گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

تحصیل در قبرس 2024 | مهاجرت تحصیلی به قبرس

ادمین | چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۰۳:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر


تحصیل در قبرس به ویژه در رشته های پزشکی، داروسازی و فیزیوتراپی در سال های اخیر مورد توجه جوانان ایرانی قرار گرفته است. شاید یکی از دلایل محبوبیت و انتخاب این کشور نیمه اروپایی نزدیک بودن آن به ایران باشد، اما مزایای تحصیل در قبرس و تحصیل در قبرس به همین جا ختم نمی شود. قبرس یکی از کشورهایی است که دریافت اقامت در آن آسانتر از بسیاری از کشورهای دیگر است.

یکی از راه های اخذ اقامت دائم قبرس تحصیل در این کشور می باشد. برای تحصیل در قبرس اولین قدم درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور است و پس از دریافت پذیرش می توانید ویزای تحصیلی قبرس را دریافت کنید. در این مقاله از Letsgo Uni تصمیم گرفتیم کشور قبرس و شرایط تحصیل در آنجا را بررسی کنیم.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی و اقدام به قبرس و شرایط و هزینه های آن هستید، با ما همراه باشید.

تحصیل در قبرس

قسمت جنوبی قبرس متعلق به یونانی ها قسمت اروپایی قبرس محسوب می شود که ایرانیان برای ورود به آن باید روادید داشته باشند و قسمت شمالی جزیره متعلق به دولت ترکیه کی در قسمت آسیایی و واقع در قسمت آسیایی است. نیازی به ویزا ندارد

در تقسیم بندی ملی، جمهوری قبرس از شش ناحیه یا استان تشکیل شده است: نیکوزیا، لارناکا، گیرنه، لیماسول، فاماگوستا و پافوس. استان های نیکوزیا، گیرنه و فاماگوستا در بخش تحت کنترل ترکیه از دولت ترکیه، معروف به قبرس شمالی واقع شده اند. استان نیکوزیا مرکز قبرس شمالی است که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود.

قبرس در مقایسه با سایر کشورها شرایط مساعدتری برای تحصیل ایرانیان دارد. این جزیره علاوه بر نزدیک بودن به ایران، میزبان دانشگاه هایی با تجهیزات بسیار خوب و مدرن است که در آنها با روش ها و سیستم های آموزشی دانشگاه های اروپایی به دانشجویان آموزش داده می شود. ضمناً این دانشگاه ها دارای مدارک تحصیلی خوب و قابل قبولی در بین دانشگاه های دنیا می باشند و گواهی فارغ التحصیلی آنها در تمامی کشورها معتبر است.

اگر می خواهید در قبرس تحصیل کنید، ابتدا باید برای دانشگاهی در این جزیره اقدام کنید. برای این کار باید مدارک و سوابق تحصیلی خود را آماده کرده و به همراه درخواست پذیرش به دانشگاه ارسال کنید. پس از پذیرش، نوبت به درخواست ویزای تحصیلی می رسد. پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در قبرس، باید مدارک لازم برای ویزای تحصیلی خود را ترجمه کرده و برای ویزا اقدام کنید.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در اپلیکیشن قبرس 0 تا 100 می توانید از طریق سایت Letsgo Uni مشاوره مهاجرت تحصیلی را رزرو کنید تا شرایط شما به صورت کارشناسی بررسی شود.

مزایای تحصیل در قبرس

قبرس کشوری با سواحل زیبا و مزایای فراوان تحصیل است. همانطور که قبلا اشاره کردیم مدارک اخذ شده از دانشگاه های این کشور برای ادامه تحصیل به دانشگاه ها و دانشگاه های سایر کشورها قابل ارسال می باشد. علاوه بر این دانشگاه های معروف دنیا پردیس هایی در این کشور ایجاد کرده اند و به عنوان مثال بدون نیاز به رفتن به کشورهای دوردست اروپا یا آمریکا و پرداخت شهریه های کلان می توان وارد دانشکده های دانشگاه های کشور شد. این کشورها با قیمت بسیار مقرون به صرفه زیر قیمت بر اساس جزیره پرو، اقداماتی انجام شده است.

تحصیل در قبرس همچنین می تواند به عنوان سکوی پرتاب برای سفر به کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد، زیرا بسیاری از دانشگاه های واقع در این جزیره در برنامه های انتقال دانشجو شرکت کرده اند. بدین ترتیب می توانید از این قابلیت استفاده کرده و پس از گذراندن تعداد معینی از واحدهای تحصیلی در قبرس، برای ادامه تحصیل به آمریکا، انگلستان یا سایر کشورهای اروپایی مهاجرت کنید.

برای ورود به دانشگاه های قبرس نیازی به قبولی در آزمون ورودی یا هر تجربه خاص دیگری ندارید. تحصیل در قبرس نیازی به مدرک زبان انگلیسی ندارد. میزان تسلط دانشجو به زبان انگلیسی در بدو ورود به دانشگاه ارزیابی می شود و در صورت نیاز، دروس زبان انگلیسی به عنوان پیش نیاز دوره تحصیلی تدریس می شود. البته اگر مدرک زبان معتبر دارید بهتر است این مدرک را ارائه دهید.

علاوه بر این، در طول دوره تحصیل در قبرس، دانشجویان دارای بیمه درمانی ویژه هستند و کلیه دانشجویان بین المللی ملزم به داشتن بیمه درمانی در طول تحصیل می باشند. همانطور که قبلا ذکر شد، قبرس شمالی از قوانین ترکیه پیروی می کند. بنابراین ایرانیان برای ورود به قبرس شمالی نیازی به ویزای تحصیلی ندارند. بنابراین خانواده دانش آموز (والدین، همسر، فرزندان) می توانند دانش آموز را همراهی کنند.

شرایط تحصیل در قبرس

برای تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه های قبرس، بسته به دانشگاه و رشته مورد نظر، مدارک و شرایط خاصی لازم است؛ اما به طور کلی مهارت های زبان انگلیسی و سوابق تحصیلی از جمله نکات مورد توجه است. همچنین برای قبولی در هر مقطعی باید گواهی فارغ التحصیلی سال قبل را ارائه دهید. به عنوان مثال، برای ورود به دوره کارشناسی ارشد، متقاضی باید مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را ارائه دهد.

از آنجایی که دوره پیش دانشگاهی در برخی از رشته های فنی نظام آموزشی ایران تعریف نشده است، فارغ التحصیلان این رشته ها باید دوره کاردانی را در ایران بگذرانند و پس از دریافت گواهی مدرک این دوره می توانند برای ورود و تحصیل اقدام کنند. ویزای قبرس

تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که دانستن زبان ترکی و یونانی محدودیت را در انتخاب رشته برطرف می کند اما بدون این مهارت و اگر انگلیسی صحبت کنید می توانید در قبرس تحصیل کنید. برخی از دانشگاه های قبرس اعلام کرده اند که مدرک زبان انگلیسی را به عنوان پیش نیاز پذیرش ارائه می کنند اما به طور کلی برای پذیرش در دانشگاه های قبرس مدرک زبان لازم نیست و دانشجو در صورت نیاز باید در دوره های زبان شرکت کند. تحصیلات.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، هیچ آزمون ورودی برای تحصیل در دانشگاه قبرس وجود ندارد، اما برخی از دانشگاه های ترکیه که در این جزیره مستقر هستند، برنامه هایی را برای گرفتن آزمون های ورودی ترتیب داده اند. پذیرش در این دانشگاه ها به دو صورت انجام می شود. شرکت در آزمون ورودی یا شهریه. البته این مشکل مخصوص دانشگاه های شمال و مناطق ترک نشین قبرس است.

بهترین دانشگاه های قبرس کدامند؟

قبرس میزبان 3 دانشگاه دولتی، 6 دانشگاه خصوصی و بسیاری از موسسات آموزشی است. دانشگاه دولتی قبرس معروف ترین و قدیمی ترین دانشگاه دولتی این کشور محسوب می شود که با دو پردیس در پایتخت نیکوزیا واقع شده است. به غیر از این دانشگاه، سایر دانشگاه های برتر قبرس عبارتند از:

دانشگاه فردریک قبرس

دانشگاه اروپایی لفکاس

دانشگاه اروپایی قبرس

دانشگاه مدیترانه شرقی

دانشگاه گیرنه (Kairnia)

دانشگاه آمریکایی گیرن

مدرسه اسکندر

دانشگاه نیکوزیا

دانشگاه صنعتی قبرس

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های قبرس

شرایط پذیرش در دانشگاه های قبرس بر اساس رشته و سطح متفاوت است. توجه داشته باشید که پس از تهیه و آماده سازی شرایط و مدارک لازم برای پذیرش، این مدارک باید از طریق درخواست در سایت دانشگاه و یا طی مراحلی با مراجع مربوطه جهت پذیرش دانشجویان بین المللی به دانشگاه ارسال شود و تمامی این مدارک و مدارک خواهد بود. توسط دانشگاه بررسی شد مرجع آموزشی

در صورت واجد شرایط بودن، اولین پاس تحصیلی صادر خواهد شد. در صورت ناقص بودن مدارک و نیاز به پرداخت مبلغ اضافی جهت تکمیل ثبت نام، پس از پرداخت هزینه، ارسال مدرک پرداخت و تکمیل مدارک، دانشگاه مربوطه اصل نامه پذیرش تحصیلی را برای شما ارسال می کند.

لطفاً توجه داشته باشید که ترم های تحصیلی در دانشگاه های جزیره قبرس از فوریه و اکتبر شروع می شود. بنابراین، حداقل شش ماه قبل از این تاریخ، باید برای ویزای ورود و تحصیل اقدام کنید.

در ادامه این سایت مهاجرت تحصیلی Let's Go Uni به بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های قبرس برای هر مقطع تحصیلی به تفکیک می پردازیم.
 

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی