسته تقسیم کرد. شما باید برند مناسب را بر اساس مخاطبان هدف و ماهیت کسب و کار خود انتخاب کنید.
1 - لوگوی نوشته شده
علامت کلمه یا لوگوتایپ نوعی از لوگوتایپ است که از متن برای طراحی استفاده می کند. در این نوع لوگو نام شرکت یا برند با فونت و اندازه مشخص نوشته می شود. هنگام طراحی این لوگو باید کمی خلاقیت به خرج دهید و برند خود را شفاف و مشروع بنویسید. انتخاب رنگ و فونت در این سبک لوگو بسیار مهم است. برخی از لوگوهای معروف شامل پاناسونیک و گوگل هستند.
2 - لوگوی بصری
در این قسمت از مقاله می خواهم لوگوهای بصری را معرفی کنم که چه هستند. لوگوی تصویر که به عنوان لوگو نیز شناخته می شود، با استفاده از یک تصویر یا گرافیک واحد ایجاد می شود. این نوع لوگوها پیچیده تر از لوگوهای متنی هستند و برای درک آنها باید در زمینه برندسازی مهارت کافی داشته باشید. هنگام ایجاد این نوع لوگو، باید تصویر یا نماد مناسبی را انتخاب کنید که نشان دهنده شرکت شما باشد. سپس، رنگ مناسب را برای انجام کار انتخاب کنید و تأثیر مهمی بر روی مخاطبان خود بگذارید. از نمونه های لوگوی گرافیکی می توان به لوگوهای بنز، اپل و تلگرام اشاره کرد.
طراحی لوگو حرفه ای را به فریلنس پروژه بسپارید.
3 - کارخانه لوگو
شما باید معنی این نام لوگو را بدانید. این نوع لوگو شامل ترکیبی از لوگوهای بصری و نوشتاری است. این نوع لوگو معمولاً پرکاربردترین نوع لوگو است. اما باید در طراحی و انتخاب این لوگو دقت کنید تا متن و تصویر با یکدیگر مطابقت داشته باشند. در این صورت می توانید یک لوگوی دائمی داشته باشید. برندهای پوما و کینگ برگر نمونه های معروف لوگوهای هیبریدی هستند.
4 - لوگوی مونوگرام
این نوع لوگو شبیه لوگوی نوشتاری است با این تفاوت که در طراحی آن از مخفف یا حرف اول نام برند استفاده می شود. کلید طراحی این نوع لوگو چیست؟ اینکه فقط یک یا چند حرف استفاده شود و فونت مناسب انتخاب شود. زیرا مهمترین نکته در زیبایی این لوگو همین است.
شما می توانید یکی از انواع لوگو را با توجه به کسب و کار خود انتخاب کنید. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره و کمک دارید، می توانید به متخصصان اعتماد کنید.
- ۰۳/۱۱/۰۳