گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

تفاوت موسیقی پاپ و کلاسیک

ادمین | دوشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۲۶ ق.ظ | ۰ نظر


آسمونی: برای آشنایی با موسیقی پاپ، بهتر است ابتدا توضیح مختصری در مورد موسیقی عامه پسند بدهیم. موسیقی عامه پسند هر نوع موسیقی است که به صورت عمومی و تجاری در دسترس باشد.

این آهنگ نقطه مقابل موسیقی کلاسیک و موسیقی محلی (شهری) است، زیرا اولی توسط افراد مشهور و محافل روشنفکر جامعه در طول تاریخ خوانده می شود، دومی این آهنگ است و فروش ندارد. گاهی اوقات به اختصار به موسیقی عامه پسند اشاره می شود، اما موسیقی پاپ یک دسته است.

موسیقی پاپ

موسیقی پاپ اگرچه با موسیقی کلاسیک، موسیقی هنری یا موسیقی محلی کاملاً متفاوت است، اما از آنجایی که اصطلاح پاپ شامل بخش‌های زیادی از موسیقی راک، هیپ هاپ، کانتری و اپرای راک می‌شود، می‌توان گفت که موسیقی پاپ تعریف روشنی ندارد. .

موسیقی پاپ را به عنوان یک زیرژانر نشان می دهد

موسیقی پاپ اغلب به عنوان موسیقی ای تعریف می شود که برای اهداف تجاری یا به منظور کسب درآمد ساخته می شود. به گفته سایمون فریت، منتقد موسیقی و جامعه شناس که در موسیقی عامه پسند تخصص دارد، موسیقی پاپ یک صنعت در نظر گرفته می شود، نه یک هنر. البته این آهنگ را می توان با توجه به بازار، ایده، طراحی و زیبایی شناسی تفسیر کرد. برعکس، «پاپ» طوری طراحی شده است که همه را به خود جذب کند و از مکان خاصی نمی آید و نیازی به بازتاب ذوق خاصی ندارد.

این موسیقی از روی هیچ میل معناداری ساخته نشده است، تنها آرزوی سازندگان آن سود و پاداش مادی است و ... با تعریف موسیقی بسیار محافظه کارانه است. موسیقی پاپ چیزی است که افراد بالادست (شرکت‌های ضبط، تولیدکنندگان رادیو، تبلیغات) بدون درخواست آن را تولید می‌کنند. پاپ یک موسیقی تجاری تولید شده و بسته بندی شده است، چیزی نیست که بتوان آن را مطابق با سلیقه و ترجیحات شما تغییر داد.

به عبارت دیگر موسیقی پاپ نوعی موسیقی است که از دهه 50 شروع شد و آنچه در این مجموعه گنجانده شده است معمولاً برای گروه زیادی از مردم جذابیت دارد. با ظهور صفحات پلاستیکی یا وینیل در دهه 1930 تا ظهور لوح فشرده یا سی دی در دهه 1980، موسیقی ضبط شده بیشتر از موسیقی زنده قابل دسترسی شد. آهنگ های پاپ معمولاً در سه دقیقه اجرا می شود و از آهنگ هایی استفاده می شود که محبوب و جذاب برای توده مردم باشد. برای دانلود بهترین آهنگ ها به موزیک باران مراجعه نمایید.

ویژگی موسیقی پاپ یک عنصر ریتمیک سنگین است که معمولاً توسط تقویت کننده های الکترونیکی اجرا می شود و ملودی اصلی حاکم بر این ضرب است. آهنگ های پاپ همچنین به آهنگ های محبوبی اطلاق می شود که مردم دوست دارند آنها را زمزمه کنند و در کنار آنها بخوانند. موسیقی پاپ یک ژانر رادیویی موفق تجاری است که به دلیل قابل دسترس بودن، به خاطر سپردن آسان و جذب مخاطبان زیادی محبوب است.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی