گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

آیا به درد پا نیاز دارید؟

ادمین | دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

 

فاشیای کف پا: پوشیدن کفش مناسب یا پدهای ارتوپدی میتواند به حمایت از بافت پا کمک کند. علت سردی دست و پا در زمستان طبیعی است، اما بعضی ها همیشه دست و پای سردی دارند و این موضوع ربطی به فصل و دمای هوا ندارد و با پوشیدن دستکش و جوراب ضخیم هم سردی از بین نمی رود. به طور کلی توصیه می شود در صورت احساس درد یا علائم مربوط به سردی دست و پا به پزشک مراجعه کنید. سطوح کافی ویتامین C به سلامت کلی خون کمک می کند. انحراف شست پا یا هایلوکس والگوس به حالتی می گویند که در آن استخوان رشد می کند و از سمت دیگر پا، معمولا پایین انگشت بزرگ پا، دیده می شود. برخی موارد، سوزن سوزن شدن دست ها یا پاها می تواند طولانیمدت و شدید باشد و معمولا با علائم دیگری همراه است مثل درد، خارش، بی حسی و ضعف عضلات. معمولا اولین علائم آن شامل احساس ناراحتی در پاها، درد و گرفتگی می شود. این درد عصبی که احساس سردی در پاها را به دنبال دارد، می تواند در نتیجه کمبود ویتامین، بیماری های کبدی یا کلیوی، عفونت، مشکلات متابولیک یا قرار گرفتن در معرض برخی انواع مواد سمی به وجود آید.

غالباً درد تاندون آشیل نتیجه ضربه تکراری به تاندون است که میتواند منجر به تاندونیت مزمن آشیل شود. اگر شما گیاه خوار هستید ممکن است سردی انگشتان ناشی از فقر ویتامین ب ۱۲ را بیشتر حس کنید. به خاطر داشته باشید نیازهای کفش شما ممکن است با سن و سال شما تغییر کند، زیرا پاها در طول سال ها تغییر می کنند. درمان این بیماری به نوع آن، علت و شدت کم خونی بستگی دارد اما در اغلب موارد می توان با تغییر در رژیم غذایی و مصرف مکمل هایی همچون آهن، اسیدفولیک، ویتامین C و ویتامین B۱۲ آن را برطرف کرد. شواهدی وجود دارد که نشان میدهد عدم تعادل کلسیم، منیزیم و پتاسیم در گرفتگی عضلات نقش دارد. در بسیاری از موارد، کم خونی می تواند با مصرف یک مکمل ساده آهن درمان شود اما در موارد جدی تر ممکن است نیاز به دریافت درمان های دیگر از سوی پزشک وجود داشته باشد. میزان متابولیسم بالاتر میتواند بدن را گرمتر کند، درحالیکه میزان متابولیسم پایین ممکن است باعث سرد شدن احساس کسی شود. همچنین شدت این نشانه ها در شب بیشتر است. این مورد جزو مشکلاتی است که به دلیل فعالیت های بدنی رخ می دهد، این نوع از صدمات هم می تواند به صورت جزئی باشد و هم شدید که در هر دو مورد شما درد آن را متوجه خواهید شد.

طبق تحقیقات ملاحظه گردیده است که در بیماران با درد پا و کف پا و پاشنه اگر سطح ویتامین D در بدن آنها به مدت دو سال نرمال باشد میزان درد به نحو موثری کاهش می یابد. اینها می توانند منجر به کاهش جریان خون، انسداد رگ های خونی، عدم تعادل هورمونی، اختلال در عملکرد عضلات و سایر تغییرات فیزیکی که باعث سرماخوردگی می شوند، شود. تغییرات در علائم: اگر متوجه تغییر ناگهانی در دفعات، شدت یا مدت سرماخوردگی پا شدید، یا اگر همزمان علائم دیگری را مشاهده کردید، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید. همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، بی حسی پا یکی از مشکلات جدی قرن جدید است و دلایل زیادی را شامل میشود، از جمله نشستن طولانی مدت، تغییر ندادن حالت بدن و بی تحرکی هنگام انجام دادن فعالیت های روزانه که شامل نشستن به مدتی نسبتا زیاد بر روی صندلی در محل کار یا منزل، ایستادن زیاد بر روی پا بدون کوچک ترین تحرک، خوابیدن به صورت نشسته بر روی پا یا بازو و… 1. دکتر خلیل فروزان نیا دوشنبه ۱۱ مرداد ۰( 2 سال پیش) سلام در صورتیکه علایمی از جمله ضعف و بی حالی، سرفه، تنگی نفس، تب، اسهال یا بدن درد دارید، از نظر ابتلا به کرونا توسط متخصص عفونی یا پزشک عمومی بررسی شوید.

علاوه بر درد، فرد ممکن است احساس بی حسی و گزگز داشته باشد. گاها گرفتگی رگهای واریس در شب چنان دردناک است که فرد با درد شدیدی از خواب بیدار میشود تا مدت زمانی کوتاه نمیتواند پای خود را تکان دهد. همچنین انجام مرتب حرکات بدنی و تکان دادن انگشت ها و پاها برای کمک به گردش خون ضروری است. پزشکان به افراد توصیه می کنند از قرار دادن پاهای خود در آب داغ برای گرم کردن آن ها خودداری کنند. قرار دادن پاها در حمام نمک اپسوم میتواند در بهبود جریان خون، کاهش فشارهای عصبی و درنتیجه کاهش علائم بیحسی کمک کننده باشد. پیچ خوردگی زمانی رخ میدهد که رباط، یعنی بافت متصل کننده استخوان به استخوان، کشیده بهترین متخصص ارتوپد در تهران یا پاره شود. لوپوس تا حدود زیادی مرموز است و تحت شرایطی بروز می کند که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به بافت های خود حمله می کند. علائم این بیماری خفیف هستند و به آهستگی ظاهر می شوند و در نتیجه احتمال دارد با استرس یا فرآیند افزایش سن اشتباه گرفته شود. رگ های خون متورم می شود در نتیجه جریان خون مسدود شده و به لختگی خون منجر می شود.

دیابت: یکی از علت های مهم سر شدگی پا و سوزن سوزن شدن است، همچنین برخی افراد دیابتی هستند، که دچار آسیب عصبی نوروپاتی دیابتی میشوند، این نوع دیابت باعث سوزن سوزن، داغی پا و درد پا میشود؛ نوروپاتی از آسیب عصبی ناشی افزایش زیاد قند خون نتیجه گرفته شده است. در یک مورد نادر اما جدی که بیماری بورگر یا ترومبوآنژئیت انسدادی نام دارد، رگ های خون در دست ها و پاها تحت تاثیر قرار می گیرند. علائم شدید یا بدتر: اگر دست ها و پاهای شما همیشه سرد هستند یا اگر احساس سردی با درد، بی حسی، گزگز یا بی حسی همراه است، باید به پزشک مراجعه کنید. وزن سالم خودتان را داشته و آن را حفظ کنید. ویتامین C: ویتامین C برای تولید کلاژن مهم است که به حفظ استحکام و یکپارچگی عروق خونی کمک می کند. درد زانو عارضه ای شایع است که افراد در هر سنی را درگیر خود می کند برای دیدن علائم و درمان زانو درد به مقاله نوشته شده غفاری مراجعه نمایید. اغلب برای درمان این عارضه دارو تجویز می شود.

درمان این بیماری به میزان پیشرفت بیماری بستگی دارد و می تواند تغییر در سبک زندگی و مصرف دارو را شامل شود. وقتی این تنگی به طور متناوب و طولانی اتفاق بیفتد، علائم هم به شکل شدیدتری دیده می شوند، اما به هر حال سه علامت حتما در یک حمله رینود دیده می شود: سرد شدن انگشتان دست و پا، تغییر رنگ و بروز رنگ پریدگی انگشتان، احساس خواب رفتن و سوزن سوزن شدن عضو پس از قرار گرفتن مجدد در محیط گرم. قرار گرفتن در معرض دمای پایین می تواند باعث انقباض رگ های خونی و کاهش جریان خون در اندام های سرد و دست ها و پاها شود. در نهایت، سردی دست ها و پاها می تواند به دلایل مختلف ظاهر شود. کم خونی (آنمی): این بیماری زمانی در بدن ظاهر می شود که میزان کافی گلبول قرمز سالم در خون برای رساندن اکسیژن به تمام نقاط بدن وجود ندارد. علائم دیگر آن سردی پوست در پاها، درد و قرمز شدن آن هاست. کم خونی زمانی اتفاق می افتد که بدن قادر به تولید گلبول های قرمز کافی نیست و یا زمانی که تولید هموگلوبین خون کمتر از حد نرمال است.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی