گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

سیستم کنترل ترافیک چیست؟

ادمین | چهارشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۰۶:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر


سیستم مدیریت ترافیک به کنترل و مدیریت ترافیک یا دسترسی به یک منبع و دریافت خدمات از آن اشاره دارد. این سیستم وظیفه هشدار را نیز بر عهده دارد.

اعطا یا لغو مجوز دسترسی به منبع سرویس شامل قفل کردن یا باز کردن درها و نظارت بر ورود و خروج افراد است که ممکن است در داخل یک ساختمان، یک منطقه خاص یا طبقه آن یا حتی تعدادی از ساختمان‌های متعلق به یک منطقه باشد.

از همین کنترل تردد همچنین می توان برای مدیریت دسترسی به سایر خدمات عمومی مانند خدمات اجتماعی، برنامه های مالی و اعتباری، سیستم های حضور و غیاب یا رستوران ها استفاده کرد.

در این مورد، هشدار همچنین به معنای ارسال هشدار از مکان های محرمانه ای است که قبلاً شناسایی شده اند. به عنوان مثال، افزایش زمان باز ماندن درب می تواند یکی از دلایلی باشد که باعث ایجاد زنگ هشدار و ارسال پیام به اتاق کنترل می شود.

بر اساس مدیریت فوق مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت سیستم دو عملکرد زیر را با سخت افزار و نرم افزار انجام می دهد: دیلاک

1) افراد را گروه بندی کنید و محدودیت های ترافیکی را برای گروه ها در بازه های زمانی از پیش تعیین شده تعریف کنید.

2) نظارت بر ترافیک در حال انجام و ثبت آن پس از وقوع ترافیک و همچنین هشدار در مورد خطر در صورت بروز شرایط غیرقابل قبول برای سیستم.

سیستم های کنترل ترافیک به دو گروه اصلی تقسیم می شوند:

(شبکه فعال) شبکه فعال (خصوصی)

1) سیستم های خودمختار: در این سیستم ها، نقاط کنترل (یا کارت خوان ها) بدون نیاز به نرم افزار مرکزی، به تنهایی دستورات لازم را دریافت یا صادر می کنند. این مراکز کنترل دارای حافظه داخلی برای ثبت بانک اطلاعاتی کارکنان و فعالیت ها و ترافیک هستند. این سیستم برای برنامه ریزی این سیستم از طریق صفحه کلید کارت خوان یا رایانه های قابل حمل و خروجی اطلاعات آن با اتصال مستقیم به چاپگر کار می کند. این سیستم ها اغلب برای تعداد محدودی از درب های راه دور به دلیل مسائل زمان بندی و مشکلات جانبی مانند صرف زمان زیاد برای گزارش گیری توصیه می شوند. ماهیت این روش ها ساده و سریع برای ایجاد و سفارش است و محدودیت های آن کاهش تعداد درب ها و عدم توانایی شبکه و عدم توانایی در گسترش سیستم و عدم هماهنگی سیستم با سایر امنیت ها می باشد. سیستم ها مانند دزدگیر با دوربین مدار بسته.

2) سیستم های تحت شبکه: در این سیستم ها هسته سیستم از یک کامپیوتر مرکزی و نرم افزار سیستم هوشمند تشکیل شده است. این سیستم ها بر اساس پارامترهای زیر انتخاب می شوند.

ساختار سیستم: نحوه قرارگیری دروازه ها در کنار یکدیگر و نحوه شبکه بندی آنها با توجه به فواصل

عملکرد مورد نیاز: ورودی و خروجی سیستم، سیستم های کمکی مورد نیاز مانند کنترل هشدار امنیتی، کنترل آسانسور، ثبت نام افراد ورودی و خروجی و غیره.

ابعاد سیستم: تعداد درب. کارتخوان ها

تعداد اپراتورهای کاربر: در قالب شبکه با در نظر گرفتن تفکیک وظایف

نوع کارت خوان: کارت خوان مغناطیسی، بدون تماس، مادون قرمز، بیومتریک (مانند کنترل اثر انگشت)

یا خواننده)، صفحه کلید و کلیدهای صفحه کلید

نوع درب: لولایی، کشویی، تعداد لولای در و غیره. شبکه سیستم مدیریت ترافیک چیست؟ سیستم مدیریت ترافیک چیست؟ شبکه

مهمترین ویژگی سیستم کنترل ترافیک شبکه، توانایی اپراتور کامپیوتر در نظارت بر وضعیت سیستم، عملکرد لحظه ای، نمایش لحظه ای رویدادها و رویدادها و زمان بندی سریع است. همچنین به این تعریف، گسترش سیستم به صدها درب با کنترل مرکزی و بدون محدودیت در سیستم های جانبی اضافه شده است.

این سیستم ها بر اساس نرم افزار، مراکز کنترل، رابط های تطبیقی ​​و کارتخوان ها به شکل درختی ساخته شده اند.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی