گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

دیدنی های مشهد

ادمین | پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر

 مشهد شهری تاریخی و مذهبی با جاذبه های گردشگری فراوان است که تجربه ای فراموش نشدنی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. حال اگر می خواهید از این جاذبه ها دیدن کنید، سایت اسنپ تریپ بستری را در اختیار شما قرار داده است که از طریق آن می توانید بهترین هتل مشهد را با مناسب ترین قیمت رزرو کنید و از اقامتی فراموش نشدنی در سفر به مشهد لذت ببرید.

مشهد مقدس دومین شهر بزرگ ایران از نظر وسعت و یکی از مهم ترین شهرهای مذهبی و تاریخی ایران است. سفر به این شهر مقدس یک تجربه معنوی برای گردشگران است که در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و دیگر جاذبه های مذهبی ایجاد شده است. گردشگران با رزرو هتل در مشهد و بازدید از اماکن تفریحی، تاریخی، سیاحتی و زیارتی سفری فراموش نشدنی خواهند داشت. اگر قصد سفر به این شهر را دارید توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با بهترین جاذبه های گردشگری مشهد تا پایان مطالب همراه گردشی تاپ باشید.

باغ نادری مشهد

یکی از باغ های تاریخی ایران باغ نادری نام دارد که در سال ۱۱۵۲ به دستور نادرشاه افشار در شهر مشهد ساخته شد. این باغ 14400 متر مربع مساحت دارد و معماری زیبای آن فضای دلنشینی را برای گردشگران فراهم می کند. در اطراف باغ نادری دو موزه وجود دارد که آثار دوران نادرشاه افشار مانند اسلحه، جواهرات، سکه و کتیبه های تاریخی در آن جمع آوری شده است.

موزه آستان قدس رضوی

موزه آستان کد رضوی یکی از بزرگترین موزه های ایران است که در حرم امام رضا (ع) قرار دارد. در این موزه آثار تاریخی و فرهنگی نگهداری می شود. این موزه در سال 1316 برای جمع آوری آثار تاریخی دوران مختلف ایران در صحن جدید مسجد امام رضا (ع) ساخته شد. به تدریج ساختمان های جدیدی به صحن کوثر اضافه شد. تالارهای مختلف موزه دارای گنجینه‌هایی از قبیل سکه، ماکت، قرآن، کتب مذهبی و تاریخی، اسلحه و زره، فرش و منسوجات، آلات علمی و فناوری و هنرهای زیبا است.

مشهد به ترگبا و شاندیز

شاندیز یکی از شهرستان های شهرستان طرقبه واقع در استان خراسان رضوی است. فاصله ترگبه تا مشهد 16 کیلومتر است. این شهر تاریخی کهن دارد و در گذشته یکی از شهرهای مهم توس بوده است. وقتی گردشگران در هتل مشهد اقامت می کنند، به راحتی می توانند به طرقبه برسند و با مترو به جاذبه های آن بروند. این جاذبه های گردشگری خاطره انگیز عبارتند از:

روستای ماست

سرچشمه لندزبی

رودخانه ترگابا

شهر زشک

باغ هین فو هین

روستای کلاته آهن

روستای ناگاندار

آرامگاه خواجه مراد

آرامگاه خواجه مراد در زمان صفویه توسط شخصی به نام حاج محمدعلی درویش در 14 کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در دل کوه های جاده فریمان ساخته شد. با ورود به محوطه آرامگاه، اتاقی مربع شکل وجود دارد که اطراف آن را یک گلدان کم ارتفاع از کاشی احاطه کرده است. سقف‌های آینه‌کاری و دیوارهای گچ‌کاری شده آرامگاه نشان‌دهنده معماری اصیل و سنتی ایرانی است.

برای رفاه حال گردشگران، امکاناتی مانند سرویس بهداشتی و پارکینگ در اطراف آرامگاه خواجه مراد قرار دارد. این بقعه یکی از جاذبه های مذهبی مشهد است که هر ساله پذیرای زائران زیادی از سراسر جهان است. نزدیکترین هتل مشهد به این آرامگاه حدود 18 کیلومتر فاصله دارد. گردشگران می توانند به صورت آنلاین هتل رزرو کنند.

اسکولا عباس گلی خان

مدرسه عباسقلی خان در سال 1077 هجری قمری به دستور عباس قلی خان شاملو ساخته شد. این مدرسه 4000 متر مربع مساحت دارد. در مدرسه اتاق های زیادی وجود دارد که دانش آموزان در آن زندگی می کنند. در ضلع شرقی مدرسه عباسقلی خان کتابخانه ای وجود دارد که در آن کتاب های علوم اسلامی نگهداری می شود. در ضلع غربی حمام دیگری قرار دارد. گچ بری، تزئینات، کاشی کاری و گچ بری و آجرکاری به کار رفته در معماری مدرسه باعث شگفتی گردشگران خواهد شد. این مدرسه علمیه در سال 1357 به عنوان یکی از فعالیت های ملی ایران به ثبت رسید.

گنبد هارون

گنبد هارونیه بنایی اسرارآمیز در شهر مشهد است که قدمت آن به قرن هشتم میلادی باز می گردد و قدیمی ترین بنای باقی مانده در شهر توس به شمار می رود. این بنا در ۲۵ کیلومتری شمال غربی و نزدیک آرامگاه فردوسی قرار دارد. این گنبد در اصل ساختمانی مستطیل شکل به ابعاد 12×12 متر است که در بالای این مستطیل گنبدی دولایه قرار دارد. آجرهای به کار رفته در کنار گچ بری منحصر به فرد، نمایانگر معماری اصیل و سنتی ایران است. همانطور که گفته شد گنبد هارونیه یکی از آثار باستانی با ارزش است که این محوطه تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خانه تاریخی توکلی

خانه تاریخی توکلی یکی از جاذبه های گردشگری شهر مشهد است که در خیابان نواب صفوی، نزدیک حرم امام رضا (ع) واقع شده است. قدمت این بنای زیبا به دوره قاجاریه می رسد و قدمتی طولانی دارد. خانه تاریخی توکلی در سال ۱۲۲۱ توسط احسان خان کرایی یکی از بازرگانان وقت ساخته شد. خانه تاریخی توکلی مستطیل شکل و دو طبقه است. این نوع شکل و ساختار زیبایی را دو چندان می کند.

پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما یکی از مراکز گردشگری مشهد است. این پارک در منطقه گردشگری سپاد و مجتمع تجاری وصل واقع شده است. پارک علمی پروفسور بازیما اولین و منحصر به فرد پارک مصنوعی در ایران است. این پارک بیش از 2400 متر مربع مساحت دارد و دارای نمایشگاه هایی از بدن انسان، حیات وحش و دایناسورها است. فناوری مدرن استفاده شده در این نمایشگاه برای تشویق بازدیدکنندگان به تعامل با خود طراحی شده است. پارک علمی پروفسور بازیما مکانی مفید برای آموزش و سرگرمی کودکان و نوجوانان محسوب می شود که همه روزه از ساعت 9 الی 10 می توان از آن بازدید کرد. بلوار شاهنامه شاهنامه 4 پ. 16 آدرس دقیق این پارک علمی است. گردشگران می توانند با رزرو هتل مشهد در این منطقه از این پارک دیدن کنند.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی