گزارشگر

اخبار جدید

گزارشگر

اخبار جدید

تاثیرات مهم تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

ادمین | يكشنبه, ۸ بهمن ۱۴۰۲، ۰۹:۱۱ ق.ظ | ۰ نظر


تزریق بوتاکس برای میگرن در کنترل و تسکین سردردهای میگرنی موثر است. اگر از سردردهای میگرنی رنج می برید، این مقاله را بخوانید و در مورد استفاده از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن بیشتر بدانید.

درمان میگرن با تزریق بوتاکس

درمان میگرن با استفاده از بوتاکس نوآورانه و موثر است. بوتاکس سمی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. بوتاکس در پوست سر و گردن تزریق می شود. از انتقال پیام های درد از اعصاب به مغز جلوگیری می کند. روشی که بوتاکس برای درمان میگرن عمل می کند این است که مواد شیمیایی موجود در بوتاکس فعالیت انتقال دهنده های عصبی را مسدود می کند. این فرستنده ها مسئول ارسال سیگنال های درد به مغز هستند. تزریق بوتاکس از فعالیت این فرستنده ها جلوگیری می کند. و پیام درد به مغز نمی رسد. این باعث کاهش درد میگرن می شود.

درمان میگرن با بوتاکس نیاز به تزریق مداوم در سر و گردن هر 12 هفته یکبار دارد. تعداد و محل تزریق بسته به شدت و محل درد توسط پزشک تعیین می شود. اگر درد محدود به یک ناحیه خاص باشد، پزشک ممکن است چندین بار در آن ناحیه تزریق کند.نتایج بوتاکس معمولاً در عرض 2 تا 3 هفته پس از اولین تزریق قابل مشاهده است.اما برای رسیدن به بهتر و بیشتر، تزریق های مکرر و منظم انجام می شود. نتایج پایدار

اصولاً تزریق بوتاکس با مهار جذب انتقال دهنده های عصبی باعث انقباض عضلانی می شود. این به ماهیچه ها اجازه می دهد تا شل شوند و پوست روی آنها صاف شود. با این حال، میگرن و سردردهای مزمن فقط ناشی از تنش عضلانی نیستند. اگرچه بوتاکس به ماهیچه های خاصی از سر و گردن تزریق می شود، اما اعتقاد بر این است که سم بوتولینوم می تواند از این ماهیچه ها به اعصاب مجاور که از طناب نخاعی عبور می کنند پخش شود. برای تهیه قرص میگرن خارجی با فرازطب در ارتباط باشید. 

بعد از تزریق بوتاکس برای میگرن چه کارهایی نباید انجام داد؟

دستورالعمل های مراقبت پس از درمان بوتاکس میگرن مشابه مواردی است که برای تزریق لوازم آرایشی توصیه می شود. شما باید به مدت 24 تا 48 ساعت از فعالیت شدید و گرمای بیش از حد خودداری کنید. همچنین تا چهار ساعت بعد از تزریق نخوابید. این ممکن است در برخی موارد دشوار باشد زیرا تزریق بوتاکس برای میگرن کمتر باعث ایجاد سردرد می شود. اگر این اتفاق افتاد، داروی معمول خود را مصرف کنید و در حالت نشسته استراحت کنید. باید از وارد کردن فشار به قسمتی از سر که در آن تزریق انجام شده است خودداری کنید.

آیا تزریق بوتاکس می تواند به درمان میگرن کمک کند؟

تزریق بوتاکس برای میگرن می تواند ناراحت کننده باشد. پزشک شما ممکن است درمان را با استفاده از یک بی حس کننده در محل تزریق شروع کند. تزریق بوتاکس معمولا فقط یک لحظه درد خفیف ایجاد می کند.

اثرات تزریق بوتاکس برای درمان میگرن چقدر طول می کشد؟

بیماران انتظار دارند طی یک هفته تغییرات قابل توجهی در ظاهر خود مشاهده کنند. اثرات آن به تدریج طی دو تا چهار هفته رخ خواهد داد. بر اساس مطالعات، بیمارانی که به طور منظم بوتاکس برای میگرن در فواصل زمانی توصیه شده (حدود هر چهار ماه یکبار) تزریق می کردند، به طور فزاینده ای احساس بهتری داشتند و سردردهای کمتری را تجربه کردند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان میگرن با تزریق بوتاکس

درمان میگرن شامل حدود 30 تزریق در سر و گردن هر 12 هفته است. برخی افراد دو تا چهار هفته پس از تزریق بوتاکس سردردهای کمتری را احساس می کنند. سردرد شما ممکن است پس از اولین جلسه بوتاکس کاهش یابد، اما نتایج شما ممکن است تا نوبت دوم، که سه ماه پس از اولین جلسه شما برنامه ریزی شده است، بهبود نیابد. فقط به این دلیل که بعد از اولین بازدید نتیجه ای نمی بینید به این معنی نیست که بوتاکس برای شما مناسب نیست. انجام حداقل دو تزریق قبل از ارزیابی نتایج مفید است.

آیا تزریق بوتاکس برای انواع سردردها موثر است؟

بوتاکس در کاهش شدت اسپاسم عضلانی موثر است، این بدان معنا نیست که همه سردردها به این درمان پاسخ می دهند. تزریق بوتاکس معمولا برای درمان سردردهای تنشی مزمن و میگرن در نظر گرفته می شود. سردردهای ناشی از مشکلات سینوسی ممکن است با چند تزریق از بین نرود. بوتاکس همچنین می تواند برای سردردهایی که موضعی هستند یا روی پیشانی ایجاد می شوند، به خوبی عمل کند.

کاندیدهای درمان سردرد بوتاکس

درد مزمن برای کاندیدایی برای درمان سردرد بوتاکس کافی نیست. در صورت داشتن شرایط زیر، تزریق بوتاکس توصیه می شود:

سردرد 15 روز یا بیشتر در ماه.

بیش از شش ماه است که سردرد دارید.

درمان

درمان میگرن با بوتاکس یک روش جدید و موثر است. بوتاکس ماده ای سمی است که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم به دست می آید. با تزریق بوتاکس در نواحی خاصی از سر و گردن، انتقال پیام های درد از طریق اعصاب به مغز مسدود می شود.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی