گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

تفاوت بین سافت استارتر و درایو

ادمین | يكشنبه, ۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵ ق.ظ | ۰ نظر


واحدهای محرک (VFD) و سافت استارترها از نظر عملکرد برای راه اندازی و توقف موتورهای صنعتی یکسان هستند. اما ویژگی های متفاوتی دارند که در این مقاله به آنها می پردازیم.

سافت استارترها عموماً در کاربردهایی استفاده می شوند که برای تعویض تجهیزات و موتورهای الکتریکی در ابتدای راه اندازی نیاز به جریان بالایی دارند. سافت استارتر این جریان ها را کنترل می کند که به عنوان جریان جریان شناخته می شود، وظیفه اینورتر چینی ارزان یا درایو تنظیم سرعت موتور الکتریکی است.

عملکرد داخلی سافت استارتر

سافت استارترهای معمولی سه فاز از شش تریستور یا یکسو کننده سیلیکونی تنظیم شده در یک پیکربندی غیرهمگام استفاده می کنند تا به راحتی موتورهای الکتریکی را راه اندازی کنند.

تریستور دارای 3 قسمت است:

دروازه منطقی

گربه ها

&

هنگامی که یک پالس گیت داخلی اعمال می شود، راه انداز نرم اجازه می دهد تا جریان از آند به کاتد و سپس به موتور جریان یابد. هنگامی که هیچ پالس داخلی به گیت اعمال نمی شود، SCR ها (یکسو کننده های کنترل سیلیکون) خاموش می مانند، بنابراین جریان در سمت راننده محدود می شود. این پالس ها سطح جریان موتور را کاهش می دهند و قدرت اعمال شده را محدود می کنند. پالس بر اساس زمان رمپ ارسال می شود، به طوری که جریان به آرامی وارد موتور می شود.

موتور شروع نرم به آرامی با جریانی نرم شروع به کار می کند و تا حداکثر سرعت از پیش تعیین شده شتاب می گیرد. پس از شروع اولیه و رسیدن به سرعت معین، موتور بدون لرزش در همان سرعت باقی می ماند تا زمانی که متوقف شود. سافت استارتر موتور الکتریکی را دوباره مانند حالت استارت متوقف می کند.

عملکرد داخلی درایو

یک درایو فرکانس متغیر از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

اصلاح طلب

صفا

سرمایه گذار

یکسو کننده ها مانند دیود عمل می کنند و ولتاژ ورودی AC را به ولتاژ DC تبدیل می کنند. سپس بخش فیلتر از خازن ها برای کاهش نوسانات ولتاژ DC و اطمینان از جریان روان تر به مرحله بعدی و سپس به موتور استفاده می کند. در نهایت، اینورتر از یک ترانزیستور برای تبدیل ولتاژ DC به فرکانس بر حسب واحد هرتز استفاده می کند و آن را به موتور می فرستد و فرکانس خروجی موتور را با سرعت خاصی (RPM) هدایت می کند.

راهنمای انتخاب بین درایو و استارت نرم بر اساس الزامات

با توجه به آنچه گفتیم، به نظر می رسد که درایو (VFD) ثامن اساساً یک شروع کننده نرم با کنترل سرعت است. بنابراین چگونه بفهمیم کدام دستگاه برای نیازهای ما بهترین است؟ این سوال را می توان با یک گزاره اساسی پاسخ داد و آن این است که نسبت سود شما از هر ابزار به سطح کنترل و دقت فرآیندی که اجرا می کنید بستگی دارد. اکنون، با جزئیات بیشتر، عوامل دیگری را که ممکن است بر تصمیم شما تأثیر بگذارند، مورد بحث قرار خواهیم داد

کنترل سرعت

اگر گردش کار شما فقط جریان هجومی بالایی دارد و نیازی به کنترل سرعت ندارید، بهترین گزینه برای شما یک سافت استارتر است. از طرف دیگر، اگر می خواهید سرعت فرآیند خود را کنترل کنید، VFD ها برای نیازهای شما عالی هستند.

قیمت

قیمت و هزینه قطعاً عواملی هستند که در تصمیم گیری نقش دارند و از آنجایی که هارد دیسک ها نسبت به سایر سخت افزارها ویژگی های بیشتری دارند، معمولاً قیمت بالاتری در بازار دارند.

اندازه

در نهایت، سوال طرفین. اگر اندازه دستگاه ما قابل قبول باشد، سافت استارترها از اکثر VFD ها کوچکتر هستند.

نمایش نمونه هایی از برنامه های VFD و نرم افزار استارت

تصفیه خانه های آب

برای مثال اول، به استفاده از پمپ ها در سیستم های تصفیه آب خواهیم پرداخت. معمولاً در کارخانه جریان آب وجود دارد و می توان در نظر گرفت که تعداد ورودی و خروجی ها یکسان باشد. در اینجا چون ورودی و خروجی یکسان است و نیازی به پمپ برای تغییر کم و بیش جریان آب نیست، استفاده از استارت ساده به دلیل کاهش این زمان توجیه می شود. با این حال، اگر نیاز به ورود و خروج آب متفاوت باشد، سرعت پمپ نیز تغییر می کند و VFD را بهترین گزینه برای استفاده می کند.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی