گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

آشنایی با انواع سمعک: مزایا و معایب و قیمت سمعک

ادمین | سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳، ۰۷:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر


در مورد سمعک دو نظر متفاوت وجود دارد! اولی تقسیم سمعک ها بر اساس تکنولوژی و قابلیت ها و دیگری با نوع سمعک توسط برندهای معروف. بنابراین، مهم است که این دو بخش را از هم جدا کنید و از خود بپرسید که به کدام سمعک نیاز دارید. در مورد اول، اینها سمعک های پشت گوش (BTE)، سمعک های داخل گوش (ITE)، سمعک های داخل کانال (ITC)، سمعک های کامل داخل کانال (CIC) هستند. سمعک ها و سمعک های دیجیتال یا هوشمند برخی از انواع سمعک ها بسته به نحوه عملکرد آنها هستند

اما در مورد برندهای معروف سمعک، برندهای سمعک زیادی در ایران وجود دارند که دارای ویژگی ها و تکنولوژی های متفاوتی هستند. برخی از معروف ترین برندهای سمعک عبارتند از: تعمیر سمعک در تهران

سمعک زیمنس؛ این برند به دلیل تنظیم خودکار صدا، طراحی مدرن و عملکرد عالی در شرایط مختلف صوتی شناخته شده است.

آتیکن احساس مفید بودن. این به دلیل استفاده از فناوری شنوایی مغزی معروف است که به بهبود درک صدا و بهبود شنوایی در محیط های پر سر و صدا کمک می کند.

سمعک phonics; به دلیل استفاده از فناوری پیشرفته و مواد با کیفیت، به دلیل صدای شفافش شناخته شده است.

سمعک Widex; دارای نوآوری و کیفیت است و قادر به حذف صداهای پس زمینه و شخصی سازی بر اساس هوش مصنوعی است. تجویز سمعک در شمال تهران کلیک کنید.

سمعک؛ کنترل صدا دارای صدای بصری و طبیعی است.

سمعک بلتون; اندازه ها و اشکال مختلف و مقاومت در برابر آب.

سمعک رکستون; طراحی سبک و آسان و صدای طبیعی و واقعی.

سمعک Uniron; فناوری پیشرفته ای که به کاربران امکان می دهد صداهای مختلف را با کیفیت بالا تجربه کنند.

در زیر به معرفی هر یک از این موارد می پردازیم و مزایا، معایب و ویژگی های این سمعک ها را نشان می دهیم. البته اگر به دنبال خرید سمعک هستید، پیشنهاد می کنیم راهنمای خرید سمعک ما را مطالعه کنید.

انواع سمعک های داخل گوش (ITE)

سمعک ITE یکی از انواع سمعک هایی است که در مجرای گوش قرار می گیرد و معمولاً به اندازه اولین قالبی است که در جلسه مشاوره شنوایی شناس از فرد گرفته شده است. این مدل‌ها معمولاً در رنگ‌های مختلف پوست برای هماهنگی با پوست گوش خارجی موجود هستند. برخی از انواع سمعک ITE در عمق مجرای گوش قرار می گیرند، در حالی که برخی دیگر در نزدیکی لاله گوش قرار می گیرند. انواع سمعک: کدام یک برای شما بهتر است؟

انواع سمعک پشت گوش (پشت گوش).

سمعک های BTE با لوله ای روی لاله گوش قرار می گیرند که صدا را از طریق یک لوله به داخل کانال گوش می رساند. مدل‌های BTE در رنگ‌های مختلف برای هماهنگی با رنگ مو و پوست موجود هستند. برای سمعک های ITE یا سمعک BTE، اکثر دستگاه ها دارای باتری های سکه ای استاندارد هستند که هر 3 تا 10 روز یکبار باید تعویض شوند. با این حال، باتری های قابل شارژ نیز موجود است.

برای سمعک در شمال تهران با ما تماس بگیرید.

سمعک کاملاً در کانال (IIC).

مدل های سمعک IIC و CIC کوچک ترین و پیشرفته ترین سمعک های موجود در بازار هستند. مدل های سمعک کاملاً درون کانال (IIC) در زیر توضیح داده شده است: آنها تقریباً نامرئی هستند. این نوع سمعک ها بسیار عمیق در مجرای گوش قرار می گیرند و باید با کشیدن یک نخ نازک و نامرئی خارج شوند. سمعک های CIC که در کل کانال تعبیه شده اند، مشابه سمعک های IIC هستند، اما خیلی در گوش قرار نمی گیرند.

این نوع سمعک ها عموماً برای افرادی که کم شنوایی خفیف تا متوسط ​​دارند مناسب هستند. به دلیل اندازه کوچک آنها، معمولاً نمی توان آنها را با استفاده از کنترل های دستی مانند کنترل صدا یا برنامه های تلفن همراه اختصاصی تنظیم کرد. یکی از مزایای این نوع سمعک ها حساسیت و کیفیت صدای خوب آنها به دلیل نحوه قرارگیری در گوش است. و از جمله معایب این نوع سمعک می توان به حساس بودن به جرم گوش و رطوبت و همچنین اندازه کوچک آنها اشاره کرد که به شما امکان می دهد سمعک ها را خارج کرده یا به گوشی هوشمند متصل کنید.

سمعک داخل کانال (ITC).

سمعک ITC در قسمت پایین استخوان گوش خارجی قرار می گیرد و برای افراد کم شنوایی مناسب است. از آنجایی که آنها بزرگتر از مدل های IIC و CIC هستند، عمر باتری کمی بیشتر دارند و می توانند محدوده وسیع تری از کاهش شنوایی را پوشش دهند.

اندازه آنها همچنین به آنها اجازه می دهد تا در صورت تمایل ویژگی های دیگری مانند میکروفون های جهت دار برای درک بهتر در محیط های پر سر و صدا و کنترل های دستی مانند صدا را داشته باشند. برخی از مزایای این سمعک ها عبارتند از براق بودن، عمر باتری بیشتر و امکانات بیشتر نسبت به مدل های IIC و CIC. از معایب این نوع سمعک ها می توان به حساس بودن آنها به گوش و رطوبت و مستعد انسداد بیشتر مجرای گوش اشاره کرد.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی