گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

سفید کردن در خانه

ادمین | دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر


چه در خانه و چه در مطب دندانپزشک، سفید کردن دندان با بلیچینگ شامل استفاده از یک عامل سفید کننده مبتنی بر پراکسید است. سیستم های بلیچینگ خانگی از غلظت پراکسید 3 تا 20 درصد (پراکسید هیدروژن یا کاربامید) استفاده می کنند، اما مطب های دندانپزشکی از غلظت پراکسید 15 تا 43 درصد استفاده می کنند.

تا زمانی که ماده سفید کننده با دندان ها تماس داشته باشد، با سفید شدن دندان ها و افزایش غلظت پراکسید، اثر لکه بری افزایش می یابد. اما غلظت زیاد و تماس طولانی مدت با این مواد می تواند باعث حساسیت دندان و از بین رفتن مینای دندان شود، بنابراین از محصولات سفید کننده دندان طبق دستور پزشک یا بروشور روی جعبه محصول استفاده کنید.

نحوه سفید کردن دندان در خانه با بلیچینگ

چگونه در خانه سفید کنیم

ژل سفید کننده و چسب

ژل یا خمیر سفید کننده را مستقیماً روی دندان ها بمالید. این محصولات سفید کننده را باید به صورت چسب یا با برس مخصوص یک یا دو بار در روز به مدت 10 روز تا دو هفته استفاده کنید. نتایج چهار ماه یا بیشتر طول می کشد (بسته به نحوه مراقبت شما از آنها).

بلیچینگ با ژل و پلاک

در این روش سفید کردن دندان، سینی یا صفحه ای شبیه به محافظ شب که دندان ها را می پوشاند، دریافت می کنید. ژل مبتنی بر پراکسید را روی بشقاب قرار داده و آن را با دندان ها قرار می دهید. بسته به نوع محصول، ژل باید یک تا چند ساعت در روز روی دندان باقی بماند. می توانید این کار را به مدت چهار هفته انجام دهید. شما می توانید سیستم ژل و پلیت را از داروخانه تهیه کنید یا می توانید برای ساخت پلاک سفارشی خود به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر صفحه اندازه و شکل دهان شما مناسب نباشد، ژل خارج شده و با لثه ها تماس پیدا می کند و باعث التهاب یا حتی سوزش می شود.

خمیر دندان سفید کننده

از آنجایی که خمیردندان ها هنوز کمی ساینده هستند، به از بین بردن لکه ها از سطح دندان کمک می کنند، اما سفیدی دندان حاوی مواد شیمیایی یا مواد پولیش است که به از بین بردن لکه های بیشتری کمک می کند. خمیر دندان سفید کننده روشی ارزان برای سفید کردن دندان ها تا حدودی است. برخی از این خمیردندان ها حاوی پراکسید هستند.

قلم سفید کننده دندان

قلم سفید کننده دندان حاوی پراکسید کاربامید است که مستقیماً روی دندان ها اعمال می شود تا لکه ها را از سطح دندان سفید کرده و از بین ببرد. هر قلم حاوی ژل برای بیش از 15 جلسه درمانی است. قلم باید دو بار در روز استفاده شود.

فواید بلیچینگ خانگی

دیگر نیازی به مراجعه به دندانپزشک ندارید، یا خیلی کمتر.

معمولاً بسیار سودآورتر است.

شما می توانید دندان های خود را به روشی که دوست دارید سفید کنید.

برای برخی از افرادی که نمی توانند ورقه لاستیکی مورد استفاده در مطب دندانپزشکی را برای مالیدن ژل روی لثه تحمل کنند، روش خانگی قابل تحمل تر است.

معایب و عوارض سفید کردن دندان در خانه

مهم نیست از چه نوع محصول سفید کننده ای استفاده می کنید، اگر مراقب نباشید و مواد شیمیایی با لثه های شما تماس پیدا کند، ممکن است باعث تحریک و حساسیت شود. این وضعیت می تواند بدتر شود، به خصوص اگر دندان های حساسی دارید.

احتمال سوختن لثه وجود دارد.

برخی از محصولات خانگی سفید کننده دندان می توانند برای مینای دندان مضر بوده و باعث کم رنگ شدن آن شوند.

یکی از معایب روش خانگی سفید کردن دندان این است که تمام مسئولیت درمان بر عهده شماست و دندانپزشک بر کار شما نظارت ندارد.

این روش بلافاصله دندان ها را سفید نمی کند، اما برای تاثیرگذاری باید درمان را چندین هفته ادامه دهید. بنابراین برای کسانی که می خواهند بلافاصله دندان های خود را سفید کنند مناسب نیست.

اگر از پلاک از پیش ساخته شده با روش ژل و پلاک استفاده می کنید، اندازه آن با دندان شما هم اندازه نیست و احتمال زیادی وجود دارد که مقداری از ژل سفید کننده بیرون بیاید و دندان را لمس کند. در این صورت ممکن است دندان ها حساس شوند یا تاول بزنند.
 

سفید کردن دندان های خانگی برای چه کسانی موثر است؟

سفید کردن خانگی برای چه کسانی موثرتر است؟

سفید کردن دندان در افرادی که دندان های زرد دارند بهتر عمل می کند و در افرادی که دندان های قهوه ای دارند کمتر. اگر دندان های شما خاکستری یا بنفش است، به احتمال زیاد این روش درمانی برای شما موثر نخواهد بود و باید از روش های دیگری برای اصلاح رنگ دندان ها استفاده کنید.

ایمن ترین راه برای سفید کردن دندان در خانه چیست؟

مطمئن ترین روشی است که ممکن است غلظت بسیار کمی از ماده سفید کننده داشته باشد یا زیر نظر دندانپزشک انجام شود. به همین دلیل باید با دندانپزشک مشورت کنید.

با روش ژل و پلاک که زیر نظر دندانپزشک انجام می شود، چون دستگاه مخصوصی برای شما ساخته شده، احتمال بیرون آمدن ژل بسیار کم است. علاوه بر این، دندانپزشک ژل بلیچینگ صحیح را در اختیار شما قرار می دهد و دستورالعمل های لازم را برای اطمینان از انجام صحیح کار به شما می دهد. با این حال، قبل از تمام این مراحل، او صورت شما را به طور کامل معاینه می کند تا مطمئن شود که این درمان برای شما مناسب است و لکه های روی دندان شما با سفید کننده پاک می شود. در غیر این صورت بهتر است از روش های دیگری مانند لمینت یا کامپوزیت استفاده کنید.

روش استفاده از ژل و پلاک سفید کننده چیست؟

ابتدا ژل را داخل گچ قرار دهید. فقط مقدار کمی ژل بریزید تا کمتر بیرون بیایند. فقط می توانید ژل را در قالب دندانی که می خواهید سفید کنید بریزید.

سپس پلاک را روی دندان های خود قرار دهید.

ژل هایی که ظاهر می شوند را با یک سواب پنبه ای خیس یا مسواک به دقت بردارید.

تا زمانی که پزشک به شما دستور داده است، قرص را در دهان خود بگذارید.

پس از اتمام کار و برداشتن تخته، آن را با مسواک و آب گرم به خوبی تمیز کنید.

مسواک زدن قبل و بعد از مسواک زدن را فراموش نکنید.

آیا نتایج بلیچینگ خانگی دائمی است؟

č به طور کلی پذیرفته شده است که اثر سفید کردن دندان دائمی نیست. دندان‌ها برای مدتی سفید می‌مانند، اما پس از چند ماه یا سال (بسته به مراقبت شما) دوباره لکه‌دار می‌شوند و تغییر رنگ می‌دهند.

چگونه بعد از بلیچینگ دندان ها را سفید نگه داریم؟

پس از سفید کردن دندان ها، باید به طور مرتب مسواک بزنید تا طول درمان طولانی شود. چای، قهوه، نوشیدنی ها و غیره. از مصرف غذاهای اسیدی و تانیک خودداری کنید یا آن را محدود کنید. بهتر است بلافاصله دهان را با آب بشویید.
 

 

مراجعه به سایت: https://drsheidaclinic.com/teeth-bleaching/

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی