گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

تعیین جاده اسالم به خلخال آیا واقعاً می‌خواهید؟

ادمین | جمعه, ۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۰۷:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

 

DEMON part four 40 Legs with Blendshapes سرپرست اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از واگذاری قلعه تاریخی مارکوه شهرستان رامسر به بخش خصوصی خبر داد. سوادکوه از زمانهای قدیم به عنوان یکی از مناطق مهم در تولید صنایع دستی بهشمار میرفت. امروزه از این خانه به عنوان موزه صنایع دستی استفاده میشود. مردم این منطقه در کنار فعالیتهای کشاورزی از هنر صنایع دستی نیز بهرهمند هستند و از مهمترین صنایع دستی منطقه میتوان به چادر شب بافی (ابریشم بافی) اشاره کرد. زبانهای رایج مردم این منطقه فارسی و ترکی است و از فعالیتهای مهم مردم منطقه رامیان کشاورزی، نوغانداری و آموزگاری است. روند طبیعی و تکاملی اکوسیستمها و یا فشارهای ناشی از فعالیتهای انسانی ممکن است تغییراتی در اکوسیستمها و رویشگاههای طبیعی به وجود آورد. در این منطقه و پشت سد خاکی توشن، دریاچه توشن قرار دارد که در فصولی که بارندگی زیاد است، پرآب میشود و برای کمپ زدن و ماهیگیری محل مناسبی میشود. این دریاچه ها یا گل ها در حوزه جغرافیای طبیعی به نام هایی مثل آلاگل و آلماگل شناخته شده و نیز در جغرافیای انسانی نماد اقوام شمالی ایران بزرگ است که نقوش اشیای بدست آمده از این اقوام با عنوان هایی مثل ماری گل، آینه گل و نام هایی از این دست بیانگر مولفه های هویت فرهنگی آسیای مرکزی و ایران است و در مباحث قوم شناسی و تاریخ نگاری مطرح است، همان طور که گفته شد این دریاچه ها یا گل ها در نقاطی مثل آسیای مرکزی و ایران به چشم می خورد. درباره چشمه گل رامیان و علت نام گذاری این چشمه که چرا به چشمه گل شناخته می شود گفته اند که، در زبان ترکی گل به نقطه ای می گویند که بسیار عمیق، گود و فرورفته باشد و داخل آن آب جمع شده باشد و گفته اند که واژه ی گل از واژگان آرامی است که معنی آن چشمه جوشان است.

این پدیده ی طبیعی منظره ای چشم نواز در این نقطه بوجود آورده و خوشرنگی آن باعث زیبایی منحصر به فرد این چشمه شده است. بیشتر بخشهای این شهرستان، کوهستانی هستند و مرتفعترین نقطه آن نیلکوه نام دارد. در این شهر، جاذبهای به نام تپه شاهده وجود دارد که قدمت آن به هزاره اول میرسد. برای شروع کار دو پایه بتنی در دو سوی دره ساخته و به هم متصل شد و پس از آن طاق قوسی بر روی آن سوار گردید و در نهایت کار آجر کاری روی بدنه انجام شد. با کمک مرحوم پدرم حاج قربان قربانپوریامی هزینه های سالگرد شهید رسول قربانپور یامی اخوی شهیدم را صرف اتمام مجموعه کتب نشان ازلاله ها ی فاروج نمودم، استقبال بی نظیر و دل گرم کننده خانواده معزز شهدا و ایثارگران زادگاهم شهرفاروج و آبادیهای پیرامون، مرا برآن داشت که تحقیق جامع و کاملی ازشهدا داشته باشم، لذا از سال 1375 کارتحقیق را شروع کردم، گاه ماهها در روستاهای فاروج بیتوته نمودم تا اطلاعات کافی را بدست آورم، تشویق های مکررمرحوم ابوی ودلگرمی های همسرم تا حد زیادی در به ثمر رسیدن کارسخت و طاقت فرسایی که در پیش گرفته بودم موثر واقع شد، به پیشنهاد همسرم منزل شخصی ام را درشهرستان قوچان برای به نتیجه رسیدن کارم بفروش رساندم و در این راه سرمایه گذاری کردم، بر خلاف انتظارم هیچ نهادی برای این کار ضروروی پیشقدم نگردید! غذاهای شمالی در این رستوران ها به وفور پیدا می شود، اگر از ما می شنوید حتما کباب ترش و میرزاقاسمی و باقالاقاتوق را امتجان کنید البته که منوی غذای کاملی را جلویتان می گذارند. یکی از بهترین رستوران ها و غذاخوری های رامسر با طراحی مدرن و زیبا که اگر قصد میل کردن غذاهای بین المللی را دارید بهترین انتخاب، همین رستوران است. البته این جمعیت هرگز در تمامی طول سال ساکن این روستای مدرن نیستند؛ چرا که تنها چهار ماه از سال در این روستا مردم زندگی می کنند و در ماه های دیگر سال جز چند نفر نگهبان و سرایدار کسی در آن جا ساکن نیست.

ممکن است گردشگران این روستا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده باشند. مسافرانی که قصد سفر به تبریز و ارومیه را دارند معمولاً مسیر اسالم به خلخال را انتخاب نمیکنند. کوهنوردی در جاده اسالم به خلخال نسبتا راحت و آسان است چون شیب متوسطی دارد و بیشتر جاده سرپایینی است. در شیب تند رشته کوه البرز در این منطقه، آبشارهای زیادی وجود دارد؛ آبشار لوه، آبشار پیرغار و آبشار آق سو معروفترین آنها هستند. چمخاله دارای زمین های بسیار زیادی بوده که باعث شده کشاورزی رونق خاصی داشته باشد. افزون بر نیروگاهها، سد شهید رجایی همچنین وظیفۀ تأمین آب کشاورزی زمینهای پیرامون را هم بر عهده دارد. سرسبزی و طبیعت بینظیر این روستا باعث شده تا کشاورزی در این ناحیه رونق داشته باشد و میوه و درختان خوبی هم به ثمر نشیند. یکی از جذابیتهای پارک جنگلی النگدره زیبایی بیبدیل و تماشایی آن در همه فصلهای سال است که میتواند دلخواه هر دوستدار طبیعت و البته طرفداران عکاسی از طبیعت باشد. پامبلی چُورک (مشابه کماج اما پیرامون آن برگهای گیاهی پهن برگ موسوم به «پامبلی» است. مستقر شدند. هرچند گستردگی گرایلیها یا قرائیها، استانهای خراسان، گلستان، مازندران، سمنان، آذربایجان غربی و کرمان را در بر میگیرد اما دستهای از آنها در زمان پخش ایلها در زمان شاه عباس صفوی وارد رامیان میشوند. زمان بازدید از این موزه در شش ماه اول سال، از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب و در شش ماه دوم سال، از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر است. اما دلیل اصلی سفر گردشگران به گنبد کاووس، بازدید از یکی از معروفترین جاهای دیدنی گلستان به نام برج گنبد کاووس است.

الیمستان نام یک روستا و جنگلی معروف به همین نام در ۳۰ کیلومتری جاده هراز به آمل است. تصور اینکه در پیش روی چشمانتان یک دشت سرسبز را ببینید و ابرهایی که در حال عبور از روی روستا هستند به شکل یک اقیانوس درآمده باشند واقعا حیرتانگیز است. خانه و هتل های مختلفی در روستای زیارت وجود دارند که شما مایلید هر کدام از آن ها را برای اقامت انتخاب کنید، اما اگر دوست دارید سفری بدون چالش را تجربه کنید و در حال سفر نگران محل اقامت خود نباشید، ساده ترین راهکار مقابل شما است یعنی با یک تماس و یا بازدید از سایت رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا قبل از سفر اقامتگاه خود را تعیین خواهید کرد و به سفر خود ادامه می دهید. نقشه را دانلود کنید تا بدون نیاز به اینترنت بتوانید از آن استفاده نمایید. اما از آنجایی که نیروهای روسیه و انگلیس توانستند که ایران را به تصرف خودشان در آورند و از نقشه تخریب پل ها با خبر شدند، جلوی این اتفاق را گرفتند و اجازه ندادند که پل ورسک و دیگر مسیرهای ریلی ایران تخریب شوند. در این جنگها مردم رامیان با رهبری شیخ عبدالحسین جعفری رامیانی، ملقب به اشجع العلماء، در برابر نیروهای استبداد ایستادگی میکنند و آنان را به عقب بازمیگردانند. این جنگل در مسیر قله ای با همین نام قرار دارد که زیبایی منطقه را چندین و چند برابر کرده است. این آبشار در اطراف شهر کوهدشت و تنگه ای به همین نام واقع شده است. یکی دیگر از ترینهای استان گلستان، آبشار کبودوال است که در علی آباد کتول واقع شده است.

همچنین، دمای هوای در این دو فصل، معتدل میشود، بنابراین، بهترین زمان سفر به گلستان، همین دو فصل محسوب میشود. این خانه، که از جاهای دیدنی گرگان محسوب میشود، مربوط به دوره قاجار است و از چوب و خشت و آجر ساخته شده است و پنجرههایی با شیشههای رنگارنگ دارد. جاهای دیدنی قلعه رودخان هر بینندهای را غرق در خود میکند به حدی که دکتر ستوده، یکی از پژوهشگران بزرگ ایران، این مکان را به شهری آباد تشبیه کرده است. جنگلهای هیرکانی، بعد از کویر لوت به عنوان دومین میراث طبیعی ایران، به ثبت جهانی رسیده است. این پارک، به عنوان یکی از ۵۰ ذخیرهگاه زیست محیطی کره زمین شناخته میشود و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. آیا میدانید جنگلهای هیرکانی در استان گلستان، بازماندهای از دوران سوم زمین شناسی و عصر یخبندان هستند و قدیمیترین درختان کره زمین در این جنگلها قرار دارند؟ تماشای وصال باشکوه زمین و آسمان هنگامی که ابر و مه تمامی محیط دهکده را پوشانده و قدم زدن در اقیانوسی مملو از ابرهای سپید رنگ، از تجارب تکرار نشدنی هر گردشگر خواهد بود. گنبد رادکان، شهر تمیشه، جاده شاه عباسی، منطقه حفاظت شده جهان نما، دهکده ییلاقی درازنو و روستای ییلاقی یزدان محله از دیگر جاهای دیدنی کردکوی هستند. پس از دیدن تابلوی خرمکش باید 1500 متر دیگر را تا انتهای جاده آسفالت برانید. قله سماموس یکی از قله های بلند و زیبای این بخش است که با ارتفاع ۳۶۲۰ متر از سطح دریا یکی از مکانهای دیدنی جواهر دشت است که البته برای رسیدن به قله حتما باید یک راهنمای محلی داشته باشید. این موزه، دارای دو بخش اصلی است. این اقامتگاه بومگردی پاقلعه دارای 4 باب سوئیت می باشد، که 2 باب از سوئیت ها در طبقه پایین و 2 باب سوئیت در طبقه بالای ساختمان اقامتگاه واقع شده اند.

بندر گز، در فاصله ۴۲ کیلومتری از شهرستان گرگان واقع شده و بیش از پنج قرن قدمت دارد. ساحل بندر گز، جنگل نرگسی، آبشار چلم ریز، پارک جنگلی باغو، جنگل جهان مورا، روستای ول افرا و روستای مزنگ از دیگر جاذبههای بندر گز محسوب میشوند. به طور کل شما در این سفر جذاب و تاریخی می توانید علاوه بر بازدید از این منطقه، قبل یا بعد سفر از شهرهای تنکابن، رامسر یا شهسوار هم دیدن کنید، میل صبحانه یا ناهار و فروش ماهیهای تازه شمالی از بخشهای جذاب سفر شما خواهد بود که ارزش یک مرتبه تست را دارد، از سایر دیدنیهای نزدیک این مکان میتوان به روستای جواهرده، منطقه ییلاقی دریاسر، جنگل دالخالی، جاده دو هزار و سه هزار و رودبار اشاره داشت که از بهترین جاذبه های طبیعی مازندران محسوب میشوند، دیدن کنید. آدرس پلاژ ساحلی: مازندران، تنکابن، غرب نشتارود. تا به اینجای مطلب درک و تصور زیباییهای روستای فیلبند مازندران، کار دشواری برای شما نبوده است! اگر قصد دارید به شهر گرگان در استان گلستان سفر کنید، خوب است پیش از سفر به این شهر بدانید گرگان مملو از جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری بوده که اگر قصد گردش در میان جاهای دیدنی گرگان را داشته باشید، گزینه های متعدد و متنوعی پیش روی شما قرار دارند. یکی دیگر از جاهای دیدنی استان گلستان که در گنبد کاووس واقع شده است، بازارچه مرزی اینچه برون است. جزیره آشوراده که بزرگترین جزیره ایرانی دریای خزر است، در نزدیکی بندر ترکمن قرار دارد.

از دیگر جاهای دیدنی بندر ترکمن، دیوار بزرگ گرگان است که در تمام ترکمن صحرا امتداد دارد و بعد از ۲۰۰ کیلومتر به دریا میرسد. توشن، یکی از روستاهای دیدنی توابع مرکزی گرگان است. رزرو اقامتگاه بوم گردی در رامیان که در ورودی روستاهای ییلاقی منطقه و با فاصله ۳۰ دقیقه از شهر رامیان قرار گرفته است با حال و هوای روستایی و منظره عالی یکی از گزینه های عالی برای اقامت در مرکز گلستان می باشد. فاصله بین تهران تا روستای کندلوس حدود 221 کیلومتر است که برای رسیدن به این روستا باید حدود 4 ساعت و 24 دقیقه رانندگی کنید. پس از دیدن این روستا میتوانید سری هم به این جنگل انبوه بزنید؛ جنگلی پر از درختان تودرتوی سر به فلک کشیده، در دل کوههای نسبتا کم ارتفاع که در بعضی روزهای سال هم مه غلیظی آن را در بر میگیرد. برای رسیدن به بالای این قلعه باید 311 پله را طی کنید و سپس می توانید شاهد منظره ای ای تماشایی از آن بالا باشید، زیرا می توانید جنگل و دریا را از آن ارتفاع مشاهده کنید. اینکه در چه مدت زمانی می توانید خود را به این شهر برسانید به سرعت رانندگی و نوع وسیله نقلیه ای که بر آن سوار هستید بستگی دارد اما به طول معمول حدود 3 یا 4 ساعت طول می کشد تا از تهران به شهر الاشت سوادکوه رسید. در قبرستان خالد نبی، حدود ۶۰۰ سنگ قبر استوانهای در فضایی سرسبز وجود دارد. در این استان و در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان رامیان، چشمه گل رامیان در دامنه کوه قرار دارد. همچنین با اقامت در اقامتگاه سنتی در پاقلعه رامیان امکان دسترسی به آبشار پشمکی با فاصله 4 کیلومتر میسر شده است. مهمانان عزیزی که به دنبال فرصتی برای دوری از زندگی روزمره و ماشینی هستند، می توانند در اقامتگاه بومگردی بهشت پاقلعه طعم زندگی به سبک سنتی را تجربه کنند.

تراس های بزرگ اقامتگاه با منظره رو به جنگل عالی تجربه اقامت شما را کامل خواهد کرد . لازم به ذکر است این اقامتگاه سنتی در پاقلعه رامیان در بخش ورودی به سوئیت ها دارای تعدادی پله می باشد. تجنکلا سفلی، روستایی است ازروستاهای چالوس از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این اجاره اقامتگاه بوم گردی در پاقلعه رامیان در روستای پاقلعه در شهرستان رامیان استان گلستان واقع شده است و به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی از زمستان های سرد و تابستان های معتدل و مرطوب برخوردار است. این اجاره سوئیت در پاقلعه رامیان که دارای سیستم سرمایشی کولر گازی و گرمایش پکیج بوده رفاه کامل شما را در تابستان و زمستان برایتان فراهم می کند. همه واحدها آب، برق و گاز دارد، سیستم گرمایشی پکیج و گرمایش از کف، سیستم سرمایشی کولر اسپیلت، پارکینگ، تراس، کباب پز، یخچال، تلویزیون، یک دست 6 نفره لوازم اشپرخانه، حیاط، آنتن دهی موبایل، سرویس ایرانی، مخزن آب 5000 لیتر، سرویس فرنگی مدل صندلی و … همچنین این خانهها دارای دیوارهای ضخیم و پنجرههای کوچک هستند که به خوبی با آب و هوای سرد منطقه سازگار هستند. همچنین در صورت درخواست انواع غذاهای محلی نیز قابل ارائه و سرو می باشد. با توجه به توریستی بودن منطقه آبشار زیارت، در مسیر روستای زیارت تا آبشار، امکانات قابل قبولی در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ون برای شمال با راننده بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی