گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

آزمون تافل چیست؟ راهنمای کامل آزمون تافل

ادمین | چهارشنبه, ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۰۷:۴۹ ق.ظ | ۰ نظر


برای بسیاری از افرادی که رویای تحصیل در خارج از کشور را در سر می پرورانند، شرکت در آزمون های زبان انگلیسی مانند تافل به غول نامرئی تبدیل شده است که می ترسند با آن روبرو شوند. شرکت در این آزمون ها می تواند چالش برانگیز باشد، اما موفقیت غیرممکن نیست. با آشنایی با فرآیند، برنامه ریزی، انتخاب منابع مناسب و پشتکار می توانید آن را با موفقیت پشت سر بگذارید.

در این مقاله راهنمای جامعی در مورد نحوه آشنایی با آزمون تافل آماده کرده ایم تا مسیر پیش رو را بشناسید و آماده شرکت در آن باشید. منتظر ادامه این مطلب از مجله لینگانو باشید.

آزمون تافل چیست؟

تافل مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language یا به فارسی آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی است. این یک آزمون استاندارد برای سنجش توانایی افراد غیر بومی در استفاده از زبان انگلیسی در سطح دانشگاه یا محل کار است که توسط سرویس تست آموزشی غیرانتفاعی یا ETS سازماندهی شده است.

نمرات آزمون تافل توسط دانشگاه ها، موسسات آموزشی و سایر سازمان ها در سراسر جهان برای پذیرش دانشجو، اعطای بورسیه تحصیلی و غیره استفاده می شود. اگر شما نیز علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

آزمون تافل در ایران چگونه برگزار می شود؟

آزمون تافل در ایران به صورت آنلاین انجام می شود، اما این بدان معنا نیست که می توانید در منزل در آزمون تافل شرکت کنید، بلکه باید به یکی از مراکز مورد تایید مراجعه کرده و در آنجا آزمون بدهید. کل آزمون تافل در یک روز انجام می شود و تمام مراحل به صورت آنلاین انجام می شود.

 

 

چگونه در آزمون تافل ثبت نام کنیم؟ برای ثبتنام در آزمون جی آر ای و تافل کلیک کنید.

همانطور که گفته شد آزمون تافل در ایران توسط موسسه مورد تایید ارزیابی می شود. برای ثبت نام در آزمون تافل باید به سایت ETS مراجعه کرده و با پرداخت هزینه آزمون ثبت نام خود را تکمیل کنید.

اولین گام: ابتدا وارد سایت ETS شوید سپس در صفحه باز شده روی Register کلیک کنید و Log in را بزنید و یک حساب تافل ایجاد کنید. اگر در این سایت حساب کاربری ایجاد کرده اید، به سادگی وارد حساب کاربری خود شوید.

بخش دوم؛ به صفحه اصلی سایت برگردید و روی Menu و در صفحه بعد روی Test Products کلیک کنید و از بین گزینه های موجود تافل را انتخاب کنید.

مرحله سوم؛ اکنون اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون تافل را وارد کنید. در این مرحله باید اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، جنسیت، کشور، شهر، آدرس محل سکونت و ... وارد شود.

مرحله چهارم؛ پس از وارد کردن داده های مرحله قبل و ثبت آن، صفحه خدمات تحصیلی باز می شود که در آن لیستی از دانشجویانی که قصد تحصیل در موسسات آموزشی بین المللی را دارند در آینده آماده می شود. اگر قصد استفاده از این سرویس را دارید، روی Yes کلیک کنید، در غیر این صورت، No, thanks را انتخاب کنید و سپس روی Continue کلیک کنید.

گام پنجم؛ در این مرحله اطلاعاتی را که وارد کرده اید نمایش می دهد. اگر اطلاعاتی که وارد کردید صحیح است، ارسال را انتخاب کنید و اگر اشتباه وارد کرده اید، به عقب برگردید و آن را ویرایش کنید.

گام ششم؛ در نهایت پس از تکمیل موارد فوق پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن ساخت اکانت دریافت خواهید کرد. با زدن همین دکمه زرد وارد حساب کاربری خود شده و ثبت نام خود را تکمیل کرده و وارد صفحه کاربری خود می شوید.

مرحله هفتم؛ پس از ورود به صفحه کاربری، برای شرکت در آزمون، روی ثبت نام کلیک کنید.

گام هشتم؛ در صفحه ای که باز می شود، از بین آزمون تافل IBT، آزمون TOEFL Home Edition و آزمون Essentials، نوع آزمون تافل مورد نظر خود را انتخاب کنید و گزینه ثبت نام را برای این آزمون کلیک کنید. در ادامه اطلاعات لازم در مورد این نوع تست ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

گام نهم. در مرحله بعد، محل و تاریخ آزمون تافل خود را مشخص کنید، روی Search کلیک کنید و یکی از اسلات های موجود را انتخاب کنید.

مرحله دهم؛ سپس اطلاعات مربوط به پاسپورت، کارت ملی، گواهینامه و ... را وارد نمایید. و Continue the process را فشار دهید.

قدم یازدهم؛ در این مرحله باید به سوالاتی پاسخ دهید که از شما در مورد سطح تحصیلات و اینکه قصد تحصیل در کدام کشور را دارید، می پرسند. وقتی به سوالات پاسخ دادید، روی ادامه کلیک کنید.

12 مرحله؛ در این قسمت روی Score recipient کلیک کنید تا وارد چهار دانشگاهی شوید که می خواهید نمرات خود را برای آنها ارسال کنید

گام سیزدهم؛ در این مرحله اطلاعات خود را تایید کرده و هزینه آزمون تافل را با کد واچر پرداخت کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

در طول این مقاله به موضوعاتی مانند هزینه و مدت زمان آزمون تافل خواهیم پرداخت.

هزینه آزمون تافل چقدر است؟

هزینه آزمون تافل بسته به کشوری که در آن هستید متفاوت است. اما می توان گفت که این مبلغ بین 200 تا 300 دلار است. برای دانستن مقدار دقیق آن، بهتر است وب سایت آزمون تافل را دنبال کنید.

تاریخ آزمون تافل چه زمانی است؟

همانطور که در قسمت ثبت نام آزمون تافل توضیح دادیم، زمان آزمون تافل در طول سال متفاوت است و هر چند ماه یکبار برگزار می شود. بهترین راه برای یافتن تاریخ آزمون استفاده از وب سایت ETS است.

آزمون تافل چقدر طول می کشد؟

مدت زمان آزمون تافل iBT تقریباً 2 تا 2.5 ساعت است. که شامل چهار بخش زیر است:

بخش خواندن: حدود 35 دقیقه طول می کشد.

قسمت Listening: حدود 36 دقیقه طول می کشد.

بخش سخنرانی: حدود 16 دقیقه طول می کشد.

قسمت نوشته شده: حدود 29 دقیقه.
  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی